حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل در حال توسعه ویژگی Find My اندروید مشابه نمونه اپل می باشد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، گوگل

گوگل در حال حاضر به کاربران سیستم عامل اندروید راهی برای ردیابی دستگاه‌های گمشده به شرطی که به اینترنت و به حساب گوگل خود متصل باشند ارائه می‌دهد، اما این قابلیت می‌تواند به زودی گسترش یافته و بزرگترین شبکه کاربران جهانی را برای مکان یابی سایر دستگاه‌ها یاری دهد. انتظار می‌رود این ویژگی با پخش سیگنال‌های بلوتوث توسط دستگاه‌های اندرویدی، حتی در حالت آفلاین صورت گیرد که بسیار شبیه کارکرد قابلیت Find My اپل خواهد بود تا گوشی‌های اندرویدی نزدیک به هم بتوانند موقعیت مکانی خود را به فضای ابری انتقال دهند.

ویژگی Find My اندروید

در ماه آوریل، اپل اقدام بزرگی در گسترش شبکه ردیابی Find My به لوازم جانبی شخص ثالث انجام داد و تولیدکنندگان اکنون می‌توانند برای تأیید دستگاه‌های خود در برنامه Find My Network Accessory ثبت‌نام کنند. این امر با بیش از 1.65 میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان، شاید بهترین شبکه گسترده حال حاضر برای ردیابی موارد گمشده باشد.

طبق گزارشی از XDA-Developers ،گوگل نیز ممکن است در تلاش برای ارائه ویژگی مشابه Find My برای اکوسیستم اندروید خود باشد. این می‌تواند یک بازبینی اساسی در عملکرد فعلی Find My Device در دستگاه‌های اندرویدی باشد که فقط توانایی تعیین مکان مواردی که با حساب گوگل وارد سیستم شده و یا از طریق Wi-Fi یا تلفن همراه به اینترنت متصل هستند را ارائه دهد.

ویژگی Find My اندروید

ویژگی Find My اندروید

تیم XDA-Developers در مورد بسته APK برای آخرین نسخه برنامه Google Play Services در کانال بتا جستجو کردند که در نهایت نیز موفق به یافتن دو سورس کد شدند که توجه آنها را جلب کرد، زیرا به نظر می‌رسد نشان دهنده سرویس “Find My Device Network” باشد که با نام “Spot” در دست اجراست، که “به تلفن شما اجازه می‌دهد تا به شما در پیدا کردن دستگاه‌های خود و دیگران کمک کند.”

در این مرحله مشخص نیست که آیا این یک ویژگی قرار است برای اولین بار با اندروید 12 ارائه شود یا خیر، اما با توجه به شبکه گسترده‌ای از دستگاه‌های اندرویدی که تعداد فعلی آنها در حدود سه میلیارد دستگاه در سراسر جهان تخمین زده می‌شود، احتمالا گوگل آن را برای همه نسخه‌ها منتشر می‌کند. اندروید همچنین در مقایسه با iOS در خارج از ایالات متحده از محبوبیت بیشتری برخوردار است، بنابراین حداقل از نظر تئوری می‌تواند منجر به شانس بیشتری برای یافتن دستگاه یا موارد گمشده برای کاربران آن شود.

قابلیت Find My Mobile سامسونگ به صورت آفلاین هم کار می کند

نظر شما راجع به ارائه ویژگی Find My در دستگاه‌های اندرویدی توسط گوگل چیست؟ به نظر شما، این قابلیت تا چه اندازه می‌تواند با نمونه اپلی رقابت کرده و مورد استفاده قرار بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی