حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ پتنت دوربین چرخان مخصوص گوشی‌های تاشو خود را به ثبت رسانده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، سامسونگ

طبق پتنت جدیدی که به WIPO ارائه شده است، سامسونگ در حال کار بر روی طراحی تلفن هوشمند تاشو با ساقه دوربین چرخان می‌باشد. حق ثبت اختراع منتشر شده در هفته جاری، راه حل بالقوه سامسونگ در زمینه مشکلات قرارگیری دوربین را در ذات طراحی تلفن‌ تاشو برطرف می‌کند.

پتنت دوربین چرخان سامسونگ

طبق این طرح، ساقه قرار گرفته در گوشه‌ی بالا و سمت راست گوشی، که به صورت آیتم خارجی درنظر گرفته شده است، می‌تواند 180 درجه بچرخد ​​تا بتوان از آن هم به‌عنوان دوربین عقب و هم دوربین سلفی استفاده کرد. ساقه دوربین می‌تواند این کار را به‌صورت خودکار از طریق حسگری انجام دهد که جهت‌گیری دستگاه را تشخیص می‌دهد. هنگام تاشدن‌، دوربین باید به سمت عقب باشد؛ هنگام باز شدن اما، دوربین به سمت کاربر می‌چرخد. سامسونگ همچنین نشان می‌دهد که کاربر از طریق یک ضامن نرم‌افزاری، می‌تواند کنترل موقعیت دوربین را در دست بگیرد. بنابراین، این طراحی به گوشی تاشو این امکان را می‌دهد تا با ترکیب دوربین یکسان، عکس‌های سلفی باکیفیتی را ثبت کند.

سامسونگ با طراحی دوربین‌های این‌چنینی غریبه نیست. پیش از این نیز، یک سیستم دوربین عجیب به‌ ثبت رسیده بود که از بدنه گوشی خارج می‌شود. همچنین گلکسی A80 این شرکت دارای یک ماژول پاپ‌ آپ چرخان است که به عنوان دوربین پشتی و دوربین سلفی از آن استفاده می‌شود. این موضوع نشان‌ دهنده ارزش سیستم دوربین متحرک است.

پتنت دوربین چرخان سامسونگ

پتنت دوربین چرخان سامسونگ

اهمیت استفاده از قابلیت‌های مشابه

مزایای چنین طرحی روی گوشی‌های تاشو نیز مشهود است. به عنوان مثال، به سامسونگ این اجازه را می‌دهد تا فقط یک آرایه اصلی از سنسورها را برای هر دو گزینه سلفی و دوربین اصلی نصب کند. گلکسی زد فولد ۲ دارای یک دوربین سلفی در قسمت داخلی، یک دوربین سلفی در نمایشگر رویی و سه دوربین در پنل پشتی خود است. کاهش تعداد دوربین‌ها با پیاده‌سازی طراحی چرخشی، می‌تواند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. علاوه بر این‌، این طراحی ممکن است فضای باارزشی را برای باتری بزرگتر یا سایر اجزا آزاد کند.

شرکت‌های دیگر نیز در حال آزمایش طرح‌های مشابه هستند. به‌عنوان مثال شیائومی چندین اختراع ثبت شده برای دوربین‌های چرخنده دارد که البته مربوط به گوشی‌های تاشو نمی‌شوند.

با توجه به این یادداشت، آیا ما واقعاً به قطعات متحرک بیشتری در یک تلفن شکننده تاشو نیاز داریم؟ این موارد ممکن است نقاط خرابی بیشتری را در دستگاه‌هایی که نیاز به مقاومت دوچندان دارند، ایجاد کند. اگرچه دوام گوشی‌های تاشو از زمان معرفی اولین نسل از گلکسی زد فولد سامسونگ بهبود یافته است، اما این موضوع هنوز هم ممکن است نگرانی بسیاری از خریداران را به‌همراه داشته باشد.

با توجه به تاریخ ثبت این حق اختراع، سامسونگ ممکن است درحال‌حاضر و به‌طور فعال، مشغول توسعه آن باشد. با این‌ حال، مشخص نیست که آیا اولین بار شاهد پیاده‌سازی این طرح در گوشی تاشویی که برای مصارف تجاری و در مقیاس تولید انبوه آماده عرضه باشد، خواهیم بود یا خیر. قطعاً نباید انتظار ارائه این ویژگی در گوشی گلکسی زد فولد ۳ آینده شرکت کره‌ای را داشته باشید.

نمایشگرهای تاشو، رول شونده و UDC (دوربین زیر نمایشگر) جدید سامسونگ رونمایی شدند

نظر شما راجع به پتنت جدید دوربین چرخان سامسونگ برای استفاده در گوشی‌های تاشو این شرکت چیست؟ شما امکان بکارگیری این طرح در یک گوشی هوشمند را تا چه اندازه ممکن می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی