حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ ریزر Blade 14 رسماً معرفی شد: اولین لپ تاپ ریزر با پردازشگر Ryzen

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Razer، اخبار، لپ‌تاپ

ریزر یک کمپانی است که در بخش لپ تاپ‌ها فعالیت متمرکزی دارد. معمولاً لپ تاپ‌های تولید شده از سوی Razer، برای گیمرها طراحی شده‌اند. به همین ترتیب، جدیدترین محصول این برند، یعنی لپ تاپ ریزر Blade 14 رونمایی شد. این دستگاه، اولین لپ تاپ ریزر می‌باشد که به پردازشگر Ryzen مجهز شده است.

مشخصات فنی لپ تاپ ریزر Blade 14

کمپانی Razer، از جدیدترین محصول خود به تازگی رونمایی کرده است. این محصول، یک لپ تاپ گیمینگ است که در نسخه‌های مختلفی معرفی شده است. بر اساس گزارش منتشر شده از EqualLeaks، این محصول اخیراً در آمریکا در دسترس خریداران قرار گرفته است. در نهایت، قصد داریم تا به مشخصات فنی این محصول بپردازیم.

در وهله اول، پردازشگر قدرتمند Ryzen 9 5900HX در لپ تاپ ریزر Blade 14 به کار گرفته شده است. این اولین باری است که ریزر از پردازشگر سری Ryzen در محصولات خود استفاده می‌کند. در کنار این پردازشگر قدرتمند، لپ تاپ جدید ریزر در سه نسخه روانه بازار می‌شود. این نسخه‌ها، از پردازشگرهای گرافیکی RTX 3060 یا RTX 3070 یا RTX 3080 لپ تاپ بهره گرفته‌اند. سیستم عامل ویندوز ١٠ هوم به صورت پیش فرض در این دستگاه نصب شده است. نمایشگر Razer Blade 14، قطر ١۴ اینچی داشته و وضوح آن Full HD است. رفرش ریت نمایشگر آن نیز ١۴۴ هرتز می‌باشد. ١ ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD NVMe PCIe 3.0 برای این لپ تاپ جذاب در نظر گرفته شده است. استفاده از ١۶ گیگابایت حافظه رم DDR4 3200MHZ را فراموش نکنید.

خبر مسرت بخش، این است که هر کدام از کلید‌های کیبورد لپ تاپ ریزر Blade 14، دارای نور پس زمینه با طیف رنگ RGB است. به همین علت، ظاهر این لپ تاپ به اندازه باطن آن جذاب است. لوگوی Razer که در قاب پشتی این لپ تاپ نقش بسته است نیز دارای نور پس زمینه مختص به خود است. بدنه این لپ تاپ، از جنس آلومینیوم می‌باشد. باتری لپ تاپ گیمینگ جدید ریزر، ظرفیت ۶١.۶ وات ساعتی دارد. عمر باتری این لپ تاپ، به ١٢ ساعت نیز می‌رسد. شارژری که درون جعبه دستگاه جدید ریزر قرار دارد، دارای توان ٢٣٠ واتی است!

عمر باتری Razer Blade 14

عمر باتری Razer Blade 14

در همین حین، شاهد به کارگیری درگاه‌های متنوعی در این دستگاه هستیم. درگاه‌های به کار رفته در Razer Blade 14 به شرح زیر است:

– دو درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-A

– دو درگاه USB 3.2 Gen 2 Type-C مجهز به فناوری Power Delivery 3.0

– درگاه Display Port 1.4

– درگاه HDMI 2.1

– جک ٣.۵ میلی متری هدفون

ریزر استفاده از اسپیکر استریو را در این لپ تاپ از یاد نبرده است. وب کم لپ تاپ ریزر Blade 14، یک وب کم ١ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 720p است. وزن و ضخامت Razer Blade 14 به ترتیب معادل ١.٧٨ کیلوگرم و ١۶.٨ میلی متر است. این میزان، بسیار جذاب است.

قیمت لپ تاپ گیمینگ Razer Blade 14

با تمام این اوصاف و مشخصات، مشخصاً ریزر لپ تاپ گیمینگ جذاب و قابل توجهی را معرفی کرده است. اما قیمت، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک محصول است. قیمت نسخه‌های لپ تاپ گیمینگ جدید ریزر Blade 14 به این شرح می‌باشد:

نسخه RTX 3060: ١,٧٩٩ دلار آمریکا

نسخه RTX 3070: ٢,١٩٩ دلار آمریکا

نسخه RTX 3080: ٢,٧٩٩ دلار آمریکا

به نظر شما، ارزش خرید این دستگاه چطور است؟ فکر می‌کنید که این لپ تاپ، رقیبی در این رنج قیمتی دارد؟ کدام مشخصه Razer Blade 14 را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️