مناظره انتخابات ۱۴۰۰ هم با برگزاری سومین جلسه خود به پایان رسید. اما جالب است بدانیم که محبوبیت کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ در شبکه های اجتماعی پیش از مناظره سوم در چه اندازه بوده است. این مطلب آمار یک هفته پیش از روز انتخابات ۱۴۰۰ را بررسی خواهد کرد. هدف آن بررسی محبوبیت کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ در فضای مجازی پیش از مناظره سوم است.
داده های مختلفی توسط مرکز پژوهشی بتا از شبکه های اجتماعی (با احتساب کانال های تلگرام در این دسته) در روز ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ شده است. در این بین ۲ بررسی درباره “بیشترین تاثیر پست نامزدهای انتخاباتی پیش از مناظره سوم انتخابات ۱۴۰۰” و “تولید محتوا پیرامون نامزدهای انتخاباتی پیش از مناظره سوم انتخابات ۱۴۰۰” می تواند جالب توجه ترین ها باشد. اولین آن ها می تواند به محبوبیت و دومی به محبوبت و پرحاشیه تر بودن نامزدها اشاره کند.
پیش از هر چیز البته به صورت کلی باید بدانید شبکه های اجتماعی خواه ناخواه جولانگاه ربات ها و کمپین های تبلیغاتی در کنار لایک و هشتگ های خریدنی است. با احترام به همه نامزدهای انتخاباتی، این موضوع مطرح شده لزوما ارتباطی به بحث انتخابات هم ندارد و همیشه بوده و خواهد بود. با این حال، بررسی های جمعی می تواند تا حد مناسبی کلیت اقبال مردمی را نشان دهد.
بیاید با محبوبیت آغاز کنیم:
همانطور که می بینید، با مجموع بازدید تلگرام، مجموع لایک اینستاگرام و مجموع لایک (یا فیو) توییتر این آمار بیان شده است. در تمام پلتفرم ها جناب آقای رئیسی رتبه اول را دارند. این اختلاف در تلگرام و توییتر آنقدر زیاد نیست اما در اینستاگرام می تواند قابل توجه باشد.
در توییتر و اینستاگرام کمترین بازخورد به آقای امیرحسین قاضی زاده رسیده است. در تلگرام کمترین اقبال با آقای محسن رضایی همراه است. آقای عبدالناصر همتی در اینستاگرام و تلگرام را پس از آقای رئیسی در اختیار داشته است. همچنین در توییتر با اختلاف کم در رتبه سوم می ایستد. آقای سعید جلیلی هم در دو پلتفرم فراگیرتر تلگرام و اینستاگرام رتبه سوم را دارد اما در توییتر توانسته رتبه دوم را کسب کند.
جای اشاره مجدد دارد که این داده ها فقط مربوط به روز ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ است و تا روز انتخابات می تواند تغییر کند. ما تلاش می کنیم این فاکتور رو با انتشار اطلاعات بیشتر، به روز کنیم.
همچنین در این بررسی به تعداد پست های منتشر شده پیرامون نام کاندیداهای انتخاباتی می پردازیم. جایی که آقایان امیرحسین قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی در قعر جدول اینستاگرام و توییتر قرار دارند. همچنان در اینستاگرام و تلگرام آقایان رئیسی، همتی و جلیلی رتبه های اول تا سوم را دارند و در توییتر با جابه جا شدن رتبه دوم و سوم، همین روال پابرجاست.
نظر شما چیست؟ فکر می کنید که واکنش فضای مجازی به انتخابات ۱۴۰۰ چطور بوده است؟
بودجه های نجومی برای حمایت های عجیب در شبکه های فیلتر شده :)))))))))))))))
خخخ
والا چه محبوبیتی آخه
اگه برید از سال ۱۳۴۰ زندگی نامه این افراد بخونید متوجه میشید چه خبره
خداروشکر شناسنامم پاک پاکه
70 درصد مردم مناظره ها رو نمیبینن خخخخ این امار ا کجا در میاد
یک ملت بدون حافظه،ملتی بدون آینده است!