حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان ارایه درایور Nvidia برای ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، آپدیت

پشتیبانی Nvidia از ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ رو به پایان است. بیش از ۱۱ سال از آغاز به کار ویندوز ۷ می گذرد و اندکی قبل از دوازدهمین سالگرد انتشار آن، کارت گرافیک انویدیا پشتیبانی از سیستم عامل قدیمی را متوقف می کند. در حقیقت شاهد پایان ارایه درایور Nvidia برای ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ هستیم. البته آپدیت های امنیتی ادامه دارد.

پایان ارایه درایور Nvidia

در یک پست پشتیبانی برای ویندوز ۷ و ویندوز ۸ و ۸.۱، انویدیا نشان داد که:

“از اکتبر ۲۰۲۱ درایور گرافیکی ارتقا می یابد. این ارتقا از جمله پیشرفت عملکرد، ویژگی های جدید و رفع اشکال، به طور انحصاری برای سیستم هایی که از ویندوز ۱۰ به عنوان عامل خود استفاده می کنند، در دسترس خواهد بود.”

خوشبختانه این بدان معنا نیست که انویدیا این نسخه های ویندوز را کاملاً نادیده می گیرد. این شرکت بعد از آخرین به روزرسانی متمرکز بر عملکرد خود در تاریخ  ۹ شهریور ۱۴۰۰ آنها همچنان به پیاده سازی آپدیت های مهم ادامه می دهند:

“به روزرسانی های امنیتی مهم در سیستم های دارای ویندوز ۷، ویندوز ۸ یا ویندوز ۸.۱ تا سپتامبر ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. “

پایان ارایه درایور Nvidia

پایان ارایه درایور Nvidia

در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۹۸ مایکروسافت رسماً پشتیبانی خود از ویندوز ۷ را پایان داد، بنابراین این تصمیم NVidia جای تعجب ندارد. حتی به دلیل این که استفاده از این پلتفرم های دسکتاپی مایکروسافت مورد استقبال قرار گرفته اند، انویدیا به پشتیبانی خود برای مدت طولانی ادامه داده است.

پس از اتمام پشتیبانی درایور، دلایل کمتری برای ماندن در سیستم عامل قدیمی وجود خواهد داشت. با آماده بودن ویندوز ۱۱ برای ارایه هم به نظر می رسد که کم کم باید به فکر فراموش ۷ خوش شانس باشیم. ارایه Windows 11 تاریخ ۳ تیر ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

شما برای سیستم عامل دسکتاپی خود از ویندوز استفاده می کنید؟ کدام نسخه آن؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)