حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سئو سایت چیست و چگونه ما را در یکسال ثروتمند می‌کند؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

وقتی دنبال چیزی میگردیم اولین گزینه‌ای که برای جستجو سراغ آن میرویم گوگل است، مثلا میخواهیم قالی‌های خانه را به قالیشویی بدهیم اولین کاری که میکنیم جستجوی کلمه قالیشویی است و گاهی ممکن است اسم محله خودمان را نیز در انتهای کلمه اضافه کنیم، مثلا جستجو کنیم قالیشویی تهرانپارس یا قالیشویی جنت‌آباد تا بتوانیم یک قالیشویی مناسب را پیدا کنیم. حال سوال اینجاست که آن قالیشویی که شما بعد از جستجو در گوگل مشاهده میکنید چگونه در گزینه‌های اول به شما نمایش داده شده است؟

یک سایت چگونه در نتایج اولیه گوگل نمایش داده میشود؟

شاید فکر کنید شانسی است و یا اینکه گوگل خودش تصمیم میگیرد که کدام سایت را در نتایج بالاتر نمایش دهد، اما در واقع اینطور نیست!

موضوع این است که گوگل به سایت‌هایی که ثابت کنند لیاقت جایگاه‌های اول را دارند رتبه‌های بهتری میدهد، اینجا سوالی دیگری مطرح میشود که این لیاقت چگونه سنجیده میشود؟ اینجاست که به کلمه سئو میرسیم که به معنی انجام عملیاتی روی سایت میباشد که به گوگل اثبات کند من لیاقت رتبه های اول را دارم.

سئو چیست و چگونه گوگل با سئو به شما جایگاه بهتری میدهد؟

سئو مخفف سه کلمه انگلیسی Search Engine Optimization است که به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است، این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شده که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبه‌های اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که میتوان با اجرای آن رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کرد. میتوان عملیات سئو سایت را به سه روش مختلف انجام داد:

  • • سئو کلاه سیاه یا عملیات خلافکارانه
  • • سئو کلاه خاکستری که عملیات سالم با کمی تخلف
  • • سئو کلاه سفید که عملیات کاملا قانونی است.

خوب واضح است که در روش کلاه سیاه اجرای عملیات غیر قانونی است و شاید نتایج زودتر به صفحه اول گوگل برسند یا شاید هم شما توسط گوگل شناساسی و جریمه شوید. در روش کلاه خاکستری و سفید عملیات قانونی است اما در روش خاکستری گاهی تخلفات کوچکی برای فریب گوکل انجام میشود که در روش کلاه سفید انجام نمیشود.

سایتهای که در نتایج اول گوگل هستند چگونه ثروتمند میشوند؟

واضح است که همه افراد برای پیدا کردن قالیشویی مانند شما عمل میکنند و معمولا همه این افراد به همان ۳ گزینه‌ی اول که در گوگل نمایش داده میشود مراجعه کرده و با آنها تماس میگیرند. طبق آمارهای منتشر شده از گوگل بیش از ۳۰ درصد افراد وارد نتیجه اول میشوند و اگر با سایت و قیمت‌های خوبی مواجه شوند با همان مجموعه کار می‌کنند و باقی افراد هم برای بررسی قیمت یا سایتهای دیگر به چند نتیجه بعدی مراجعه خواهند کرد و معمولا کسی به صفحه دوم گوگل نمیرود مگر در شرایط خیلی خاص و محدود!

یک مثال واقعی از ثروتمندشدن سایتها در نتایج اول گوگل:

حال بیایید یک محاسبه ساده انجام دهیم، اگر روزانه کلمه قالیشویی ۱۵۰۰ دفعه جستجو شود که معمولا ۸۰٪ این جستجوها با موبایل انجام میشود و از این ۱۵۰۰ جستجو حدود ۳۰ درصد آنها روی گزینه اول کلیک کنند، این به آن معناست که ۵۰۰ نفر در یک روز وارد گزینه اول در کلمه قالیشویی شده‌اند.

اگر از این ۵۰۰ نفر فقط ۱۰۰ نفر تصمیم به سپردن قالی‌های خود به این مجموعه بگیرند و هر سفارش فقط ۲۰۰ هزار تومان برای قالیشویی سود داشته باشد:

 

۱۰۰ نفر ضربدر ۲۰۰ هزار تومان سود هر سفارش = ۲۰ میلیون تومان سود روزانه قالیشویی است!

۲۰ میلیون سود روزانه قالیشویی ضربدر ۳۰ روز = ۶۰۰ میلیون تومان سود ماهانه قالیشویی خواهد بود!

 

یک قالیشویی با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال ۶۰۰ میلیون تومان سود میکند و اینگونه سئو میتواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند.

نکته‌ای که بسیار مهم است بدانید این است که تعداد جستجوها معمولا بیش از تعداد گفته شده در مثال است و همچنین خیلی بعید است که از ۵۰۰ نفر فقط ۱۰۰ نفر سفارش ثبت کنند و در نهایت سود حساب شده نیز حداقل درنظر گرفته شده است. در نمونه واقعی معمولا سود خیلی بیشتر از این اعداد است. برای مثال یک آژانس مسافرتی با پرداخت ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان برای تبلیغات در گوگل هنوز سود بالایی میبرد و حاضر است برای رتبه گرفتن روی کلم‌های مثل تور مشهد تا چند صد میلیون تومان هزینه کند، این نیز نشان میدهد که چقدر میتوان با داشتن رتبه‌ی خوب در گوگل ثروت ایجاد کرد.

چگونه سایتمان را به نتایج اول گوگل برسانیم؟

دو راه پیش روی شما بیشتر نیست، یا سایت خود را به دست متخصص سئو بسپارید که برای شما روی کلمات هدف عملیات سئو انجام دهد و به رتبه‌های اول گوگل برسید یا خودتان این کار را یاد بگیرید و انجام دهید. هر دوی این روشهای مزایا و معایبی دارند که در ادامه این موارد را بررسی میکنیم:

مزایا و معایب سپردن سئو سایت به دیگران:

در این حالت شما مبلغ عملیات سئو را پرداخت میکنید و کار را واگذار میکنید، معمولا اکثر مسئولیت‌ها به عهده فرد سئوکار است ولی در اکثر پروژه‌ها مسئولیت تولید محتوا و بهبود سایت را به عهده شما میگذارند. مزیت‌های این روش این است که شما کار را سپرده‌اید و با پرداخت مبلغ اگر سئوکار بتواند کارش را درست انجام دهد رتبه خوبی خواهید گرفت و درگیر عملیات سئو نخواهید شد.

معایب این روش نیز این است که معمولا باید هزینه زیادی پرداخت کنید و ریسک اینکه سئوکار خوبی نصیب‌ شما شود یا نه و رتبه خوبی بگیرید را نیز باید قبول کنید. ممکن است سئوکار سایت شما را با روش‌های کلاه سیاه سئو کند و از نتایج گوگل برای همیشه حذف شوید و یا به اصطلاح پنالتی شوید.

مزایا و معایب سئو سایت توسط خودتان:

در این حالت نیاز است خودتان یا یک نفر در تیم‌تان سئو را یاد بگیرید و برای این موضوع نیاز است در یک دوره سئو شرکت کنید. مزیت‌های این روش را میتوان اینگونه گفت، سایت دست خودتان است و شما دیگر می‌دانید دقیقا روی سایت‌تان چه چیزی اتفاق میافتد.

سئو کلاه سفید انجام میدهید و نگران جریمه شدن توسط گوگل نیستید و از همه مهمتر نیاز نیست پنل مدیریت سایت را به دست کس دیگری بدهید. وقتی یکبار روی کلمه‌ای رتبه بگیرید دیگر مسیر را آموخته‌اید و میتوانید هر کلمه‌ای که دوست داشتید را به صفحه اول گوگل بیاورید. و در نهایت میتوانید از این راه کسب درآمد کنید و سئو سایت‌های دیگران را نیز به عهده بگیرید و درآمد جانبی خوبی از این راه کسب کنید.

اگر تصمیم گرفتید از روش دوم استفاده کنید، یعنی خودتان سئو را یاد بگیرید باید در یک دوره آموزشی مطمئن شرکت کنید، زیرا معمولا قیمت دوره‌های سئو حرفه‌ای که با شرکت در آنها تبدیل به یک سئوکار واقعی شوید ارزان نیست.

چگونه یک دوره سئو مطمئن و ارزشمند را پیدا کنم یا تشخیص دهم؟

یک دوره سئو مطمئن را میتوان با چند بررسی پیوسته تشخیص داد که در زیر این موارد را مطرح شده است:

  • • آیا مدرس این دوره خودش رتبه‌های خوبی در گوگل دارد؟
  • • آیا مدرس رزومه قدرتمندی در رساندن کلمات به صفحه اول گوگل دارد یا نه؟
  • • سایت خود مدرس در گوگل جایگاه خوبی دارد و توانسته است ترافیک قابل توجه و هدفمندی از گوگل جذب کند؟
  • • آیا شرکت‌کنندگان این دوره تعداد قابل توجهی هستند و نظر شرکت‌کنندگان دوره قابل دسترس و مشاهده است؟
  • • آیا کسانی که در این دوره شرکت کرده‌اند در طول دوره رتبه خوبی کسب کرده‌اند و بعد از دوره رضایت خود را اعلام کرده‌اند؟
  • • آیا دوره بروز شده است؟ سئو پیوسته تغییر میکند و مهم است دورهای که در آن شرکت میکنید حتما بروز شده باشد.
  • • آیا این دوره تا بحال بصورت حضوری هم برگزار شده است و شرکت‌کنندگان حضوری هم در عکس و فیلمهای دوره رضایت دارند؟
  • • آیا دوره پشتیبانی هم دارد و پاسخگوی سوالات شما در زمان دوره و بعد از دوره هستند؟
  • • و نکته آخر اینکه همیشه دوره‌هایی که واقعا خوب هستند به شما اجازه خرید اقساطی را میدهد و نمیخواهند همه پول را یکجا دریافت کنند.

ما مدیرب هستیم و بهترین دوره سئو ایران را ۱۵ دوره حضوری و غیرحضوری برگزار کرده‌ایم و پاسخ ما به همه سوالات بالا “بله“ است!! من مهران منصوری فر تجربه سئو بیش از ۱۰۰۰۰ کلمه را در دوره‌ای به اسم جادوی سئو آموزش میدهم و بیش از ۱۰۰ نفر از شرکتکنندگان دوره جلوی دوربین رفتند و رضایت خود را در پایان دوره اعلام کردند. شما میتوانید برای کسب به اطلاعات بیشتر به صفحه دوره جادوی سئو مراجعه کنید: modireweb.com/seo-magic

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات