حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افشای اطلاعات کاربران اپل و رسیدن آن‌ها به دست دولت آمریکا!

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، اخبار، امنیت

امنیت، موضوع داغ این روزهای حوزه فناوری است. جمع آوری اطلاعات کاربران توسط برندها و اپ‌های مختلف، سبب ایجاد تنش‌های مختلفی شده است. اما به نظر می‌رسد که اپل هم از این قافله جا نمانده است. به همین ترتیب، افشای اطلاعات کاربران اپل یکی از اخبار جدید پیرامون کوپرتینویی‌ها است.

افشای اطلاعات کاربران اپل و رسیدن آن‌ها به دست دولت آمریکا

اگر به یاد داشته باشید، یک سال پیش در مورد جمع آوری اطلاعات کاربران فیسبوک و واتس اپ نوشته بودیم. اطلاعات این کاربران، بدون اطلاع رسانی قبلی به دولت انگلستان داده می‌شد.

 

فیسبوک و واتس‌اپ اطلاعات کاربران را به دولت انگلستان می دهد

 

اما این بار، به سراغ مشهورترین کمپانی جهان، یعنی اپل می‌رویم. بر اساس گزارشی از Gizchina، یکی از دلایل مهم تحریم هواوی توسط آمریکا، همین مسائل حریم شخصی بوده است. دولت آمریکا معتقد است که هواوی اطلاعات کاربران خود را به دولت چین می‌دهد. اما اگر اخبار جدید درست باشند، اپل همین کار را برای آمریکا انجام می‌دهد! به گفته نیویورک تایمز، اپل داده‌های حریم خصوصی زیادی را در اختیار دولت آمریکا قرار داده است. ظاهراً اطلاعات دو عضو از کنگره آمریکا، به دولت این کشور نیز داده شده است. در مقابل، پاسخ جدید اپل، به وجود مقررات دقیق برای ارسال اطلاعات کاربران به دولت آمریکا اشاره دارد.

در ۶ فوریه سال ٢٠١٨، اپل احضاریه‌ای را از وزارت دادگستری آمریکا دریافت کرد. در ادامه، مطابق با مقررات این کشور، اپل حدود ١٠٩ شماره تلفن و ایمیل را در اختیار دولت آمریکا قرار داد. در همین حین، این مورد یکی از ٢۵٠ درخواستی است که اپل هر هفته از سوی این وزارت دریافت می‌کرده است!

استفاده ابزاری از اپل و دیگر کمپانی‌ها برای جمع آوری اطلاعات کاربران

اپل در ادامه اظهارات خود، بیان کرد که بدون اطلاع از هویت اشخاص مورد اشاره مانند اعضای کنگره آمریکا، اطلاعات آن‌ها را به دولت آمریکا تحویل داده است. در نهایت، مشخص شده که این جمع آوری اطلاعات کاربران، روشی برای جلوگیری از نشت داده‌های طبقه بندی شده بوده است. این گزارش داغ، یعنی افشای اطلاعات کاربران اپل و رسیدن آن‌ها به دست دولت آمریکا، کوپرتینویی‌ها را در مرکز توجهات عمومی برده است. همچنین این موضوع، نشان می‌دهد که وزارت دادگستری آمریکا چه درخواست‌هایی از شرکت‌های داخلی دارد.

در سال‌های اخیر، هزاران بار از کمپانی‌های بزرگی مانند گوگل، اپل، فیسبوک و دیگر برندهای نام آشنا، درخواست‌های به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با دولت آمریکا ارسال شده است. کمپانی‌های بزرگ آمریکا، در میان کشمکش دولت و مشتریان خود قرار گرفته‌اند. البته که در نهایت، این کمپانی‌ها تضمین می‌کنند که حریم خصوصی کاربران آن‌ها در خطر نخواهد افتاد. با این حال، اگر درخواست‌های دولت ایالات متحده آمریکا ادامه داشته باشد، این یعنی سیاستمداران آمریکایی قصد حفاری در اطلاعات کاربران را دارند. در نیمه اول سال ٢٠٢٠، حدود ٢٣٨ پاسخ از سوی اپل با جواب رد مواجه شده بود. این مقدار، تنها ۴ درصد از درخواست‌های آمریکا را تشکیل می‌دهد!

نکته قابل توجه، این است که آمریکا تنها برای دیگر کشورها ادعای حریم خصوصی دارد. نظر شما در مورد افشای اطلاعات کاربران اپل و رسیدن آن‌ها به دست دولت آمریکا چیست؟ آیا در این مسئله، حق را به اپل می‌دهید؟ از نظر شما این اقدامات به چه دلیل صورت می‌گیرند؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

تمام کمپانی های آمریکایی خدای دزدیدن اطلاعات کاربران و دادن اون ها به دولت هستند ولی چون آمریکایی هستند کسی کاری به کارشون نداره. بعد میان به هواوی ایراد میگیرن در حالی که هیچ مدرکی هم ندارند.
خلاصه آمریکایی که باشی هر کاری میتونی بکنی و کسی هم نمیتونه چیزی بهت بگه

Monarch

تمام شرکت های دنیا دزد هستند
دنیا بر پایه اطلاعات و داده های خصوصی افراد میچرخه حالا تحت هر عنوانی میخواد باشه
همه شرکت ها و همه دولت ها به دنبال اطلاعات هستند هر کس هم میگه نه ما خوبیم از همه دزدتره

david2arc

این درسته ولی نکته اینجاست برخی از کشورها انگار مصونیت سیاسی دارن و خودشونو تو همه موارد خصوصی کل بشر شریک میدونن . حالا از اون بدتر اینکه به بقیه هم گیر میدن که چرا میخایی همین کارو بکنی

Sarnevesht

بد تر از اون اینه که مدرکی هم واسه گیردادنشون ندارن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️