حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اقدام سامسونگ برای مقابله با لو رفتن اطلاعات اولین قربانی خود را گرفت

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | سامسونگ

شایعات برای شرکت‌های مختلف و حتی محصولات مختلف، معانی متفاوتی دارند. مثلا شرکت های نوپا برای مطرح کردن خود، تلاش می‌کنند در شایعات جایی داشته باشند. یا برخی شایعات محصولات کاملا خودخواسته و در جهت محک زدن ذائقه بازار است. برخی اوقات اما مشخصا اطلاعاتی حیاتی وجود دارد که لو رفتن آن به برنامه شرکت‌ها آسیب‌های جدی می‌زند. به تازگی اقدام سامسونگ برای مقابله با لو رفتن اطلاعات اولین قربانی خود را گرفته است.

قانون کپی رایت هزاره دیجیتال

برای درک بهتر این خبر باید بدانید که قانون DMCA چیست؟ این عبارت مخفف Digital Millennium Copyright Act است که در فارسی به قانون کپی رایت هزاره دیجیتال شناخته می‌شود.

امروز اکانت شناخته شده یکی از بزرگترین لودهنده‌های تاریخ دنیای فناوری یعنی Evleaks در توییتر عنوان کرد که اکانت یکی از افراد مشغول در این زمینه توسط توییتر مسدود شده است. هر چند در درباره دائمی بودن این محدودیت اطلاعات کاملی در دسترس نیست و فعلا ۱۰ روز از آن می‌گذرد اما او فکر می کند که شاید دائمی باشد.

جزئیات زیادی درباره ماجرا منتشر نشده اما متن و تصویر توییت ایوان بلس به قرار زیر است:

به نظر می رسد که کمپین سنگین حذف DMCA سامسونگ اولین قربانی خود را گرفته است.
حساب توییتر @ishanagarwal24 برای بیش از 10 روز از کار افتاده و ظاهرا برای همیشه به حالت تعلیق درآمده است.

همانطور که گفتیم دقیقا مشخص نیست که برای کدام توییت یا توییت‌هایی این اقدام صورت گرفته است. با این حال این فعال هندی کارخانه شایعات حداقل تریبون توییتری خود را از دست داده است و شاید این تلنگری برای کل کارخانه شایعات باشد!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این اقدام‌ها برای دیگر افراد از جمله همین Evleaks که خبر مسدودشدن اکانت توییتر ishanagarwal24 را داده است، هم رخ بدهد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nolker

”امروز اکانت شناخته شده یکی از بزرگترین لودهنده‌گان تاریخ دنیای فناوری یعنی Evleaks در توییتر عنوان کرد…“

”لودهندگان“ درسته.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)