حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پولی شدن برنامه شاد واقعیت دارد؟ آموزش و پرورش پاسخ داد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

دیروز در ترنجی خواندیم که وزارت ارتباطات خبر از پولی شدن اینترنت برنامه شاد داده است و در مقابل اما مسئول شبکه آموزشی شاد این خبر را تکذیب کرده بود. یک روز پس از تناقضات شکل گرفته اموزش و پرورش به سوال پولی شدن برنامه شاد پاسخ داده است.

پولی شدن برنامه شاد

هم زمان با بازگشایی مدارس از نیمه شهریور سال گذشته و استمرار جریان آموزش در قالب شبکه شاد، استفاده از شبکه شاد برای همه کاربران به دستور رییس جمهور و مصوبه دولت، رایگان اعلام شد. اما دیروز معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: سامانه دانش آموزی شاد در طول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به منظور ارایه خدمات آموزشی به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار داشت، اما اینترنت برنامه شاد از ابتدای تیر سال جاری رایگان نیست.

از اول تیرماه تعرفه استفاده از این سامانه همانند تعرفه پیام‌رسان‌های داخلی، به صورت یک‌سوم تعرفه اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.

شاد iOS

پس از صحبت های معاون وزیر ارتباطات در رابطه با پولی شدن شبکه شاد، نیلوفر شرفی، مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) از استمرار رایگان بودن شبکه شاد در تابستان خبر داد و گفت: دسترسی به شبکه شاد در سال گذشته براساس دستور رئیس جمهور رایگان بود و در حال حاضر نیز براساس «مصوبه مجلس شورای اسلامی» تا پایان سال ۱۴۰۰ این دسترسی رایگان اعلام شده است. بنابراین در صورتی که خدمت خاصی به صورت غیررایگان به دانش‌آموزان عرضه شود، این موضوع را شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

اینترنت برنامه شاد پولی یا رایگان؟ تناقض وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش!

 

امروز مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این که آیا برای فعالیت های تابستانه و برگزاری کلاس های آنلاین تابستانی، اینترنت رایگان برای کاربران شاد برقرار است؟ گفت: طبق مصوبات مربوطه، اینترنت مصرفی در شبکه شاد در طول سال ۱۴۰۰ رایگان است و مشکلی برای تامین اینترنت وجود ندارد.

نظر شما درباره رایگان یا پولی بودن برنامه شاد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی