حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چین به دنبال راه اندازی شبکه 6G تا سال ۲۰۳۰ می باشد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 6G

یک نهاد صنعتی با حمایت دولت چین به تازگی مقاله ای را در مورد راه اندازه شبکه 6G در این کشور منتشر کرده است. در این مقاله، به برنامه های نسل بعدی شبکه تلفن همراه و فناوری های کلیدی بالقوه آن اشاره شده است. این مقاله همچنین اضافه کرد که شبکه های 6G، حتی می توانند تا 100 برابر بیشتر از حداکثر سرعت شبکه های تلفن همراه 5G ارائه خدمات داشته باشند.

راه اندازی شبکه 6G در چین تا سال ۲۰۳۰ میلادی

طبق گزارش GlobalTimes، مقاله منتشر شده راهنمای واضحی را برای کل صنعت ترسیم کرده و حتی شروع تحقیق و توسعه برای 6G را ارائه داده است. اهداف مهم چین در راه اندازی تجاری این فناوری تا سال 2030 یکی از مهمترین جنبه های برجسته در مقاله می باشد.

شبکه 6G چین

شبکه 6G چین

به عبارت دیگر، این امر می تواند یک مسابقه فناوری دیگر بین چین و ایالات متحده باشد. اگرچه ایالات متحده ممکن است در صنعت مخابرات برای نسل بعدی، به دنبال سهم چین باشد، اما کشور شرقی به دلیل رهبری در نسل 5G فعلی، احتمالاً دوباره دوره 6G را نیز رهبری خواهد کرد. این امر همچنین به چین امکان می دهد تا تأثیرات جهانی فناوری و اقتصادی نسل بعدی ارتباطات از راه دور را تغییر شکل دهد.

در این مقاله اشاره شده است که سرویس های 6G نیز دارای سه روند عمده توسعه خواهند بود. این روندها شامل همه جانبه، هوشمندانه و جهانی بودن، می باشد که با هشت سناریوی تجاری-کاربردی مانند فضای ابر XR، ارتباطات هولوگرافی، اتصالات حسی، ارتباطات تعاملی هوشمند، دوقلوهای دیجیتال و پوشش جهانی همراه است. یک کارمند تحقیقاتی China Mobile همچنین به GlobalTimes گفته است که این اپراتور مخابرات، امواج تراهرتز و نور مرئی را به عنوان گزینه های بالقوه طیف مورد استفاده، آزمایش کرده است.

سرعت شبکه 6G برابر ۱۰۰ گیگابیت برثانیه خواهد بود و سال ۲۰۳۰ ارایه می شود

نظر شما راجع به توسعه شبکه 6G در چین تا سال ۲۰۳۰ چیست؟ به نظر می رسد با توجه به درابتدای راه بودن تکنولوژي 5G، این مورد هنوز راه زیادی برای تست و ورود به فاز تجاری داشته باشد. از طرف دیگر اما، تصور اینکه تا کمتر از ۱۰ سال آینده می توانید با سرعت حدودی ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه، محتوای خود را دانلود و استفاده کنید، فوق العاده جذاب به نظر می رسد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی