حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اختلال اینترنت همراه اول ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، اینترنت

به گزارش برخی کاربران و تجربه شخصی ما در ترنجی، شاهد اختلال اینترنت همراه اول ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ هستیم. این اختلال عجیبی است که حتی به وب سایت های داخلی هم مربوط می شود. البته این یک اختلال فراگیر نیست و ما دوستان خود در شهرهای مختلف آن را چک کردیم.

اختلال اینترنت همراه اول ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

همراه اول

همراه اول

از صبح امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ حوالی ساعت ۹ شاهد اختلال در دسترسی به وی سایت های ایرانی و برخی سرویس های خارجی با اینترنت همراه اول بودیم. تقریبا می توان گفت که این اختلال ارتباطی به اینترنت بین الملل یا داخلی ندارد.

برای مثال وب سایت هایی چون irna.ir یا Digikala.com و چندین مثال دیگر روی اینترنت همراه اول باز نمی شوند. همچنین بازی مانند Clash Royal هم مشکل دارد. این در حالی است که وب سایت خارجی مثل Gsmarena.com بدون مشکل باز می شود. toranji.ir هم که روی سرورهای داخلی میزبانی می شود بدون مشکل در دسترس است.

همزمان روی همان دستگاه و با اینترنت ایرانسل هیچ کدام از مشکلات بالا وجود ندارد. جالب است در همین وضعیت که روی اینترنت همراه اول می توان فیلترشکن را وصل کرد و بدون مشکل از اینترنت بهره برد.

ما با چندین دستگاه مختلف از موبایل، لپتاپ و تبلت این آزمایش را انجام دادیم. حتی از ۳ شماره متفاوت همراه اول بررسی کردیم و همین مشکل وجود داشت. برای متوجه شدن بهتر شرایط، یک ویدیو اسکرین رکورد برای شما آماده کردیم که شرایط را ببینید:

 

همانطور که بالاتر گفته شد، ما شرایط را با دوستان دیگر خود در شهرهای دیگر بررسی کردیم. ما این مشکل را در شهر مشهد رصد کردیم. برخی دوستان در تهران مشکلی نداشتند اما دوستان دیگر مشکل مشابهی را گزارش کردند.

خطای اعلام شده توسط مرورگر کروم از قرار زیر است:

dns-probe-finished-nxdomain

این خطا می تواند به دلیل موارد مختلفی باشد. با این حال به دلیل تنظیمات سیستمی نباید باشد چون روی یک دستگاه و با ۲ اینترنت مختلف، نتایج مختلفی داریم. اینترنت ایرانسل بدون مشکل وصل می شود و اینترنت همراه اول برای برخی سرویس ها اختلال دارد اما اتصال به صورت کلی قطع نیست.

شما چنین مشکلی را تجربه می کنید؟ چه شهری هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)