حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نکات مهم در مورد خرید دوربین عکاسی و لنز مناسب

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

اگر به هنر عکاسی علاقه دارید یا رشته عکاسی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنید، برای پیشرفت در این زمینه نیاز به خرید دوربین عکاسی مناسب دارید. بنابراین بهتر است پیش از انجام خرید خود میزان فعالیت‌تان در این رشته جذاب را بررسی کنید و متناسب با استفاده‌ای که از دوربین دارید اقدام به خرید آن نمایید. در ضمن شما نیاز دارید در کنار دوربین عکاسی، لنز دوربین مناسبی هم خریداری کنید که البته خرید لنز نیز بستگی به موضوعات مختلفی دارد که در ادامه این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد. ما در این مطلب سعی می‌کنیم اطلاعات جامعی را در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم و برخی ابزاری که در هنگام عکاسی به کارتان خواهد آمد را نیز معرفی کنیم.

درباره دوربین

اگر بخواهیم درباره عنوان بالا یعنی چیستی دوربین صحبت کنیم شاید کمی خنده‌دار به نظر برسد زیرا در دنیای امروز کسی نیست که با دوربین عکاسی و قابلیت‌های آشنا نباشد، بخصوص با پیشرفت تکنولوژی از چند سال گذشته تاکنون تمامی گوشی‌های تلفن همراه نیز مجهز به دوربین‌های پیشرفته‌ای شده‌اند که کار عکاسی را برای افراد در تمامی موقعیت‌ها ساده کرده‌اند. امروزه دوربین‌های عکاسی دیجیتال حرفه‌ای در برند‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود است و ما به فرض اینکه خوانندگان این مطلب به قابلیت‌های اولیه دوربین عکاسی دیجیتال حرفه‌ای و توانایی‌های آن آگاهی دارند به ادامه مطلب پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که توجه به آن‌ها هنگام خرید دوربین عکاسی به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید.

برای خرید دوربین بهتر است چه نکاتی در نظر گرفته شود؟

  • • نیازتان به دوربین عکاسی را در نظر بگیرید.

ابتدا لازم است ببینید دوربین عکاسی را برای چه نوع عکاسی نیاز دارید. آیا می‌خواهید در جمع‌های خانوادگی و سفرها از خانواده و دوستان‌تان عکس یادگاری تهیه کنید و یا علاقمندید در کلاس‌های آموزش هنر عکاسی شرکت کنید و یا این رشته را به صورت آکادمیک در دانشگاه دنبال می‌کنید.

  • • ژانر عکاسی خود را مشخص کنید.

گاهی بسیاری از علاقمندان به این هنر و عکاسان حرفه‌ای علاقمند به عکاسی در ژانر مشخصی هستند به عنوان مثال علاقمند به عکاسی پرتره‌اند و در این زمینه خلاقند و یا برخی دیگر به عکاسی مستند و یا عکاسی حیات وحش علاقه دارند و تمامی تجهیزات مرتبط با این حرفه را برای این نوع عکاسی تهیه می‌کنند. البته این گفته ما به آن معنا نیست که شما با خرید بدنه یک دوربین عکاسی نتوانید در چند ژانر مختلف عکاسی کنید بلکه منظور ما این است که می‌توانید با کمی دقت و توجه دوربینی را انتخاب کنید که با پرداخت هزینه مناسب، بیشتر برای همان نوع عکاسی که مدنظر شماست، مناسب باشد.

  • • فضای عکاسی را در نظر بگیرید.

از نکات دیگری که به شما کمک می‌کند تا در خرید دوربین عکاسی موفق باشید توجه به محیط عکاسی است. این که می‌خواهید در فضای باز و یا بسته عکاسی کنید، می‌تواند در انتخاب نوع دوربین عکاسی و یا انتخاب لنز دوربین مناسب موثر باشد. به عنوان مثال اگر دوربین را برای محیط‌های بسته مانند خانه، آتلیه و .. می‌خواهید طبیعتاً باید از تجهیزاتی که نور بیشتری را برای‌تان فراهم می‌نماید نیز استفاده کنید. رینگ لایت یکی از تجهیزات جانبی است که به شما کمک می‌کند نور لازم برای عکاسی پرتره و یا عکاسی صنعتی در محیط‌های بسته را فراهم نمایید. در ادامه این مطلب بیشتر به کارکرد رینگ لایت و نحوه انتخاب آن خواهیم پرداخت.

  • • به پشتوانه تجربه خود در عکاسی توجه کنید.

طبیعتاً دیده‌اید که بیشتر مردم علاقه به عکاسی دارند ولی تنها داشتن یک دوربین عکاسی نمی‌تواند از شما یک عکاس حرفه‌ای بسازد. هنگام خرید دوربین اگر در حال گذراندن دوره‌های اولیه عکاسی هستید نیاز نیست گران‌ترین دوربین عکاسی را انتخاب کنید و یا لنز دوربین‌های حرفه‌ای خریداری کنید. اما چنانچه عکاسی حرفه شماست و سال‌ها تجربه در این حرفه دارید بی‌شک خرید یک دوربین حرفه‌ای با بهترین لنز می‌تواند به شما کمک کند تا خروجی کارتان عالی باشد.

  • • امکاناتی که نیاز دارید را در نظر بگیرید.

شرکت‌های مختلف تولید کننده دوربین عکاسی مانند کانن، نیکون و یا سونی و .. دوربین‌های مختلفی را به بازار عرضه کرده‌اند که از امکانات و قابلیت‌های مختلفی برخوردار است. بنابراین لازم است با یک جست و جوی دقیق و یا دریافت مشاوره از کارشناسان این حوزه بررسی کنید که کدامیک از این قابلیت‌ها برای شما مهم است و سپس اقدام به خرید دوربین کنید.

  • • بودجه خرید دوربین عکاسی را مشخص کنید.

نکاتی که پیشتر به آن‌ها اشاره کردیم مانند نوع عکاسی، فضا و همچنین امکانات و قابلیت‌هایی که از آن انتظار دارید می‌تواند در قیمت دوربین عکاسی تاثیر داشته باشد ضمن آن که خرید دوربین عکاسی تنها به خرید بدنه آن معطوف نمی‌شود و لازم است شما بودجه‌ای را برای خرید تجهیزات دیگری مانند لنز دوربین درنظر بگیرید. از آن جا که دوربین‌های موجود در بازار به سه دسته آماتور، معمولی و حرفه‌ای تقسیم می شوند بنابراین شما متناسب با نیاز خود می‌توانید قیمت حدودی را تخمین بزنید.

لنز دوربین چه کارکردی دارد؟

اگر به کار بسیاری از عکاسان حرفه‌ای توجه کرده باشید می‌بینید که اغلب یک دوربین و چندین لنز مختلف دارند. بنابراین بیراه نیست اگر بگوییم خرید لنز دوربین پر اهمیت‌تر از خرید بدنه دوربین است. زیرا شما می‌توانید بدنه دوربین مناسبی خریداری کنید و با خرید لنز دوربین در مدل‌های مختلف، از دوربین عکاسی خود برای ژانرهای مختلف عکاسی استفاده نمایید. در پاسخ به این پرسش که چرا برای خرید لنز دوربین باید حساس‌ بود باید افزود زیرا لنز است که مشخص می‌کند شما برای چه نوع عکاسی می‌توانید از آن استفاده کنید. لنز دوربین از قسمت‌های مختلف زیر تشکیل شده است.

  • • شیار لنز: قابلیتی را به لنز دوربین شما می‌بخشد که می‌توانید با نصب فیلترهای مختلف، نور موجود در محیط را که به حسگر دوربین عکاسی می‌رسد تعدیل کنید.
  • • بخش جلویی لنز: با توجه به عکس بالا این قسمت وظیفه دریافت نور و فرستادن آن را به قسمت‌های دیگر لنز بر عهده دارد.
  • • شیار هود لنز: از طریق این قسمت می‌تواند هودهای مختلفی را نصب کنید تا از شدت نور خورشید موجود در محیط‌های باز و همچنین نورهای بیش از اندازه‌ای که در محیط‌های بسته وجود دارد بکاهید تا عکسی که تهیه می‌کنید دچار پخش نور انفجاری نشود.
  • • حلقه‌ی زوم: این قسمت را می‌توانید بگردانید تا بتوانید روی صحنه‌ای که برای عکاسی انتخاب کرده‌اید زوم کنید.
  • • حلقه‌ فوکوس: دوربین به هنگام عکسبرداری از فوکوس خودکار استفاده می‌کند اما شما می‌توانید با گرداندن حلقه فوکوس روی لنز میزان فوکوس را به صورت دستی انجام دهید، البته به شرط آن که دوربین خود را روی حالت autofocus قرار داده باشید زیرا در این حالت حلقه فوکوس نمی‌چرخد.
  • • نام لنز: هنگام انتخاب و خرید لنز دوربین شماره‌ای را روی بدنه آن مشاهده می‌کنید که این شماره نوع لنز را معرفی می‌کند.
  • • کلید A و M: این دو کلید به شما کمک می‌کند تا لنز دوربین را روی فوکوس دستی و یا فوکوس خودکار قرار دهید.

بعضی از لنزهای معمولی‌تری که در بازار موجودند ممکن است تمامی این امکانات را که در بالا اشاره کردیم نداشته باشند. عکس این موضوع نیز صادق است و شما در بازار با لنزهایی مواجه می‌شوید که از قابلیت‌های بیشتری هم برخوردار باشند اما این نوع لنز دوربین که به معرفی بخش‌های مختلف آن پرداختیم، نمونه‌ای از یک لنز مدرن و نسبتا خوب است که می‌توانید آن را برای عکاسی‌های مختلف خریداری نمایید.

رینگ لایت چیست؟

از دیگر تجهیزاتی که برای یک عکاسی حرفه‌ای به شما کمک خواهد کرد می‌توان به رینگ لایت اشاره کرد. حلقه نور یکی از ابزارهایی است که برای تامین نور مورد نیاز عکاسی در فضاهای بسته مورد استفاده قرار می‌گیرد. رینگ لایت طراحی ساده‌ای دارد و از یک حلقه که دورتادور آن چند لامپ قرار گرفته تشکیل یافته است. به این ترتیب عکاس می‌تواند به راحتی لنز دوربین را از میان آن عبور دهد و بیشتر به سوژه خود نزدیک شود. این سوژه می‌تواند یک فرد و یا کالایی خاص باشد.

موارد استفاده از رینگ لایت

مهم‌ترین کاری که رینگ لایت در عکاسی انجام می‌دهد از بین بردن سایه است. این ابزار کمک می‌کند تا نور به صورت متمرکز روی سوژه پخش شود و سوژه با جزئیات بیشتر نمایش داده شود و طبیعتاً برای عکاسی و فیلمبرداری از سوژه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید از نمای نزدیک صورت گیرد. در حال حاضر دو نوع رینگ لایت در بازار موجود است که یک نوع آن را می‌توان روی لنز دوربین نصب کرد و نوع دیگر آن پایه دار است که پرکاربردتر بوده و عکاس می‌تواند برای تنظیم نور دلخواه آن را در هر جایی از فضای عکاسی قرار دهد.

فروشگاه اینترنتی دیجی سنتر ​

در حال حاضر در بازار کالاهای دیجیتال فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید خرید دوربین عکاسی را از برند و با کارایی و قابلیت‌هایی که انتظار دارید، انجام دهید. اما برای این که بتوانید مدل‌های مختلف دوربین عکاسی، لنز دوربین و سایر تجهیزات مرتبط با عکاسی مانند رینگ لایت و .. را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و انتخاب بهتری داشته باشید پیشنهاد می‎‌کنیم سری به سایت‎‌های فروش آنلاین که به طور تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند بزنید زیرا به این صورت می‌توانید بدون نیاز به رفتن از یک فروشگاه به فروشگاه دیگر قابلیت‌ها و امکانات هر محصول را از برندهای مختلف بررسی کنید و سپس خرید خود را به صورت آنلاین انجام داده و درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

فروشگاه اینترنتی دیجی سنتر به آدرس الکترونیکی www.digicenter.ir فعالیت خود را از سال 1384 در زمینه فروش دوربین و لوازم و تجهیزات آتلیه و گوشی موبایل و .. آغاز کرد و در این مدت توانسته بر گستره محصولات خود بیفزاید و کالاها و خدمات خوبی را به مشتریان و کاربران ارائه نماید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات