حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وجود بدافزار در برنامه های محبوب iOS به ٢ درصد می‌رسد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، اخبار، امنیت

بدافزارها، از جدی‌ترین معضلات امنیتی در جهان هستند. انتشار این برنامه‌های مخرب، می‌تواند به سادگی و حتی از طریق نصب از یک اپ استور، صورت بگیرد. آخرین آمارها، نشان می‌دهند که وجود بدافزار در برنامه های محبوب iOS، به حدود ٢ درصد می‌رسد. در ادامه، به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

وجود بدافزار در برنامه های محبوب iOS به حدود ٢ درصد می‌رسد

بدافزارها، برای iOS و اپل پیش‌تر یک فاجعه عظیم بوده‌اند. از کلیدی‌ترین بدافزار شناسایی شده در سیستم عامل iOS، می‌توان به بدافزار XcodeGhost اشاره کرد. پیش‌تر گفته بودیم که اپل رسماً تأیید کرده است XcodeGhost حدود ١٢٨ میلیون دستگاه را قربانی کرده است.

 

حمله بدافزار XcodeGhost به اپ استور، ١٢٨ میلیون کاربر اپل را تحت تأثیر قرار داده است

 

اما بحث اکنون ما، چیز دیگری است. بر اساس گزارش منتشر شده از Gizchina، خبر جدید دیگری از دعوی حقوقی بین اپل و اپیک گیمز لو رفته است. در این بین، مدیرعامل اپل، تیم کوک، گفته است که بدون بررسی دقیق برنامه‌ها در اپ استور، هرج و مرج سمی به وجود خواهد آمد. از سوی دیگر، گزارش جدید واشنگتن پست، نشان می‌دهد که از حدود ١,٠٠٠ برنامه محبوب موجود در اپ استور، ٢ درصد از آن‌ها دارای بدافزار هستند. نصب این بدافزارها، غالباً هزینه سنگینی برای قربانیان خواهد داشت.

به عنوان مثال، این اپ‌ها با تشویق کاربر به خرید نرم افزار‌های غیر ضروری، برای خود تبلیغ می‌کنند. همچنین برخی از برنامه‌های دوست یابی، اسکنر کدهای QR و دیگر محصولات نرم افزاری توسط این بدافزارها تبلیغ می‌شوند. همچنین، این راه یکی از بی ضررترین راه‌ها برای ثبت امتیازها و بررسی‌های قلابی در فروشگاه‌هایی مانند آمازون است. به طور دقیق‌تر، بدافزار به جای کاربر نظرات خود را ثبت می‌کند. تمامی این اتفاقات، سبب شده‌اند تا ضرر ۴٨ میلیون دلاری به کاربران وارد شود که رقم کمی هم نیست. حق کمیسیون ٣٠ درصدی توسعه دهندگان نیز جزوی از این رقم است. یکی از سخنگویان اپل در برابر سنای آمریکا، چنین اظهاراتی داشت:

متأسفانه، هیچ کس کامل نیست. اما ما معتقد هستیم که هر از گاهی، کار خود را بهتر از دیگران انجام می‌دهیم. بنابراین، فکر می‌کنم که اجازه دادن به کاربران برای نصب اپلیکیشن‌های مورد نیاز از اپ استورهای شخص ثالت، فقط باعث چند برابر شدن مشکلات می‌شود.

اپل، همواره ادعا می‌کند که سیاست‌های سخت گیرانه‌ای برای قرار دادن اپ‌ها در اپ استور خود وضع کرده است. بنابراین، اپ استور اپل یکی از امن‌ترین فروشگاه‌های برنامه در جهان برای بارگیری موارد مورد نیز است. اپل همیشه اقدامات متقابلی را برای مقابله با اپ‌های آسیب رسان به کاربران انجام داده است. اپل می‌گوید که چون مشتریان در درجه اول و اولویت کوپرتینویی‌ها قرار دارند، این اقدامات انجام شده‌اند. به همین ترتیب، از نگرانی‌های کاربران تا حد زیادی کاسته شده است.

وجود بدافزار در برنامه های محبوب iOS تا ٢ درصد

لازم به ذکر است که اپل گفته است در سال گذشته، حدود ١.۵ میلیارد دلار از معاملات جعلی را در اپ استور خود مسدود کرده است. همچنین جمله مهاجمان به اپ استور، همچنان در حال پیگیری است. با این وجود، اپیک گیمز اذعان دارد که اپل موضوعات امنیتی را وارد بحث می‌کند تا به بهانه آن‌ها، مبلغ بیشتری را از توسعه دهندگان و کاربران دریافت کند.

نظر شما در مورد این میزان وجود بدافزار در برنامه های محبوب iOS تا ٢ درصد چیست؟ آیا این میزان زیاد است؟ به نظر شما رویکرد اپل در سیاست‌های وضع شده در اپ استور مناسب می‌باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️