حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل پشتیبانی HarmonyOS از نرم افزارهای اندروید چیست؟ آیا هارمونی یک پوسته اندروید است؟

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | HarmonyOS

شاید برای شما هم سوال شده باشد که دلیل پشتیبانی HarmonyOS از نرم افزارهای اندروید چیست؟ شاید حتی این شبهه به وجود آید که هارمونی یک پوسته اندروید است. اما واقعا اینطور است؟ گفته می شود سازگاری HarmonyOS با نرم افزارهای اندرویدی یک راه حل موقت خواهد بود.

پشتیبانی HarmonyOS از نرم افزارهای اندروید

به گزارش GizChina چین در بحث فناوری کاملا سریع به روز می شود. در همین مسیر آنها به نسل جوان آموزش می دهند. باور کنید یا نه، HarmonyOS که اخیرا رونمایی شده است هم اکنون یک دوره در دانشگاه های چین است. براساس گزارش ها، اولین دوره فناوری برنامه نویسی HarmonyOS در کالج ها و دانشگاه های سراسر چین از سوی دانشگاه ووهان آغاز شد. مدرس این دوره آقای Zhao Xiaogang بوده که مدرس گروه مهندسی نرم افزار و دانشکده علوم کامپیوتر در دانشگاه ووهان است. مهمترین دستورالعملهای تحقیق عبارتند از:

  1. ۱- رایانش ابری
  2. ۲- رایانش سبز
  3. ۳- رایانش همراه
دکتر ژائو

دکتر ژائو

به گفته دکتر ژائو، وی از سوی هواوی ایمیلی دریافت کرده است تا در مورد امکان گشایش دوره های دانشگاه ووهان بحث کند. در آوریل سال جاری، هواوی گوشی هوشمندی را با HarmonyOS 2.0 (در بازار چین به نام Hongmeng 2.0) برای او ارسال کردند. البته، این یک نسخه بتا عمومی است که خیلی با نسخه تجاری آن یکسان نیست.

به گفته دکتر ژائو، جلوه های بصری و روش های عملکرد در هواوی هارمونی بسیار شبیه به سیستم اندروید است. با این حال، او ادعا می کند که HarmonyOS سریعتر از اندروید کار می کند و دوام باتری بهتری نسبت به سیستم عامل iOS اپل دارد.

وی همچنین نشان داد که برخی از ابزارها براساس Hongmeng (یا همان هارمونی) ساخته شده اند، اما برنامه های رایج مانند WeChat ، QQ ، Taobao و Alipay هنوز از نسخه اندروید استفاده می کنند. به عبارت دیگر، کل سیستم عامل اختصاصی هواوی می تواند کاملاً با نرم افزار اندروید سازگار باشد. بنابراین، سوئیچ کامل از اندروید به HarmonyOS بدون مشکل خواهد بود.

دانلود تم HarmonyOS هواوی

سیستم HarmonyOS یک پوسته اندروید نیست

وی همچنین گفت که HarmonyOS یک پوسته اندرویدی نیست. با این حال، هواوی به دلیل پذیرش آسان کاربر، ترجیح داد HarmonyOS را شبیه به اندروید کند. وی گفت:

“در این مرحله می توان گفت سازگاری Hongmeng با اندروید یک راه حل موقتی است. هواوی با بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی همکاری می کند و بیشتر برنامه های بومی سیستم Hongmeng آماده است. پس از اینکه درجه بالاتری از تطابق این برنامه ها با سیستم Hongmeng کسب شود، کاربران قادر خواهند بود عملکرد متفاوت سیستم Hongmeng را در کنند. من فکر می کنم که در آینده، سیستم Hongmeng از نظر عملکرد و قابلیت اطمینان از سیستم اندروید پیشی خواهد گرفت. “

آپدیت HarmonyOS 2.0 هواوی با حجم ۶.۱۹ گیگابایت برای موج اول دستگاه های مجاز ارایه شد + لیست محصولات

دکتر ژائو معتقد است که HarmonyOS بیش تر از یک استفاده سیستم عامل ساده و کارا برای کاربران خواهد بود. از آنجا که یک سیستم عامل برای اینترنت اشیا است، اتصال فوق العاده ای برای کاربران به همراه خواهد داشت. این امکان را فراهم می کند تا موارد زیر حاصل شود:

  1. ۱- کارخانه های هوشمند
  2. ۲- تدارکات هوشمند
  3. ۳- مراقبت های پزشکی هوشمند
  4. ۴- آموزش هوشمند و

در حال حاضر، HarmonyOS هنوز در حال توسعه است. با این حال، هواوی اکنون در حال همکاری با دانشگاه برای بهبود اکوسیستم سیستم عامل است. اگر هواوی بخواهد در سطح جهانی رقابت کند، کارهای زیادی برای انجام دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که دکتر ژائو درست فکر می کند؟ نظر شما به نظر او نزدیک است؟ فکر می کنید پشتیبانی HarmonyOS از نرم افزارهای موقت خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

واقعا برام سوال بود چرا برنامه های اندروید رو اجرا میکنه.
اگه اینجوری باشه که بتونه برنامه های اندروید رو اجرا کنه و در عین حال برنامه هایی که مخصوصا برای این سیستم عامل نوشته شدن رو بهتر و بهینه تر اجرا کنه خیلی جالب میشه.
اینجوری توسعه دهنده ها به اندازه کافی وقت خواهند داشت تا با افزایش روزافزون کاربران این سیستم عامل ‌‌؛ برنامه هاشون رو برای این سیستم عامل طراحی کنن تا بهینه تر اجرا بشه…
اینجوری دیگه این سیستم عامل به سرنوشت بقیه سیستم عامل هایی که شکست خوردن و علت شکستشون نبود توسعه دهنده و برنامه کافی برای اون سیستم عامل بود دچار نمیشه.
به نظرم اگه برنامه هایی که مخصوص این سیستم عامل نوشته میشن مثل ios از لحاظ مصرف باتری خیلی بهینه باشن و مصرف خیلی کم باشه فوق العاده میشه

ali.reza.9821

ظاهرا مشکلی که توی اندروید بدون GMS داشت اینجا هم برقراره و appهایی که نیاز به خدمات گوگل دارند اجرا نمیشن
البته باید review نسخه ی رسمی بیاد تا مشخص بشه.
امیدوارم بتونه این قضیه رو حل کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)