حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حذف اکانت غیرفعال واتس اپ به چه شکل صورت می‌گیرد؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اطلاعیه‌ها، پیام رسان

واتس اپ، سیاست‌های جدیدی دارد. این سیاست‌های جدید، جنجالی هم هستند. به عنوان مثال، قوانین جدید این پیام رسان در جمع آوری اطلاعات، از پر هیاهوترین اتفاقات پیرامون آن است. واتس اپ می‌تواند اکانت‌هایی را که بیش از ١٢٠ روز غیرفعال بوده‌اند را حذف کند. در برخی موارد، این زمان به ۴۵ روز نیز خواهد رسید. اما حذف اکانت غیرفعال واتس اپ به چه شکل صورت می‌گیرد؟

اکانت غیرفعال واتس اپ چطور سنجیده می شود؟

در ابتدا باید بگوییم که هیچ نیازی به نگرانی نیست! آنطور که گزارش شده است، منظور از غیرفعال بودن، این نیست که شما باید هر روز در حساب خود آنلاین شوید تا اکانت شما حذف نشود. بلکه منظور از حساب‌های غیرفعال، اکانت‌هایی هستند که به معنای واقعی کلمه، در هیچ دستگاهی فعال نیستند و بی اتصال مانده‌اند. بنابراین، اتصال اکانت به دستگاه شما، به منزله فعال بودن آن قلمداد می‌شود.

در واقع، این نکته خوبی است که حساب‌های غیرفعال حذف می‌شوند. چرا که این مورد، به دلیل حفظ حریم شخصی و اطلاعات کاربر انجام می‌گیرد. البته در بسیاری از مواقع، خود کاربران اطلاعات شخصی خود را از واتس اپ پاک کرده‌اند. به هر حال، در صورت متصل نبودن یک اکانت به دستگاه، ممکن است شماره خط آن حساب، از بین رفته باشد. به همین صورت، ارائه دهندگان خدمات مخابرات می‌توانند با بازیافت آن خط، مسبب دسترسی غریبه‌ها به اطلاعات شخصی صاحب سابق خط تلفن مذکور شوند. در نهایت، این امر از سوی واتس اپ ضروری بوده است. ما قبلاً در تلگرام نیز چنین وضعیتی را دیده بودیم.

انواع غیرفعال بودن حساب Whatsapp

با تمام این اوصاف، دو حالت برای حذف اکانت غیرفعال توسط واتس اپ وجود دارد:

  1. ۱ – غیرفعال بودن طولانی: در صورتی که حساب کاربری شما در واتس اپ به مدت ١٢٠ روز فعال نباشد، حذف اکانت غیرفعال توسط واتس اپ صورت خواهد گرفت.
  2. ۲ – غیرفعال بودن مختصر: در صورت غیرفعال بودن اکانت شما در واتس اپ به مدت ۴۵ روز، واتس اپ توانایی حذف حساب شما را خواهد داشت. به طور مثال، هنگامی که پس از مدت طولانی در واتس اپ نباشید و دستگاه جدیدی به اکانت شما متصل شود، امکان دارد که برای حفاظت از داده‌های شما حساب کاربری‌تان حذف گردد! کارکرد دقیق این متد، به طور دقیق مشخص نیست. اما انتظار می‌رود که شاهد رخداد خطایی در این روش نباشیم.

چه اتفاقی می‌افتد اگر حساب شخصی شما در Whatsapp حذف شود؟

عدم موافقت با شرایط حریم خصوصی جدید واتس اپ چه عواقبی دارد؟

هنگامی که یک اکانت از Whatsapp حذف می‌شود، ابتدا آن حساب از گروه‌های عضو شده ناپدید می‌شود. به دنبال آن، محتوای شخصی حفظ شده در دستگاه شما، حفظ می‌شود و مشکلی برای دسترسی به آن‌ها نخواهید داشت. در ادامه، هنگامی که با اطلاعات شخصی و قدیمی خود وارد حساب شوید، به محتوای ذخیره شده در واتس اپ نیز دسترسی خواهید داشت.

همچنین فیسبوک تهدید کرده بود که اجازه استفاده از واتس اپ را برای کاربرانی که از سیاست‌های حریم شخصی جدید آن پیروی نکنند، صادر نخواهد کرد. با این وجود، برای این دسته از کاربران نیز مشکلی پیش نخواهد آمد. حساب کاربری آن‌ها، همچنان حفظ می‌گردد و این دسته از کاربران هم می‌توانند در آینده به اکانت شخصی خود در واتس اپ، دست پیدا کنند.

نظر شما در مورد این رویکرد واتس اپ چیست؟ آیا با این استراتژی برای حفاظت از اطلاعات موافق هستید؟ فکر می‌کنید که واتس اپ چه ویژگی مثبتی را در سیاست‌های آینده خود لحاظ خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️