حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آواتار هوشمند Samsung SAM را ببینید: دخترک هوشمند سامسونگ

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، هوش مصنوعی

دستیار صوتی زمانی که با Siri اپل و روز ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ معرفی شد، واقعا شگفتی بود. آیفون 4S یکی از اصلی ترین ویژگی هایش همین سیری بود. با این حال به نظر می رسد توان پردازشی و هوش مصنوعی آنقدر رشد کرده که حالا یعنی تقریبا ۱۲ سال پس از اولین عرضه دستیار هوشمند صوتی، بخواهیم یک آواتار هوشمند داشته باشیم که شبیه به یک انسان رفتار کند. طبق شایعاتی، آواتار هوشمند Samsung SAM به زودی ارایه می شود. دخترک هوشمند سامسونگ می تواند حرکت خیلی مهمی باشد.

آواتار هوشمند Samsung SAM

آواتار هوشمند Samsung SAM

آواتار هوشمند Samsung SAM

پس از یک هفته آتشین از بازخوردهای عجیب به تصاویر غیررسمی از آن چه که Samsung SAM خوانده می شود، به نظر می رسد این دخترک هوشمند سامسونگ قرار نیست که Samsung Bixby را جایگزین کند. یا حتی قرار نیست به گوشی های Galaxy سامسونگ اضافه شود. هنگامی که تصاویر آواتار هوشمند سامسونگ منتشر شد، کاربران به دنبال تایید یا تکذیب آن بودند.

دستیار مجازی فعلی سامسونگ، Bixby است و می تواند برای به دست آوردن پاسخ به سوالات و ارائه بازخورد به طور کلی مورد استفاده قرار گیرد. این علاوه بر مدیریت و کنترل محصولات مختلف خانه های هوشمند سازگار با این دستیار صوتی و گوشی های Galaxy است. با این حال، در مقایسه با سرویس هایی چون Amazon Alexa، گوگل اسیستنت و حتی سیری اپل، Bixby خیلی محبوب نشده است. این به برخی از گمانه زنی ها منجر شده که آیا سامسونگ ممکن است به دنبال جایگزینی Bixby در آینده باشد.

در حالی که این تلاش سامسونگ برای جایگزینی بیکسبی ممکن است منطقی هم باشد، به نظر نمی رسد SAM تلاش سامسونگ برای جایگزینی Bixby است. به رغم طوفان خبری دستیار مجازی شایعه شده در چند روز اخیر، سامسونگ در وب سایت سامسونگ بلژیک از اسم Sam برای اشاره به یک چت بات ساده استفاده کرده است. تصویر آن را اینجا می بینید:

سام “یک Chatbot از تیم خدمات سامسونگ” است

Samsung SAM

Samsung SAM

سامسونگ نه تنها هدف SAM را توضیح داده است، بلکه آنچه که سام برای آن طراحی نشده را هم عنوان می کند. به طور خاص، سامسونگ تایید می کند که سام جایگزین Bixby نیست. در توضیح آن ها، سامسونگ به وضوح عنوان کرده است که در مقایسه با Bixby که بر روی دستگاه های مصرف کننده نصب شده است، سام “یک Chatbot از تیم خدمات سامسونگ” است.

به این صورت به نظر می رسد که دخترک هوشمند سامسونگ واقعی نیست و فعلا اطلاعات رسمی درباره آن در دسترسی نیست.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)