حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا اپل سیستم عامل HomeOS را در WWDC 2021 معرفی خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، سیستم عامل

اپل در حال گسترش سیستم عامل های خود برای مصارف مختلف است. به نظر می رسد که این برند به زودی بخواهد به اینترنت اشیا و گجت های خانگی متصل به اینترنت برای خانه هوشمند ورود کند. به این دلیل و البته اینکه در لیست مشاغل اپل یک سرنخ وجود دارد، گفته می شود که احتمالا اپل سیستم عامل HomeOS را در WWDC 2021 معرفی خواهد کرد.

سیستم عامل HomeOS

لیست شغلی اپل “homeOS” را ذکر کرده است، سیستم عاملی که قبلاً هرگز نامش شنیده نشده است. این دقیقا قبل از WWDC 2021 اپل است که در تاریخ ۱۷ خرداد برگزار خواهد شد.

در لیست شغلی اپل برای مهندس ارشد iOS در بخش اپل موزیک (که توسط توسعه دهنده خاویر لاکورت مشاهده شده است) در کنار سایر سیستم عامل های اپل از جمله iOS ، watchOS و tvOS، در دو مورد به صراحت “homeOS” اشاره شده است.

این متن عبارت است از:

شما می توانید با مهندسین سیستم در سراسر اپل کار کنید، عملکردهای داخلی iOS ، watchOS ، tvOS و homeOS را بیاموزید و کدهای خود را برای عملکرد، به روشی که فقط اپل می تواند بهینه کنید. به تیم ما بپیوندید و یک تغییر واقعی را برای دوستداران موسیقی در سراسر جهان ایجاد کنید.

تیم «اپل موزیک» فریم ورک دارای پشته فناوری است که امکان تجربه یکپارچه سیستم با «اپل موزیک» را در همه سیستم عامل های تلفن همراه ما فراهم می کند: iOS ، watchOS و homeOS.

از homeOS به عنوان “پلتفرم موبایل” نام برده شده است

جالب اینجاست که در لیست شغلی از homeOS به عنوان “پلتفرم موبایل” نام برده شده است که ظاهراً بیشتر از سیستم هایی مانند macOS و tvOS شباهت بیشتری به iOS و watchOS دارد اما مشخص نیست که چرا چنین است.

البته که این سیستم عامل می تواند به سادگی تغییر نام تجاری نرم افزار هوشمند Home فعلی اپل باشد، تقریباً به همان روشی که iOS برای iPad به iPadOS تغییر نام داد و OS X به macOS تغییر داده شد.

اوایل سال جاری، مارک گورمن از بلومبرگ اظهار داشت که اپل هنوز فاقد “استراتژی متحد” برای بازار خانه های هوشمند است. این احتمال وجود دارد که homeOS نرم افزاری باشد که برای یکپارچگی در استراتژی خانه هوشمند متمرکزتر طراحی شده باشد. شاید حتی شاهد یکپارچه سازی audioOS با HomePod و tvOS اپل تی وی باشیم. گفته می شود که اپل در حال توسعه یک دستگاه ترکیبی Apple TV و HomePod و یک HomePod با صفحه نمایش است. در حال حاضر، آنچه که دقیقا homeOS به دنبال خواهد داشت کاملاً در محدوده حدس و گمان است.

منتظر سیستم عامل جدید اپل هستید؟ چه آینده ای را برای آن متصور می شوید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)