حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش نشان ندادن تعداد لایک اینستاگرام و بالعکس

اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های محبوب در بین شبکه‌های اجتماعی است. این اپلیکیشن که زیر مجموعه‌ای از فیسبوک است، مخاطبان و کاربران زیادی دارد. سلایق کاربران این شبکه اجتماعی، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد. به همین دلیل، اینستاگرام مجبور است تا نیاز و سلایق تمامی کاربران را پوشش دهد. به همین صورت، چندی پیش برای کاربرانی که علاقه‌ای به نمایش تعداد لایک پست‌های خود ندارد، قابلیتی برای پنهان کردن آن افزوده شد. در این مطلب، قصد داریم تا روش پنهان کردن لایک اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه، قدم به قدم این راه را توضیح خواهیم داد.

آموزش نشان ندادن تعداد لایک اینستاگرام

اینستاگرام، هر بار قابلیت‌های جدید و جالبی را به ارمغان می‌آورد. یکی از جدیدترین قابلیت‌های این اپلیکیشن، قابلیت پنهان کردن تعداد لایک‌های یک یا چند پست است. پیش از این نیز در مورد اضافه شدن این قابلیت در ترنجی صحبت کرده بودیم.

 

نمایش تعداد لایک های اینستاگرام اختیاری می شود

 

اما اکنون، قصد داریم تا به شما آموزش دهیم که چگونه این اقدام را انجام دهید. به گزارش Howtogeek، ممکن است که شبکه‌های اجتماعی، برای سلامت روان یا برخی از سلایق مفید واقع نشوند. به همین دلیل، اینستاگرام مدتی پیش قابلیتی را برای پنهان کردن تعداد لایک‌ها اضافه کرد. شما می‌توانید با طی کردن چند روش ساده، به راحتی تعداد لایک‌های پست‌های خود را پنهان کنید. در ادامه، به این روش‌ها می‌پردازیم.

چگونگی پنهان کردن لایک در اینستاگرام

شما می‌توانید به ویژگی جدید اینستاگرام با مضمون پنهان کردن تعداد لایک‌ پست‌ها، در بخش تنظیمات این اپلیکیشن دست پیدا کنید. اگر شما از چند حساب کاربری به صورت همزمان استفاده می‌کنید، مجبور هستید که در هر کدام از آن‌ها، این اقدام را به صورت مجزا انجام دهید. ابتدا، اپلیکیشن اینستاگرام را بر روی گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید یا iOS خود باز کنید. بعد از آن، بر روی تصویر پروفایل خود در پایین صفحه کلیک کنید. در ادامه، سه خط بالای صفحه را لمس کنید و بخش تنظیمات را بیابید. این بخش، در سیستم عامل اندروید به صورت یک ستون است. در سیستم عامل iOS، شما با یک صفحه Pop Up روبه‌رو هستید.

در ادامه، وارد بخش Privacy یا حریم شخصی اینستاگرام بشوید. در این قسمت، به دنبال بخش Posts بگردید. توجه داشته باشید که تمام پیج‌ها، از این قابلیت برخوردار نیستند.

پنهان کردن تعداد لایک پست‌های دیگران در اینستاگرام

پنهان کردن تعداد لایک پست‌های دیگران در اینستاگرام

در ادامه، شما به بخش پنهان کردن لایک اینستاگرام می‌رسید. تنها کافی است تا گزینه “Hide Like and View counts” را فعال سازی کنید. به همین صورت، این اتفاق برای شما شما رخ خواهد داد.

پنهان شدن تعداد لایک‌ها

در این هنگام، شما با بازگشت به صفحه اصلی حساب کاربری خود و چک کردن پست‌ها، متوجه پنهان شدن تعداد لایک‌ها و بازدید ویدئوهای دیگران برای شما خواهید شد. در این وهله، شما می‌توانید در صورت پشیمانی، این قابلیت را غیرفعال کنید تا مجدداً نمایش تعداد لایک‌ها و بازدید پست‌های دیگران بازگردد. یک راه دیگر برای انجام این کار در حساب کاربری شخصی‌تان وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. این روش، برای مواردی بود که شما علاقه‌ای به مشاهده تعداد لایک یا بازدید پست‌های دیگران ندارید.

پنهان کردن تعداد لایک پست‌های شخصی شما

در این بخش، شما می‌توانید نمایش تعداد لایک‌ها و بازدید‌های حساب کاربری خود را برای دیگران غیر فعال کنید. مجدداً یادآوری می‌کنیم که برای انجام این کار، باید عمل مجزایی را در هر حساب به انجام برسانید. ابتدا اینستاگرام را باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. اینستاگرام به شما توانایی غیرفعال کردن تعداد لایک‌های هر پست را به طور جداگانه داده است. در صورت انجام این کار، تنها شما قادر به مشاهده تعداد لایک‌های یک یا چند پست خواهید بود. ابتدا پستی را که می‌خواهید این تغییر را برای آن اعمال کنید، بیابید. پس از آن، علامت سه نقطه بالای پست را لمس کنید.

پس از ظاهر شدن منوی Pop Up، به دنبال گزینه Hide Like Count بگردید. در نهایت، این گزینه را انتخاب کنید.

گزینه Hide Like Count برای پنهان شدن تعداد لایک‌ها

گزینه Hide Like Count برای پنهان شدن تعداد لایک‌ها

به محض انتخاب شدن بخش Hide Count Like، شما می‌توانید گزینه Others را انتخاب کنید تا تعداد حقیقی لایک‌ها یا بازدیدهای آن پست را مشاهده کنید. اما در عمل، کسی به غیر از صاحب حساب کاربری، نمی‌تواند تعداد لایک‌ها یا بازدید آن پست را مشاهده کند. اگر قصد دارید تا مجدداً قابلیت نمایش تعداد لایک و بازدید پست‌ها را بازگردانید، تنها کافی است که عمل قبلی را تکرار کنید. با رفتن به بخش مورد اشاره، گزینه Unhide like count را انتخاب کنید. در بخش Advanced Settings نیز می‌توانید تغییراتی را برای نمایش تعداد لایک و بازدید پست مورد نظر خود اعمال کنید. در نهایت، این تغییر دائمی و غیر قابل تغییر نیست و می‌توانید در هر لحظه آن را انجام دهید و یا از روی برگردانید.

نظر شما در مورد این قابلیت اینستاگرام چیست؟ آیا از آن استفاده خواهید کرد؟ از وجود این ویژگی در اینستاگرام خبردار بودید یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️