حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایش تعداد لایک های اینستاگرام اختیاری می شود

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

دو سال پیش بود که پروژه آزمایشی عدم نمایش تعداد لایک های اینستاگرام کلید خورد و در برخی از کشورها نیز انجام شد. اما این شبکه اجتماعی خیلی زود با توجه به بازخوردهایی که از جانب کاربران دریافت کرد، عقب نشینی کرد و همه چیز به روال قبل بازگشت. اما حالا دوباره اینستاگرام درحال آزمایش گسترده این ویژگی است. البته این بار به صورت اختیاری و با انتخاب خود کاربران نمایش یا عدم نمایش لایک ها انجام می شود.

نمایش یا عدم نمایش تعداد لایک های اینستاگرام

می دانیم که این روزها خواه‌ناخواه ما حواسمان به تعداد لایک عکس های دیگران معطوف می شود. این زمانی باعث شوق کاربران به عملکرد بیشتر می شد اما حالا می بینیم که این شوق به جنون رسیده است. اینستاگرام می خواهد برای ارایه فضای سالم و عدم ارزش گذاری روی محتوای تصویری با تعداد لایک، این فاکتور را برای عموم کاربران به صورت اختیاری درآورد.

لایک ها به یک راه واقعی برای ارزش گذاری پست های کاربران تبدیل شده اند. لایک های بیشتر در یک پست، معمولا نشان می دهد که یک پست چقدر چشمگیرتر است که این موضوع می تواند باعث کاهش یا افزایش اعتماد به نفس در برخی افراد شود. برای مثال اگر شخصی یک عکس سلفی از خود را پست کند و آن عکس هیچ لایکی نگیرد قطعا فرد با احساس وحشتناکی مواجه خواهد شد و این خبر بدی است که اینستاگرام به فضای ارزش گذاری تبدیل شده است که می تواند به راحتی بر روی کاربران تاثیرات منفی داشته باشد.

به نقل از techradar، طبق اعلام اینستاگرام کاربرانی که در این آزمایش قرار می‌گیرند، علاوه بر این که می‌توانند تعداد لایک ها و بازدید از ویدیوهای دیگران را مشاهده نکنند، می توانند تعداد لایک و بازدید ویدیوهای صفحه شخصی خود را نیز ببندند و آن را برای دیگران نمایش ندهند، اما خود همچنان قادر به دیدن آمار و اطلاعات خواهند بود. اینستاگرام می‌گوید با این کار، کاربران بیش از توجه بر تعداد لایک ها، بر محتوای پست ها توجه خواهند کرد.

در این میان، لازم به ذکر است که تعداد لایک ها برای اینفلوئنسرها اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا تا حد زیادی بر اساس همین موضوع مبلغ موردنظر را از اسپانسرها دریافت می‌کنند. مدیر این شبکه اجتماعی، Adam Mosseri در مصاحبه ای به این موضوع اشاره کرده که از چند روز دیگر، تعداد لایک های اینستاگرام به صورت اختیاری نمایش داده می شوند.

با اجرای این طرح آزمایشی، کاربران قادر به مشاهده تعداد لایک پست های خود خواهند بود؛ با این حال دیگران قادر به چنین کاری نیستند. این اقدام در راستای کاهش فشارها روی این شبکه اجتماعی صورت می گیرد و همچنین نحوه تاثیر آن روی احساس کاربران و نحوه ارتباط برقرار کردن با آن، مورد بررسی قرار می گیرد.

در گذشته اینستاگرام برای این اقدام خود اعلام کرده بود:

ما می خواهیم دوستان شما به جای تعداد لایک ها، روی تصاویر و ویدیوهایی که به اشتراک می گذارید، تمرکز کنند. شما می توانید تعداد لایک های پست خود را مشاهده کنید؛ با این حال چنین موضوعی برای دوستان شما می تواند صادق نباشد.

این شاید خوب باشد اما قطعا یک نیمه تاریک هم دارد. در رابطه با تبعات این کار نیز صحبت شده که بخشی از اعتبار صفحات تبلیغاتی را از بین خواهد برد اما به هر جهت این اتفاق صورت گرفته و بر اساس گزارش ها، اینستاگرام، این قابلیت پنهان سازی لایک ها را به طور گسترده تری ارائه خواهد کرد.

در گذشته نمایش یا عدم نمایش تعداد لایک ها در اینستاگرام طرفداران و مخالفان زیادی را به همراه داشته است. بنابراین اینستاگرام تصمیم گرفت به کاربران این فرصت را بدهد تا به طور مستقل انتخاب کنند که آیا می خواهند تعداد لایک ها را ببینند یا نه. به گفته این شرکت، این قابلیت جدید در ابتدا برای تعداد کمی از کاربران در سراسر جهان در دسترس خواهد بود. می توانید آن را فعال کرده و پارامترهای لازم را در تنظیمات برنامه انتخاب کنید.

درنتیجه شاید مخفی سازی لایک ها قدم خوبی برای عموم کاربران باشد. نظر شما چیست؟ آیا با مخفی سازی لایک ها به صورت اختیاری دراینستاگرام موافقید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

پس به زودی کار و کاسبی فروشندگان لایک و فالوور فیک کساد میشه 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی