حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین اصلی گلکسی A52 5G سامسونگ مشخص شد: کم‌تر از iPhone SE 2020

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اسمارت‌فون، تست، سامسونگ

با وجود این که سامسونگ در تولید گوشی‌های سری Galaxy A خود، دوربین را به عنوان یک محوریت اصلی لحاظ نمی‌کند، اما در برخی مواقع عملکرد دوربین گوشی‌های این سری رضایت بخش و جذاب است. این بار، قصد داریم تا با توجه انتشار امتیاز DxO دوربین اصلی گلکسی A52 5G، نگاهی به عملکرد دوربین اصلی آن داشته باشیم. در ادامه، نگاهی به عملکرد سیستم دوربین اصلی Galaxy A52 5G خواهیم داشت.

گلکسی ای ۵٢ ۵ جی سامسونگ

حدوداً ٢ ماه قبل در مورد رونمایی از سری Galaxy A52 صحبت کرده بودیم. این گوشی، در نسخه 4G و 5G رونمایی شده بود. اما در اینجا، ما قصد داریم تا در مورد نسخه گران قیمت‌تر، یعنی نسخه 5G صحبت کنیم. سامسونگ در این نسخه از Galaxy A52 خود، از تراشه ٨ نانومتری اسنپدراگون ٧۵٠ جی نمایشگری با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی استفاده کرده است.

 

گلکسی A52 سامسونگ با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی رسما معرفی شد

 

این گوشی، در مراجع مختلفی نیز تست شد. اما به تازگی، نوبت به دگزومارک رسیده است تا نتایج تست و بررسی‌های خود را از این گوشی منتشر کند. در ادامه، نگاهی به امتیاز کسب شده توسط دوربین اصلی Galaxy A52 5G خواهیم داشت. اما پیش از آن، اجازه دهید تا مروری بر مشخصات مرتبط با بخش سیستم دوربین اصلی این گوشی داشته باشیم:

  1. – سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با زاویه دید ٨١ درجه‌ای / ضریب گشودگی دیافراگم F/1.8 / مجهز به لرزشگیر اپتیکال
  2. – سنسور ١٢ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریض با زاویه دید ١٢٣ درجه‌ای / ضریب گشودگی دیافراگم F/2.2
  3. – سنسور ۵ مگاپیکسلی برای لنز ماکرو / ضریب گشودگی دیافراگم F/2.4
  4. – سنسور ۵ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و ایجاد افکت بوکه / ضریب گشودگی دیافراگم F/2.4
  5. – قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه

به نقل از دگزومارک، عکس‌ها و فیلم‌های زیادی برای ارزیابی نهایی عملکرد دوربین اصلی این گوشی ثبت شده است. به طور دقیق، بیش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم برداری به وسیله این گوشی انجام شده است. و اما در نهایت، نوبت به امتیاز DxO دوربین اصلی گلکسی A52 5G می‌رسد!

امتیاز DxO دوربین اصلی گلکسی A52 5G

ریز امتیازات DxO دوربین اصلی گلکسی ای ۵٢ ۵ جی

ریز امتیازات DxO دوربین اصلی گلکسی ای ۵٢ ۵ جی

امتیاز نهایی ١٠٢ برای عملکرد دوربین اصلی این گوشی، اولین موردی است که نظرمان را جلب می‌کند. این امتیاز، در کل خیلی هم بد نیست. اما قطعاً انتظار کسب امتیاز بیشتری را توسط Galaxy A52 5G داشتیم. در بخش‌های بعدی، بیشتر در مورد این امتیاز نهایی صحبت خواهیم کرد. در قسمت ریز امتیازات، کسب امتیاز عکس برداری ١٠٧، امتیاز زوم ۵۶ و امتیاز ٩٠ در بخش فیلم برداری را توسط این گوشی میان رده شاهد هستیم. از لحاظ کلی، این گوشی می‌توانست با وجود لرزشگیر اپتیکال و حسگر تصویر نسبتاً توانمند، عملکرد بهتری را در بخش فیلم برداری ارائه دهد.

حال زمان مقایسه است. در رده بندی کلی، امتیاز DxO دوربین اصلی گلکسی A52 5G جایگاه ٨۴ را از آن خود کرده است. این جایگاه، پایین‌تر از گوشی‌هایی مانند iPhone SE 2020 و پوکو X3 NFC است. قطعاً پیش از انتشار این امتیاز، انتظار چنین اتفاقی را نداشتیم. با این وجود، امتیاز DxO عملکرد دوربین اصلی این گوشی، از Mi 10T بالاتر است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از تصاویر ثبت شده به وسیله دوربین اصلی Galaxy A52 5G، گلکسی A51 5G و نوکیا ٨.٣ ۵ جی موجود است:

مقایسه تصاویر ثبت شده به وسیله دوربین اصلی گلکسی ای ۵٢ ۵ جی، گلکسی ای ۵١ ۵ جی و نوکیا ٨.۳ ۵ جی

مقایسه تصاویر ثبت شده به وسیله دوربین اصلی گلکسی ای ۵٢ ۵ جی، گلکسی ای ۵١ ۵ جی و نوکیا ٨.۳ ۵ جی

در انتها، به نقاط ضعف و قوت دوربین اصلی Galaxy A52 5G می‌پردازیم. از نظر DxOMARK، اکسپوژر دقیق، ثبت رنگ گسترده، جزئیات بالا در عکس‌های بیرون از محیط داخلی و میزان نویز کم در برخی مواقع، از نقاط قوت مهم دوربین اصلی Galaxy A52 5G است. در مقابل، نقاط ضعف دوربین اصلی این گوشی از نویزهای غیر منتظره، سیستم فوکوس خودکار ناپایدار، نویز زیاد و جزئیات کم در هنگام استفاده از زوم و برخی از خطاهای لرزشگیر تشکیل شده‌اند. اخیراً سامسونگ به روزرسانی‌هایی را برای افزایش کیفیت دوربین این گوشی ارائه کرده است. با این وجود، دگزومارک اعلام نکرده است که به روزرسانی مذکور را بر روی Galaxy A52 5G تست شده، نصب کرده است یا خیر.

 

آپدیت گلکسی A52 سامسونگ، ویژگی های دوربین گلکسی S21 را با پچ امنیتی آوریل ۲۰۲۱ ارایه می کند

 

نظر شما در مورد عملکرد دوربین Galaxy A52 5G چیست؟ آیا انتظار کسب چنین نمره‌ای را توسط Galaxy A52 5G داشتید؟ فکر می‌کنید که سامسونگ می‌تواند نقاط ضعف مورد اشاره را با ارائه یک به روزرسانی، برطرف کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

102 واسه میانرده خوبه که ، این امکاناتش بیشتر از اس‌ای هست مثل دوربین التراواید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️