حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رمز دوم تلگرام به چه صورت است و چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

تلگرام یک پیام رسان بسیار محبوب است. کاربران تلگرام دائماً در حال افزایش هستند. به همین ترتیب، این توسعه دهندگان پیام رسان هر بار ویژگی جدیدی را برای مجاب کردن کاربران جدیدتر به استفاده از آن اضافه می‌کنند. اما یکی از قابلیت‌های کلیدی و قدیمی‌تر تلگرام، وجود قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای است. فعال سازی این بخش، می‌تواند امنیت را به طرز قابل توجهی افزایش دهد. در ادامه این مطلب، به روش تنظیم رمز دوم تلگرام خواهیم پرداخت.

تلگرام و قابلیت‌های ویژه آن

تلگرام، یک پیام رسان محبوب در سطح جهان است. شما با استفاده از تلگرام، می‌توانید گروهی را ایجاد کنید، کانالی را بسازید یا بسیاری از اطلاعات خود را در فضای ابری رایگان و نامحدود آن نگهداری کنید. همین چند مورد، سبب شده‌اند تا تلگرام رشد روز افزون را تجربه کند. اما موضوع مورد اشاره ما، در مورد چگونگی تنظیم رمز دوم تلگرام است.

به گزارش Howtogeek، تلگرام مانند بسیاری از پیام رسان‌های دیگر، قابلیت فعال سازی احراز هویت دو مرحله‌ای را دارد. به همین صورت، می‌خواهیم روش‌های فعال سازی این امکان را برای شما شرح دهیم. دقت کنید که شیوه انجام این عمل، در دستگاه‌های مجهز به اندروید و iOS، تا حدودی متفاوت است. پس به هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه می‌پردازیم.

فعال سازی و تنظیم رمز دوم تلگرام در سیستم عامل اندروید

به طور پیش فرض، احراز هویت تلگرام به صورت تک مرحله‌ای است. یعنی شما برای ورود به حساب کاربری خود، می‌بایست تنها یک رمز عبور را وارد کنید. اما امکان استفاده از رمز عبور دوم یا همان احراز هویت دو مرحله‌ای نیز برای شما فراهم شده است. فعال سازی احراز هویت دو مرحله‌ای در تلگرام بسیار ساده است. برای شروع، کافیست سه خط سمت چپ بالای صفحه را لمس کنید. پس از آن، وارد تنظیمات یا همان Settings شوید.

بخش امنیت و حریم شخصی تلگرام

بخش امنیت و حریم خصوصی تلگرام

پس از آن، به بخش Privacy And Security یا حریم شخصی و امنیت بروید. در ادامه، گزینه Two Step Verification یا احراز هویت دو مرحله‌ای را لمس کنید.

تنظیم رمز دوم تلگرام

تنظیم رمز دوم تلگرام

در این قسمت، نوبت به تنظیم رمز دوم تلگرام شما می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم که با تنظیم یک رمز عبور مناسب و قوی، این کار را انجام دهید. چرا که با فعال سازی احراز هویت دو مرحله‌ای، امنیت حساب کاربری شما چند برابر می‌شود. تصور کنید که یک نفر تنها با دریافت کد تأییدیه تلگرام شما به هر نحوی، وارد حساب شما شود. در این صورت، تمامی اطلاعات شما به خطر خواهند افتاد. بنابراین، دقت لازم را در تنظیم رمز دوم خود داشته باشید. پس از وارد کردن این رمز، گزینه Continue یا ادامه را لمس کنید. پس از آن، نیاز است برای تأیید رمز عبور خود، برای بار دوم آن را وارد کنید و دوباره گزینه ادامه را لمس کنید.

تنظیم یک راهنما در تلگرام

تنظیم یک راهنما برای احراز هویت دو مرحله‌ای تلگرام

به همین شکل، گزینه‌ای برای تنظیم راهنما یا یه اصطلاح، Hint برای شما نمایش داده خواهد شد. در این قسمت، شما باید یک عبارت را برای اشاره و یادآوری رمز عبور خود تنظیم کنید. این امر، به شما کمک می‌کند تا در صورت فراموشی احتمالی رمز عبور خود، آن را به یاد بیاورید. توجه کنید که نباید همان رمز عبور را در این قسمت وارد کنید!

تنظیم ایمیل برای بازیابی رمز دوم تلگرام

تنظیم ایمیل برای بازیابی رمز دوم تلگرام

پس از آن، تلگرام از شما درخواست تأیید کردن ایمیل‌تان را می‌کند. وارد کردن آدرس ایمیل، نقش بسیار مهمی در بازیابی رمز شما دارد. چرا که با وجود فراموشی رمز عبور، می‌توانید با ارائه درخواستی به تلگرام، در سریع‌ترین زمان ممکن رمز عبور را دریافت کنید و حساب خود را بازیابی کنید. بر همین اساس، حتماً یک ایمیل در دسترس و معتبر را در این قسمت وارد کنید. مجدداً گزینه ادامه را لمس کنید و به بخش بعدی بروید.

وارد کردن کد تأیید ارسال شده به ایمیل برای بازیابی رمز عبور

وارد کردن کد تأیید ارسال شده به ایمیل برای بازیابی رمز عبور

در انتها، تلگرام به شما می‌گوید که یک کد تأیید برای تأیید شدن ایمیل شما ارسال کرده است. شما می‌توانید با چک کردن آدرس ایمیلی که وارد کرده‌اید، این کد را به دست آورید. با وارد کردن کد مورد اشاره، مراحل تنظیم رمز دوم تلگرام شما به پایان می‌رسد. تبریک می‌گوییم، حساب کاربری شما هم اکنون مجهز به ویژگی احراز هویت دو مرحله‌ای برای مقابله با تهدیدات احتمالی است. حال خیال‌تان از بسیاری از مشکلات امنیتی راحت می‌شود. اما این بخش، مربوط به اندرویدی‌ها بود و حال، نوبت به دستگاه‌های مجهز به iOS می‌رسد.

تنظیم رمز دوم تلگرام در سیستم عامل iOS

تنظیمات تلگرام نسخه iOS

تنظیمات تلگرام نسخه iOS

تلگرام نسخه iOS نیز از قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای برخوردار شده است. در نسخه iOS این پیام رسان محبوب، می‌توان رمز دومی را برای ورود به حساب کاربری تلگرام تعیین کرد. پروسه مشخص کردن و ثبت این رمز عبور در نسخه iOS، با نسخه اندرویدی شباهت‌های بسیار زیادی دارد. اما به سراغ نحوه فعال سازی آن می‌رویم. مانند بخش قبل، به بخش Settings یا همان تنظیمات بروید. این قسمت، در سمت راست و پایین صفحه واقع شده است.

تنظیم رمز دوم تلگرام نسخه iOS

تنظیم رمز دوم تلگرام نسخه iOS

حال، بخش Privacy And Security یا حریم شخصی و امنیت را لمس کنید. در بخش بعد نیز به سراغ گزینه احراز هویت دو مرحله‌ای یا Two Step Verification بروید.

به دنبال آن، شما به بخش تنظیم رمز عبور هدایت می‌شوید. اکنون، زمان تعیین کردن یک رمز عبور تازه برای فعال سازی احراز هویت دو مرحله‌ای در نسخه iOS پیام رسان محبوب تلگرام است. در این صفحه، رمز عبور مد نظر خود را وارد کنید. در قسمت دوم نیز همین رمز را وارد کنید تا درخواست شما ثبت شود. به همین ترتیب، درست کردن رمز عبور یا Create Password را طی کرده‌اید.

راهنما، یک بخش مهم در زمان احراز هویت دو مرحله‌ای است. ممکن است که شما ماه‌ها از حساب خود خارج نشده باشید و اصلاً یادتان رفته باشد که چه رمزی برای این بخش تعیین کرده‌اید. به همین شکل، رمز شما فراموش شده است و اگر ایمیلی را برای بازیابی آن ثبت نکرده باشید، مجبور به پاک کردن اطلاعات حساب خود هستید! بنابراین، در تعیین راهنما یا Hint, دقت زیادی داشته باشید. هنگامی که این بخش نیز به انجام رسید، گزینه ادامه را لمس کنید.

مانند تلگرام نسخه اندروید، شما قابلیت تعیین یک ایمیل برای استفاده از آن به عنوان دریافت کننده کد بازیابی را دارید. به همین شکل، یک ایمیل منحصر به خود را وارد کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور، بتوانید در کم‌ترین زمان به کد بازیابی رمز عبور خود دست پیدا کنید. برای تأیید این ايميل هم یک کد ارسال می‌شود که شما با وارد کردن آن در بخش تأییدیه کد، ایمیل خود را به صورت نهایی ثبت می‌کنید. و تمام، حساب کاربری تلگرام شما هم اکنون امن‌تر از قبل شده است! دقت داشته باشید که دفعه بعد برای ورود به حساب خود، می‌بایست از همین رمز دوم برای احراز هویت بهره گیری کنید. بنابراین، حتماً این رمز را در یک جای امن و قابل دسترسی یادداشت یا ذخیره کنید.

نظر شما در مورد بخش احراز هویت دو مرحله‌ای تلگرام چیست؟ آیا به تلگرام می‌توان لقب برترین پیام رسان را داد؟ امنیت تلگرام از نظر شما در چه سطحی قرار دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️