حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاثیر کرونا در شبکه، تجهیزات شبکه و زیرساخت ها

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بیماری همه‌گیر کووید-19 (COVID-19) دنیا را به طور ناگهانی دچار تغییرات غیرقابل‌بازگشت کرده است. دنیا پس از کرونا یا «جهان پساکرونا» به طور انکارناپذیری با آنچه پیش از آن می‌شناخته‌ایم تفاوت‌های بنیادین دارد. امروز، اموری عادی (New Normal) فرض می‌شوند که تا قبل از این همه‌گیری کسی به‌راحتی به آنها فکر نمی‌کرد. گرچه بسیاری از این تغییرات حتی بدون کرونا هم پیش‌بینی می‌شد، اما نمی توان از تاثیر کرونا در شبکه، تجهیزات شبکه و زیرساخت ها چشم پوشی کرد.

سازمان راه دور، کار از راه دور و تحولات بنیادین دیجیتال

یکی از مهم‌ترین این تغییرات، نفوذ خدمات و تحول دیجیتال (Digital Tjhfransformation) در سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکار بود. ازآنجاکه رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در طول انتشار همه‌گیری بسیار با اهمیت بود و توسط دولت‌ها، سازمان‌ها، و نهادهای بهداشتی با سخت‌گیری اجرا می‌شد، کسب و کارها و سازمان‌های سنتی خود را در موقعیتی یافتند که در صورت عدم تغییر در استراتژی‌های پیشین و عدم اجرای طرح‌های تحول دیجیتال، به‌زودی از بازار حذف می‌شدند. سازمان‌ها هم از جهت ارتباط با مشتریان و ارباب‌رجوع خود نیاز به اجرا و استقرار سامانه‌های دیجیتال دارند و هم ازاین‌جهت این واقعیت که بسیاری از کارکنان در این وضعیت می‌بایست دورکار می‌شدند. بسیاری از طرح‌های تحول دیجیتال که برای مدت‌ها در قفسه‌های مدیریتی خاک می‌خوردند، ناگهان رو آمدند و سازمان‌ها با تعجیل فراوان دست‌به‌کار تغییرات در زیرساخت‌های دیجیتال شدند.

تاب‌آوری (Resilience)، تغییر و ماندگاری

جهان امروز، به طور غیر قابل انکاری مبتنی بر ارتباطات است و شبکه، الفبای ارتباط است. بدون شبکه، مرکز داده و زیرساختی تاب آور؛ سازمان‌ها نمی توانند خود را برای جهانی که در پیش رو داریم محیا کنند. فناوری های نوین شبکه و مراکز داده شامل شبکه های نرم افزار محور، مراکز داده نرم افزار محور، امنیت نرم افزار محور، مراکز داده ابری، ذخیره سازی و پردازش ابری، اینترنت اشیاء، و ارتباطات خصوصی پر سرعت مبتنی بر نسلهای جدید ارتباطات همه و همه با هدف افزایش تاب آوری و ماندگاری سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارها در جهان پررقابت و پر تغییر امروز ارائه می گردند. بسیاری از سازمان‌ها تا سالهای پیش با استفاده از تجهیزات و زیرساختهای حداقلی تنها به دنبال برقراری ارتباط در کمترین میزان ممکن بودند، اما هجوم ناگهانی تقاضاهای ارتباطی و پردازش و ذخیره سازی داده و استفاده از نرم افزارهای مشتری و سیستمهای سازمانی از طرف مشتریان، کارکنان، همکاران و شرکا، ضعف و کمبود زیرساختهای فناوری اطلاعات، شبکه ها و مراکز داده سازمانی را عیان نمود. سازمان « تاب آور» امروز سازمانی است که بتواند سریعا خود را با شرایط وفق دهد، تقاضاها را پاسخ دهد، در برابر حملات امنیتی سایبری از خود دفاع کند و تحت هیچ شرایطی خاموشی سیستمها و نرم افزارهای کاربردی را تجربه نکند. امروزه سازمانی بدون زیرساخت منعطف و مقاوم فناوری اطلاعات، یا سیستمی بدون شبکه و مرکز داده، مثل یک سازمان بدون برق است. نداشتن شبکه و دیتاسنتر، با نداشتن برق برای سازمان‌ها یکی است.

زیرساخت فناوری اطلاعات، نوسازی و بهسازی

شرکت آرپکو با داشتن رتبه یک شورای عالی انفورماتیک کشور در زمینه شبکه، و با داشتن 18 سال سابقه فعالیت، خود را شریک و همراه مشتریان و سازمان‌هایی می‌بیند که به دنبال تدوین و اجرای طرح‌های تحول دیجیتال در زمینه نوسازی و بهسازی زیرساخت فناوری اطلاعات هستند. آرپکو با سال‌ها تجربه در زمینه تأمین، فروش و واردات تجهیزات زیرساختی فناوری اطلاعات مانند روترها، فایروال‌ها و سوئیچ‌ سیسکو، ذخیره‌سازها و سرور HP، ذخیره‌سازها و سرورهای Dell EMC، فایروال‌ جونیپر (Juniper) و Fortinet می‌تواند تمامی نیازهای زیرساختی مشتریان را در سراسر کشور مرتفع نماید. رویکرد آرپکو نگاهی مهندسی و آینده محور به تکنولوژی‌هایی است که آینده شبکه و مراکز داده را رقم می‌زنند و در این راه می‌تواند بهترین مشاور برای سازمان‌هایی باشد که پرسش‌های مهمی در رابطه با فناوری‌هایی دارند که می‌تواند در آینده نیز به یاری‌شان بشتابد. متخصصان شبکه در آرپکو آماده اند تا در هر لحظه به مشتریان گرامی در زمینه خرید تجهیزات شبکه، مشاوره رایگان بدهند.

آینده ابری

بدون شک رایانش ابری (Cloud Computing) بخش مهمی از دنیای فناوری اطلاعات را تشکیل داده است. بازار خدمات ابری دنیا بنابر آمار منتشره گارتنر، از IaaS گرفته تا PaaS و SaaS نسبت به سال گذشته سی درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود رشدهای انفجاری بیشتری را در سال‌های آتی رقم بزند. آرپکو می‌تواند با ساخت زیرساخت ابری سازمان و شرکت شما، سهمی در آینده داشته باشد و در این راه، از مشاوره، تأمین تا اجرای زیرساخت ابری همراه سازمان‌ها خواهد بود. یک سازمان تاب‌آور و منعطف در برابر تغییرات ناگهانی، امروزه ترکیبی از استراتژی‌های ابری ترکیبی، ابر خصوصی و ابر عمومی را برای اجتناب از خاموشی‌های زیرساخت نیاز خواهد داشت. آرپکو می‌تواند در تأمین تجهیزات، اجرا و راهبری ابری داخل سازمانی و یا تأمین تجهیزاتی که به‌صورت کولوکیشن (Colocation) مستقر می‌گردند، به سازمان‌ها و کسب‌وکارها یاری رساند.

امنیت سایبری

فزاینده‌ترین چالش در فضای دیجیتال و دنیای مجازی امروز پس از روند رو به گسترش استفاده‌ها و کاربردهای فناوری اطلاعات، به‌طور قطع تأمین امنیت در برابر هجوم بدافزارها (Malware)، باج‌افزارها (Ransomware) و عناصر نامطلوب امنیتی است. بازیگران و عناصر نامطلوب امنیتی در همه‌جا در حال خرابکاری و نفوذ و استفاده از ضعف‌های امنیتی سیستم‌ها، شبکه‌ها و دیتاسنترها هستند. هر سازمانی که دارای نقاط ضعف امنیتی باشد، دیریازود قربانی مهاجمان سایبری خواهد شد. این واقعیتی است که سوخت‌وسوز ندارد. اما سؤال این است که چه استراتژی امنیتی می‌تواند یک راهبرد فراگیر، جامع و بدون ریسک برای سازمان‌ها و کسب و کارها باشد؟ آرپکو به سازمان‌ها پیشنهاد می‌کند از هیچ راه‌حل منفردی استفاده ننمایند و استفاده از راهکارهای ترکیبی مبتنی بر تجهیزات و محصولات سازگار از چندین برند را در دستور کار خود قرار دهند. شاید بهتر باشد به‌جای اعتماد به یک فایروال سیسکو، از یک راهکار امنیتی چندلایه از تجهیزات، محصولات، پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای سیسکو، فورتینت، جونیپر و F5 در زمینه امنیت فضای مجازی سازمان استفاده کنید که نیازمند بازطراحی و بازنگری در شبکه و مرکز داده سازمان شماست.

زیرساخت‌های فوق همگرا (Hyperconverged Infrastructure)

امروزه راهکارهای ترکیبی فوق همگرای شرکت‌هایی مانند سیسکو و HPE و شرکت Dell EMC به اشکال مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای راه‌اندازی سریع و استقرار بلادرنگ سیستم‌ها و نرم‌افزارهای سازمانی طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. مهم‌ترین مزیت زیرساخت‌های فوق همگرا، راه‌اندازی سریع، عیب‌یابی آسان و توسعه و مقیاس‌پذیری بالا است. این راهکارها می‌توانند در سازمان‌ها برای استقرار نرم‌افزارهای کاربردی سازمانی و یا به‌عنوان زیرساخت توسعه نرم‌افزار و همچنین راه‌اندازی سیستم‌ها و کلاسترهای محاسباتی و ذخیره‌سازی گسترده مورد استفاده قرار گیرند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما در آرپکو تماس بگیرید.

شبکه‌های نرم‌افزار محور (Software Defined Networking)

رویکردهای جدید در استقرار، راهبری، توسعه و مدیریت شبکه‌ها و مراکز داده عمدتاً مبتنی بر نرم‌افزار هستند. استفاده از پلتفرم‌ها و محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که می‌توانند در یک شبکه نرم‌افزار محور مستقر، تنظیم، پیکربندی و عیب‌یابی شده و گزارش‌ها و تجزیه‌وتحلیل‌های آماری را در اختیار مدیران سیستم قرار دهند، یک مزیت عمده به‌حساب می‌آیند. هر سازمان، شرکت یا کسب‌وکاری در تهیه یک نقشه و برنامه برای توسعه زیرساخت خود باید دقت ویژه‌ای را در انتخاب راه‌حل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای شبکه و دیتاسنتر نماید که مشمول راهکارهای نرم‌افزار محور هستند. امروزه سازمان‌ها می‌توانند شبکه خود را مبتنی بر پلتفرم‌های جهانی منبع باز (اوپن سورس) و یا راهکارهای اختصاصی شرکت‌های زیرساختی بزرگ مانند سیسکو، HPE یا EMC بنا کنند که بومی ابر بوده و مبتنی بر نرم‌افزار باشند. این چشم اندازی به سمت آینده دیتاسنترها و شبکه‌های سازمانی است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات