حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آخرین اخبار از شرایط قرنطینه در استانبول

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

وزارت کشور ترکیه بخشنامه “اقدامات عادی سازی تدریجی” را به فرمانداریها ارسال کرد بر اساس این بخشنامه، اقدامات دوره عادی سازی تدریجی از ساعت ۵ روز دوشنبه ۱۷ می شروع شده و تا ساعت ۵ روز سه شنبه ۱ جون ادامه‌ خواهد یافت. در ایام درون هفته از ساعت ۲۱ الی ۵ و در ایام آخر هفته (جمعه الی دوشنبه) بصورت کامل از ساعت ۲۱ الی ۵، قانون منع رفت و آمد وضع خواهد شد. برای شهروندان ۶۵ سال به بالا که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و افراد ۱۸ سال به پایین، قانون منع تردد برای آنها شامل نخواهد شد. سفرهای بین شهری برای وسایل نقلیه شخصی در ساعات غیرقرنطینه آزاد خواهد بود.

در ایام درون هفته از ساعت ۷ الی ۲۰ در رستوران ها بصورت بیرون بر و سفارش آنلاین وجود خواهد داشت و از ساعت ۲۰ الی ۲۴ فقط بصورت بیرون بر خدمات ارائه خواهند داد. شهروندان بالای ۶۵ سال علیرغم اینکه واکسن کرونا نزده اند، میتوانند فقط از ساعت ۱۰ الی ۱۴ در ایام درون هفته بیرون باشند. افرادی که با وسایل حمل و نقل عمومی به سفر میپردازند ایام و ساعات منع تردد شامل آنها نمیشود

 

مکانهای زیر از ۱۷ می الی ۱ جون تعطیل خواهند بود:

قهوه خانه – چای خانه –  آبجو فروشی – کافه ها – سینما – کافی نت – مکانهای بازی های کامپیوتری – سالن بیلیارد – زمین های بازی – سالن های ورزشی – سالن های شنا – حمام، سونا و سالن ماساژ – پارک های بازی و تفریحی

نکات مهم:

  • مراکز خرید در ایام درون هفته از ساعت ۱۰ الی ۲۰ باز خواهند بود ولی در ایام آخر هفته تعطیل هستند
  • بازارها از ساعت ۷ الی ۱۹ در ایام درون هفته فعالیت خواهند داشت ولی در ایام‌ آخر هفته بازاری برپا نخواهد شد
  • شرکت های سفارش آنلاین غذا و سوپرمارکت های آنلاین از ساعت ۷ الی ۲۴ به ارسال غذا خواهند پرداخت
  • فعالیت مراکز دولتی از ساعت ۱۰ الی ۱۶ خواهد بود
  • رستورانهای بین راهی شهرها باز خواهند بود و با شرط هر میز فقط ۲ نفر خدمات ارائه خواهند داد
  • قانون ظرفیت ۵۰‌ درصدی هم برای سفرهای داخلی شهری و هم برای سفرهای بین شهری برپا خواهد ماند
  • افراد توریست از تمام محدودیت هایی که در این بازه زمانی جدید اعمال خواهند شد، معاف میباشند

 

ساعت قرنطینه در استانبول

در تاریخ 26 آوریل 2021، قرنطینه سراسری در ترکیه برای جلوگیری از گسترش مجدد COVID-19 توسط دولت این کشور اعلام شد که این قانون شامل منع رفت و آمد تمام وقت در سراسر ترکیه تا ساعت 05:00 عصر دوشنبه، 17 مه 2021 (27 اردیبهشت) می باشد.

سفارت ایالات متحده در آنکارا، سرکنسولگری ایالات متحده در استانبول، کنسولگری ایالات متحده در آدانا و آژانس کنسولی در ازمیر برای خدمات کنسولی معمول در این مدت بسته می شوند. تنها خدمات اورژانس ارائه می شود.

لازم به ذکر است که محدودیت های مربوط به COVID-19 در مورد همه شهروندان و ساکنان ترکیه اعمال می شود و فعلا گردشگران تور استانبول و سایر شهرهای ترکیه نسبت به این قوانین معاف هستند. در این قانون ذکر شده تبعه خارجی که به عنوان اقامت، تحت شرایط محافظت شده یا وضعیت بین المللی در این کشور هستند، تحت محدودیت های مقررات منع رفت و آمد نیز هستند.

 

شرایط استانبول در قرنطینه سراسری ترکیه

در تاریخ 1 مارس 2021 ، دولت ترکیه سیستم چهار لایه ای را در مورد محدودیت های محلی مربوط به COVID-19 اعلام کرد. اکنون استانها به 4 گروه خطر مختلف تقسیم می شوند: کم (آبی) ، متوسط ​​(زرد) ، زیاد (نارنجی) و بسیار زیاد (قرمز) بر اساس میزان عفونت و واکسیناسیون تقسیم می شوند که می توانید نقشه آن را در پایین مشاهده نمایید.

وضعیت شهرهای ترکیه تا کنون

وضعیت شهرهای ترکیه تا کنون

پروازهای ورودی بین المللی به استانبول

از 22 آوریل 2021، کلیه مسافرانی که به ترکیه سفر کرده اند و طی 10 روز گذشته از هند بازدید کرده اند، به مدت 14 روز در مکان هایی که مقامات رسمی ترکیه پس از ورود آنها انتخاب کرده اند، قرنطینه می شوند. در روز چهاردهم نیز مسافران باید آزمایش PCR دوم را انجام دهند و اگر نتیجه آزمایش منفی باشد، دوره انزوا پایان می یابد.

همچنین مسافران 6 سال به بالا که طی 10 روز گذشته به هند رفته اند، لازم است قبل از سفر با هواپیما به ترکیه، نتیجه آزمایش PCR منفی را در 72 ساعت گذشته قبل از عزیمت ارسال کنند.

لازم به ذکر است از 15 مه 2021، آزمایش PCR از مسافرانی که از هنگ کنگ، چین، تایوان، ویتنام، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، تایلند، کره جنوبی، اسرائیل، ژاپن، انگلستان، لتونی، لوکزامبورگ، اوکراین و استونی به ترکیه وارد می شوند.

مدارک سفر به استانبول ترکیه

مدارک لازم: برای تور لحظه آخری استانبول : پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار،  همراه داشتن جواب منفی تست PCR تا 72 ساعت قبل از پرواز الزامی است از سوی آزمایشگاه مورد تایید ایرلاین

نکته:

“این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه تور لحظه آخری به معنی خیلی ارزان بودن نیست زیرا استانبول باتوجه به اینکه از توریستی ترین شهرهای دنیا است و مسافران زیادی از ایران و سایر نقاط به این شهر سفر می کنند مخصوصا در روزهایی که نزدیک به برگزاری فستیوال ها و جشنواره های استانبول است این تورها یا خیلی کم عرضه می شوند یا اینکه تخفیف ایجاد شده بر روی آن خیلی به چشم نمی آید.”

 

محدودیت های مربوط به خرید و فروش کالاهای خاص در استانبول

در تاریخ 4 مه سال 2020 ، دولت ترکیه اعلام کرد که از 7 مه 2021 به بعد فقط مواد غذایی ضروری، مواد تمیز کننده، غذای حیوانات خانگی و محصولات بهداشتی (به استثنای عطر و آرایشی) مجاز به فروش در بازارها از جمله فروشگاه های مواد غذایی زنجیره ای هستند.

محدودیت رفت و آمد در استانبول

محدودیت رفت و آمد در استانبول

 

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

 

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات