حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کدام بازی موبایلی جذاب تر است؟ کالاف دیوتی یا فری فایر

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

با شروع قرن 21 و پیشرفت علوم و تکنولوژی های مختلف صنعت گیم نیز با تحولات بزرگی مواجه شد و گوشی های موبایلی امروزه به عنوان محبوب ترین پلتفرم بازی های ویدیویی شناخته می شوند و جای پلتفرم هایی مانند ایکس باکس، پلی استیشن و کامپیوترهای شخصی را گرفته اند. بازی های موبایلی در سبک ها و ژانرهای مختلفی تولید می شوند. بازی های اکشن و تفنگی از محبوب ترین و پردانلودترین بازی های دنیای گیم به شمار می روند و بازیکنان می توانند به صدها بازی با کیفیت در این سبک خاص و جذاب دسترسی داشته باشند. انتخاب یک یا چند بازی در یک سبک خاص به عنوان بهترین یا جذاب ترین بازی ها کار بسیار دشواری است چرا که باید فاکتورهای مختلفی مورد توجه قرار بگیرد.

بازی های کالاف دیوتی و فری فایر از جمله بهترین و محبوب ترین بازی های موبایلی در سبک اکشن و تیراندازی هستند که تاکنون بیش از صدها میلیون بار توسط گیمرهای سراسر جهان دانلود شده اند. همواره مشاجره و بحث های زیادی بین طرفداران هر کدام از این بازی ها بر سر میزان جذابیت بازی ها وجود دارد. در ادامه مطلب به بررسی میزان جذابیت هر کدام از این بازی ها پرداخته خواهد شد.

معرفی بازی کالاف دیوتی موبایل

به جرات می توان بازی Call Of Duty را به عنوان بهترین بازی تاریخ صنعت گیم معرفی کرد. این مجموعه در سبک بازی های اکشن، تیراندازی و بتل رویال و به وسیله کمپانی اکتیویژن طراحی و تولید شده است. اولین بار این بازی در سال 2003 منتشر شد و تاکنون بیش از 20 نسخه مختلف از آن در دسترس بازیکنان قرار گرفته است. بازی کالاف دیوتی موبایل در سال 2019 عرضه شده و در این مدت کوتاه توانسته به یکی از محبوب ترین بازی های موبایلی دنیا تبدیل شده است و همواره در فهرست پردانلودترین بازی ها قرار داشته است. در این بازی بازیکنان می توانند ماموریت ها و مراحل مختلفی را تجربه کنند و با چالش های مختلفی مواجه شوند. همچنین بازیکنان می توانند با خرید سی پی کالاف دیوتی از همه امکانات موجود در بازی بهره برده و آیتم های مختلف را مطابق میل خود شخصی و سفارشی کنند.

معرفی بازی گارنا فری فایر

بازی Garena Free Fire نیز از جمله بهترین بازی های سبک اکشن و بتل رویال است که به وسیله کمپانی و استودیوی بازی سازی 111dots Studio طراحی و تولید شده و اولین بار در سال 2017 در اختیار بازیکنان قرار گرفت. در این بازی 50 بازیکن در یک جزیره دور افتاده قرار گرفته اند و باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند که بتوانند زنده بمانند و در نهایت بازیکنی که به عنوان آخرین نفر زنده بماند برنده بازی خواهد بود. در این بازی نیز بازیکنان می توانند از الماس فری فایر برای پرداخت های درون برنامه ای و استفاده از تمامی آیتم های بازی استفاده کنند.

کدام یک از بازی های Call Of Duty Mobile و Garena Free Fire جذاب تر هستند؟

همانطور که گفته شد نمی توان به سادگی رای به جذاب بودن یک بازی داد و برای این کار لازم است که به فاکتورهای مختلفی توجه شود. از مهم ترین نکات و فاکتورهایی که برای تعین جذاب تر بودن یک بازی باید مورد توجه قرار بگیرد می توان به موارد مختلفی از جمله سلیقه و علاقه بازیکنان، امکانات و آپشن های بازی، داستان بازی، ویژگی های ساختاری بازی مانند گرافیک، گیم پلی، موسیقی، سن و سال بازیکن، جنسیت بازیکن، فرهنگ گیمر و …، تنوع مراحل و ماموریت ها، نوع ارز رایج بازی و… اشاره کرد.

قطعا طرفداران هر کدام از این بازی ها با توجه به فاکتورهای عنوان شده بازی مورد نظر خودشان را جذاب تر و هیجان انگیزتری می دانند. به عنوان نمونه ممکن است بازی کالاف دیوتی برای یک نفر به شدت هیجان انگیز و جذاب باشد در حالی که بازیکن دیگر ارتباط خوبی با آن برقرار نکند.

البته باید توجه داشت این دو بازی همواره در بین بهترین بازی های سبک اکشن و تیراندازی قرار داشته اند.

مقایسه بازی ها از نظر گرافیک

خوشبختانه شرکت های بازی سازی اکتیویژن و 111dots Studio هر دو برای محصولت خود از یک موتور گرافیکی یونیتی (Unity) استفاده کرده اند و همین باعث شده است که از نظر گرافیکی شباهت های بسیار زیادی باهم داشته باشند. در هر دو بازی عناصر محیطی، کاراکترها، تجهیزات، سلاح ها، انیمیشن ها، نورپردازی، جلوه های بصری و … در بالاترین کیفیت ممکن طراحی شده اند و می توانند هر بازیکنی را به وجد بیاورند. به صورت کلی می توان گفت از نظر گرافیکی هر دو بازی در یک سطح قرار دارند با این تفاوت که از نظر حجمی بازی کالاف دیوتی بسیار سنگین تر از رقیب خود است.

حجم بازی کالاف دیوتی حدود 2.5 گیگا بایت است در حالی که بازی فری فایر حدود 700 مگابایت حجم دارند. می توان گفت حجم پایین بازی فری فایر به یک امتیاز ویژه گرافیکی برای آن تبدیل شده است چرا که بازیکنان می توانند حتی از گوشی های میان رده نیز برای انجام بازی استفاده کنند در حالی که حجم بالای بازی کالاف دیوتی اجازه چنین کاری را به دارنده گوشی های میان رده و پایین رده نمی دهد.

مقایسه گیم پلی بازی ها

از نظر گیم پلی می توان به راحتی رای به برتری بازی کالاف دیوتی موبایلی داد. در این بازی بازیکنان می توانند مراحل و ماموریت ها مختلف و متعددی را تجربه کنند و در جریان بازی چالش های مختلفی را تجربه کنند. گیمرها در این بازی می توانند به کاراکترها، تجهیزات، سلاح ها و امکانات متنوع و متعددی دسترسی داشته باشند و با دوستان و سایر بازیکنان جهان به رقابت بپردازند. همانطور که گفته شد بازیکن می تواند با خرید سی پی کالاف دیوتی و پرداخت های درون برنامه ای لذت و هیجان بیشتری از بازی دریافت کند. بخش گیم پلی این بازی شامل حالت های مختلفی از جمله PvP پنج نفره، بتل رویال، زامبی و … می باشد که هر کدام قابلیت ها و ویژگی های خاص خود را دارند. بازیکنان در این بازی از سیستم کنترلر لمسی فوق العاده ای بهره مند خواهند بود می توانند از سیستم نوشتاری و گفتاری برای ارتباط با دوستان خود استفاده کنند.

بازی فری فایر نیز می تواند جذابیت های ویژه خود را در بخش گیم پلی داشته باشد. در این بازی نیز بازیکنان می توانند چالش های مختلفی را تجربه کنند. همانطور که گفته شد بازیکنان می توانند حتی با گوشی های میان رده نیز از این بازی لذت ببرند. در این بازی نیز بازیکنان می توانند مراحل و ماموریت های جذابی را پشت سر بگذارند و با خرید الماس فری فایر جذابیت بازی را برای خود دو چندان کنند.

  • به صورت کلی می توان گفت از نظر گیم پلی برتری بازی کالاف دیوتی کاملا حس می شود و قطعا فری فایر نمی تواند با آن رقابت کند.

مقایسه سایر ویژگی های بازی ها

همانطور که گفته شد هر کدام از این بازی ویژگی های ساختاری متفاوتی دارند. از نظر داستانی می توان گفت به هر دو بازی انتقاداتی وارد شده است چر ا که هر دو بازی از یک سیر داستانی مشخصی برخوردار نیستند اما می توان گفت نظم و هدفمندی داستان فری فایر بیشتر است. از مهم ترین ویژگی های بازی COD mobile می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع بالای مراحل و ماموریت ها
  • حضور کاراکترها و شخصیت های مختلف و متعدد در بازی
  • تنوع بالای حالت ها و نقشه های بازی
  • امکان مبارزات آنلاین بازیکنان از سراسر جهان
  • به روز رسانی های دقیق و مشخص

بازی Garena Free Fire نیز ویژگی های و قابلیت های منحصر به فردی دارد که می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد.

  • امکان جست و جو و پیدا کردن سلاح ها و آیتم های مختلف
  • امکان بازی با دوستان و آشنایان
  • تنوع بالای مکان و محیط های بازی
  • موسیقی و صداگذاری های عالی و بی نظیر

به صورت کلی می توان گفت با توجه به مقایسه های انجام شده و تعداد دانلود بازی ها، بازی کالاف دیوتی موبایل از جذابیت بیشتری برای عاشقان سبک اکشن و تیراندازی برخوردار است هرچند که فری فایر نیز می تواند هیجان و لذت بالایی به گیمرها منتقل کند.

آموزش بازی ها

بازیکنان می توانند برای آگاهی از آخرین وضعیت بازی های کالاف دیوتی و فری فای و همچنین دریافت آموزش های حرفه ای و تخصصی این بازی ها به رسانه تخصصی ایموجو مراجعه کنند. همچنین بازیکنان می توانند در این سایت از خدمات دیگری همچون پوشش اخبار بازی ها، ترفند و تکنیک بازی موبایلی، دانلود بازی، مشکلات بازی ها و … برخوردار شوند و سطح مهارت های خود را ارتقا بدهند.

سخن نهایی

بازی های Call Of Duty Mobile و Garena Free Fire از جمله محبوب ترین و پردانلودترین بازی های چند سال اخیر بوده اند و همواره در صدر فهرست بهترین بازی های موبایلی قرار داشته اند. بر اساس نقد و بررسی ها و مقایسه هایی که بین این دو بازی انجام شده است و با توجه به تعداد دانلودها و استقبال بازیکنان از بازی ها می توان گفت که بازی کالاف دیوتی از جذابیت بیشتری برای گیمرها برخوردار است و می تواند هیجان و لذت بیشتری به گیمرها منتقل کند. البته باید متذکر شد که بازی فری فایر در دو سال اخیر تغییرات مثبتی داشته است و توانسته که رضایت طرفداران خود را به خوبی جلب کند. بزرگ ترین مزیت این بازی نسبت به رقیب خود حجم پایین آن است که به گیمرها اجازه می دهد در گوشی های میان رده نیز از آن لذت ببرند.

 

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

بهتر بود پابجی با کالاف مقایسه بشه فری فایر در برابر اینا هیچه😐

فری فایر یه چیزش خوبه.
اونم زودتر از اینا یه دورش تموم میشه.
ولی پابجی و کالاف یه چیز دیگن.

پایجی هم الان اینظوری شده ۹۰ درصد زون میفته رو مناطق خارج زون و پلیرها زودتر جمع میشن ، اونایی که بعد اپدیت بازی کردن میدونن چی میگم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات