حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بسته اینترنت انتخابات و شک و تردیدهایی که وجود دارد / وزیر پاسخ داد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید

دیروز وزیر ارتباطات از اختصاص بسته رایگان اینترنت انتخابات برای همه مردم کشور خبر داد. خبری که به سرعت تبدیل به بحث روز کاربران شد و خیلی ها آن را مشکوک دانستند. برخی با طرح این سوال که چرا برای ثبت نام بسته اینترنت رایگان انتخابات از مردم کد ملی خواسته می شود و چرا بسته هدیه فقط برای افراد ۱۸ سال به بالا که حق رای دارند، داده می شود؟ وزیر ارتباطات به این سوالات پاسخ داد.

بسته اینترنت انتخابات و شک و تردیدهای موجود

دیروز عصر محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جزئیات بسته اینترنت یک ماهه رایگان برای مردم در زمان انتخابات را اعلام کرد. بر این اساس بسته ۷ گیگابایت اینترنت بین الملل یک ماهه به همه مردم بر اساس کد ملی تخصیص داده می شود.

اما از دیروز به سرعت شایعاتی درباره سواستفاده دولت از این طرح هدیه در فضای مجازی منتشر شده است که با مشکوک خواندن این هدیه به مردم توصیه می‌کند برای دریافت آن ثبت نام نکنند. در این شایعه پرسیده شده که چرا برای ثبت نام این بسته از مردم کد ملی خواسته می شود و چرا بسته فقط برای افراد ۱۸ سال به بالا که حق رای دارند، فعال می‌شود؟

آن ها با کنار هم قراردادن این فرضیات نتیجه گرفتند که دولت با این هدیه قصد دارد که افراد رای دهنده و افرادی که رای نمی دهند را شناسایی کند. این فرضیات به قدری با سرعت درحال پخش است که وزیر جوان تصمیم گرفت به این سوالات پاسخ دهد.

محمد جواد آذری در پاسخ به این سوالات دو استوری زیر را منتشر کرد:

برای استفاده از این بسته 7 گیگابایت رایگان انتخابات باید به سایت ictgifts.ir مراجعه و در آن جا ثبت‌نام کنید. به نظر شما آیا شک و تردیدها درست است و باید به آن ها توجه کرد و یا اینکه از اینترنت رایگان (هرچند ۷ گیگابایت!) لذت ببریم؟!

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

به نظر من که مشکلی نیست… قبلاً هم برای معلمان و دانشجویان به همین طریق ثبت نام انجام شده بود…

Mahdi

نه که نمیتونن به کد ملی افراد دسترسی داشته باشن واسه چیزای دیگه ، بنظر منم مشکلی نداره

از طرف نیاد دبه دربیاره که بعدا بگه داخلیه یا بیاد سرعتشو به طرز وحشتناکی بیاره پایین.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی