حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهبود عملکرد اسنپدراگون از طریق بروزرسانی گوگل پلی بزودی میسر خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، سخت‌افزار

آیا می دانید API شبکه های عصبی چیست؟ اگر نمی دانید، اشکالی ندارد. این یکی از چیزهای شگفت آور و پیچیده ای است که باعث می شود بسیاری از قسمت های مختلف اندروید بهتر شوند، بدون اینکه برای کاربر نهایی قابل مشاهده باشد. خلاصه داستان از این قرار است که، به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برخی از قسمت های بسیار پیچیده پردازش شبکه عصبی را روی سخت افزار داخلی اندروید اعمال کنند و در پس زمینه، عملکرد را افزایش دهند. بهبود عملکرد اسنپدراگون به زودی، از همان نوع بروزرسانی منظم درایور که کوالکام برای ارتقا درایورهای GPU خود استفاده کرده است، میسر خواهد شد.

بهبود عملکرد پردازنده های اسنپدراگون توسط بروزرسانی خدمات گوگل پلی

به نقل از وب سایت androidpolice، کوالکام و گوگل اعلام کرده اند که بروزرسانی های API شبکه های عصبی(هوش مصنوعی) در بروزرسانی های خدمات Google Play در حال انجام است. این یک قابلیت کاربردی است؛ چراکه برای بهره مندی از آخرین پیشرفت های سیستم پردازشی دستگاه، نیازی به ارائه نسخه جدیدی از یک گوشی هوشمند (یا انتشار بروزرسانی کامل نسخه اندروید آن) نخواهید داشت. کوالکام از Google Assistant و Google Maps به عنوان نمونه برنامه هایی نام می برد که در نتیجه این بروزرسانی ها می توانند “بهتر، دقیق و شهودی تر” شوند.

نحوه بهبود عملکرد اسنپدراگون

نحوه بهبود عملکرد اسنپدراگون

توسعه دهندگان مستقلی که بر روی شبکه های عصبی (NNAPI) کار می کنند، ازین پس می توانند مطمئن باشند که اکثر قریب به اتفاق گوشی های هوشمند اندرویدی (یا حداقل آن هایی که از پردازنده اسنپدراگون استفاده می کنند)، می توانند آخرین نسخه از سخت افزار موجود را اجرا کنند. متأسفانه کوالکام زمان دقیق تری را برای تاریخ انتشار این قابلیت مشخص نکرده است. با این حال، می توان انتظار عرضه آن را تا “اواخر امسال” داشت.

آپدیت درایور GPU چیپست های اسنپدراگون توسط کوالکام در گوگل پلی منتشر خواهد شد

نظر شما چیست؟ آیا ویژگی بهبود عملکرد پردازنده های اسنپدراگون از طریق بروزرسانی های آینده خدمات گوگل پلی را می پسندید؟ به نظر می رسد این قابلیت جذاب، یکی از معضل های پیچیده سیستم عامل اندروید را برطرف می کند.

از طرفی دیگر اما، باید دید تکلیف کوالکام، در صورت انتشار این ویژگی و ارتقا سخت افزار داخلی از طریق بروزرسانی نرم افزاری که احتمالا منجر به فروش تاحدودی کمتر گوشی های اندرویدی می شود، چه تاثیری بر سوددهی این شرکت خواهد گذاشت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی