حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا هند از توییتر و فیس بوک می خواهد پست هایی با عنوان کرونای هندی (Indian variant) را حذف کنند؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

دولت هند از رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام خواسته است تا همه پست هایی را که به یکی از جهش های ویروس کرونا با عنوان “مدل هند” اطلاق می شود، حذف کنند. در همین راستا وزارت فناوری اطلاعات هند گفته هر پست با این عنوان گمراه کننده است. اما چرا هند از توییتر و فیس بوک می خواهد پست هایی با عنوان کرونای هندی (Indian variant) را حذف کنند؟

کرونای هندی و درخواست هند برای حذف این عنوان از شبکه های اجتماعی

در اطلاعیه ای که روز جمعه صادر شد، وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات این كشور (MEITY) گفت كه پست هایی كه از “مدل هند” (کرونا) نام می برند به عنوان خبرهای دروغ محسوب می شوند. این وزارت استدلال کرد که این جهش کرونا به طور رسمی به عنوان B.1.617 شناخته می شود، بنابراین نیازی به اتصال برچسب جغرافیایی به آن نیست.

این وزارتخانه همچنین اوایل این ماه نامه ای به پلتفرم های اجتماعی نوشت تا اطلاعات نادرست را مهار کرده و حساب های مربوط به COVID-19 را مدیریت کند.

در حالی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) جهش کرونای B.1.617 را به عنوان “یک نگرانی جهانی” طبقه بندی كرده است، اما دستورالعمل های آژانس بهداشتی برای نامگذاری بیماری ها به نام كشورها یا مكان های شیوع بیماری باعث دلسردی و سرخوردگی مردمان آن منطقه می شود.

کرونای انگلیسی

کرونا

رسانه های مختلف برخی از جهش ها را به طور عامیانه “کرونای انگلیس” یا “کرونای آفریقایی” نامیده اند، اما نامگذاری علمی روش صحیح نوشتن درباره این جهش هاست.

وب سایت thenextweb از فیس بوک و توییتر خواسته که اطلاعاتی را درباره اقداماتی که در این زمینه انجام می دهند، ارائه کنند. در صورت ارایه پاسخ رسمی، آن را به شما ارایه خواهیم کرد.

رسانه چینی می گوید رسانه های هندی استاندارد دوگانه دارند

گلوبال تایمز چین نسبت به این اخطار واکنش نشان داد و گفت كه رسانه های هند “ستاندارد دوگانه” را نشان می دهند، زیرا برخی از نشریات گزارش هایی را در گذشته منتشر كرده اند كه اشاره دارد ویروس کرونا از چین نشات گرفته است. مارس گذشته در گزارشی که توسط L1ght (شرکتی متخصص در اندازه گیری مسمویت آنلاین) منتشر شد دیدیم که نفرت نسبت به چین در توییتر پس از شروع همه گیری، 900٪ افزایش یافته است.

هند در حال گذر از یک موج شدید عفونت COVID-19 است، این کشور بیش از ۲۰۰ هزار مورد را در مدت کمی بیشتر از یک ماه ثبت کرده است. اعتقاد بر این است که دلیل اینکه نوع B.1.617 کرونا در این مرحله خطرناک است و خسارت زیادی به هند وارد کرده، سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور است.

نظر شما چیست؟ باید نام بیماوری ها را با محل شیوع آن ها اعلام کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)