حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خداحافظی با اینترنت اکسپلورر پس از ۲۵ سال

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

دیروز برای شما نوشتیم که مایکروسافت دیگر ویندوز 10X را پشتیبانی نمی کند و به صورت رسمی مرگ آن را اعلام کرده است. اما امروز این شرکت خبر از توقف پشتیبانی و خداحافظی رسمی با مرورگر محبوب سال های دور مایکروسافت را داد. مایکروسافت پس از ۲۵ سال سرانجام اعلام کرد که قصد دارد پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر را متوقف و برای همیشه با آن خداحافظی کند.

خداحافظی با اینترنت اکسپلورر پس از ۲۵ سال

بیش از ربع قرن اینترنت اکسپلورر بخشی از ساختار اصلی ویندوز بوده است و قطعا همه با آن خاطرات بسیار زیادی دارند. اما از زمان معرفی مرورگر Edge در سال ۲۰۱۵، مایکروسافت به آرامی تمرکز و توسعه روی مرورگر قدیمی را کم کرد و پشتیبانی از نسخه های قبلی در سال ۲۰۱۶ پایان یافت.

به نقل از engadget، مایکروسافت تاریخ توقف این پشتیبانی را ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲ در اکثر نسخه های ویندوز ۱۰ اعلام کرد. این حرکت تاثیری بر نسخه LTSC ویندوز ۱۰ مانند دستگاه های MRI و سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی که از این مرورگر استفاده می کنند، ندارد. همچنین بازنشستگی این مرورگر تأثیری بر سرور آن یا موتور MSHTML (Trident) نخواهد داشت.

مایکروسافت از کاربرانی که هنوز از IE 11 استفاده می کنند، خواسته تا قبل از پایان پشتیبانی در ژوئن سال آینده، به Edge منتقل شوند. با این حال، اما هنوز هم برخی از سایت ها هستند که هنوز به اینترنت اکسپلورر نیاز دارند و به همین دلیل مرورگر Edge حالت Internet Explorer داخلی دارد که از این سایت ها پشتیبانی می کند. بسیاری از سازمان ها هنوز از برنامه ها و سایت های قدیمی استفاده می کنند که با مرورگر‌های مدرن کار نمی کنند، بنابراین این حالت برای آن ها مفید خواهد بود.

گفتنی است مایکروسافت اعلام کرده است حداقل تا پایان سال ۲۰۲۹ از حالت اینترنت اکسپلورر در مرورگر Edge پشتیبانی می کند و چندین سال دیگر به سازمان ها و بخش‌های IT فرصت می دهد تا سایت های خود را برای کار با مرورگر‌های مدرن به روز کنند.

شما با مرورگر IE خاطره ای دارید؟ اگر در سال های نه چندان دور دانشجو بوده اید، پاسخ شما قطعا بله است!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی