حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مانیتور MateView هواوی و نسخه GT آن رسماً رونمایی شدند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، مانیتور، هواوی

هواوی در ادامه مراسم رسمی امروز خود، از دو مانیتور با کاربری‌های مختلف رونمایی کرد. مانیتور MateView هواوی، برای انجام کارهای اداری طراحی شده است. مانیتور MateView GT نیز برای گیمر‌های حرفه‌ای ساخته شده است. در این مطلب، نگاهی به قیمت و مشخصات فنی دو مانیتور جدید هواوی خواهیم داشت.

مانیتورهای سری MateView هواوی 

هواوی، سابقه طولانی مدتی در ساخت مانیتورها و نمایشگرهای رایانه‌های شخصی ندارد. با این حال، به نظر می‌رسد که این غول فناوری چینی قصد دارد تا حداکثر تلاش خود را برای موفقیت در این زمینه انجام دهد. این کمپانی، نام سری جدید مانیتورهای خود را “MateView” گذاشته است. پیش از این، در مورد مانیتورهای حرفه‌ای سری MateView و تأییدیه آن، در ترنجی صحبت کرده بودیم.

 

مانیتورهای حرفه‌ای هواوی MateView برای گیمرها و طراحان در راه است

 

اما در نهایت، هواوی سری MateView مانیتورهای خود را در چین رونمایی کرد. در گزارشی از Laptop Insider، این سری مانیتورها به تازگی در چین رونمایی شده‌اند. در ادامه، به جزئیات دو مانیتور MateView و MateView GT هواوی خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی مانیتور MateView هواوی

مشخصات فنی مانیتور MateView هواوی

خب، ابتدا از مانیتور اداری MateView شروع می‌کنیم. وزن مانیتور حدود ۶.٢ کیلوگرم می‌باشد. امکان استفاده از بلوتوث نسخه ۵.١ و وای فای دو بانده در این محصول وجود دارد. این مانیتور، برای کارکرد حرفه‌ای و اداری طراحی شده است. رُکن اصلی این محصول، یعنی نمایشگر، مشخصه‌های برجسته زیادی دارد. قطر صفحه نمایش MateView، برابر با ٢٨.٢ اینچ است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر این مانیتور، به طرز خیره‌ کننده‌ای کم هستند. بیشترین میزان حاشیه دور نمایشگر این مانیتور، در بخش پایینی آن است. به همین منوال، هواوی اعلام کرد که نسبت صفحه نمایش به بدنه این مانیتور، حدود ٩٠.۴ درصد است. قاب پشتی این دستگاه نیز فلزی است.

پنل این نمایشگر از نوع IPS LCD است. هواوی این پنل را با نسبت تصویر ٣:٢ طراحی کرده است. همچنین حداکثر میزان وضوح در پنل صفحه نمایش مانیتور MateView، برابر با ٣٨۴٠×٢۵۶٠ یا همان +4K است. هواوی ادعا کرده است که صفحه نمایش مانیتور جدیدش، قابلیت نمایش ٩٨ درصدی طیف رنگی DCI-P3 را دارد که گستره زیادی است. میانگین دقت رنگ صفحه نمایش این مانیتور نیز به Delta E < 2 می‌رسد. در حالت sRGB، این خطا به Delta E < 1 می‌رسد. وجود بیشینه نوری ۵٠٠ نیتی در نمایشگر این مانیتور تأیید شده است. صفحه نمایش مانیتور MateView، از دامنه رنگی ١٠ بیت پشتیبانی می‌کند.

مانیتور MateView هواوی دارای میکروفون دوگانه و اسپیکر استریو است. این اسپیکرها، دارای توان ۵ واتی هستند. تأییدیه HDR 400 نیز برای نمایشگر مانیتور پرچمدار هواوی، صادر شده است. حک ٣.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه Type-C برای این محصول در نظر گرفته شده‌اند. در انتهای بخش معرفی مانیتور MateView، به قیمت آن می‌رسیم.

قیمت مانیتور Huawei MateView

نمایشگر مانیتور میت ویو

به نقل از هواوی، این مانیتور در دو نسخه آماده فروش خواهد بود. نسخه اول این محصول، از قابلیت اتصال تصویر سیمی پشتیبانی می‌کند. در مقابل، نسخه دوم این امر را به صورت بی سیم انجام می‌دهد. نسخه Wired Projection این محصول، قیمتی برابر با ٣,٩٩٩ یوان چین (معادل ۶٢١ دلار آمریکا) است. نسخه Wireless Projection مانیتور MateView نیز از قیمت ۴,۶٩٩ یوانی (معادل ٧٣٠ دلار آمریکا) برخوردار است.

مشخصات فنی مانیتور گیمینگ MateView GT هواوی

مشخصات فنی مانیتور MateView GT

دومین مانیتور جدید هواوی، یک مانیتور گیمینگ با نام MateView GT است. هواوی سعی کرده است تا با رونمایی از این مانیتور، امکانات به‌روز را به گیمر‌های امروزی ارائه دهد. وزن این مانیتور به تنهایی، حدود ۶.۶۵ کیلوگرم است. وزن MateView GT در کنار استفاده از پایه این محصول، به ٩.۵۵ کیلوگرم هم می‌رسد. هواوی در این مانیتور گیمینگ نیز از جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه Type-C با پشتیبانی از توان ١٣۵ واتی استفاده کرده است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر این محصول نیز مانند MateView، در حدود کمی قرار دارد. به گفته هواوی، نسبت صفحه نمایش به بدنه در این محصول، به بیش از ٩٠ درصد می‌رسد.

مانیتور MateView GT، دارای صفحه نمایشی با قطر ٣۴ اینچی است. نوع پنل صفحه نمایش این مانیتور، به صورت رسمی ارائه نشده است. با این وضوح، این پنل نمایشگر از مشخصات بسیار جذابی برخورداز شده است. وضوح صفحه نمایش MateView GT، ٣۴۴٠×١۴۴٠ یا همان 3K است‌. اما این صفحه نمایش، مشخصات جذاب‌تری هم دارد. به عنوان مثال، صفحه نمایش MateView GT، از کنتراستی ۴٠٠٠:١ به همراه پوشش گسترده طیف رنگی DCI-P3 بهره مند است. به همین ترتیب، این مانیتور قابلیت نمایش بیش از ١.٠٧ میلیارد رنگ را دارد. نسبت تصویر مانیتور گیمینگ هواوی، ٢١:٩ است و با وجود چنین نسبت تصویری، قابلیت وجود زاویه دید ١٧٨ درجه‌ای در MateView GT فراهم شده است.

تراکم پیکسلی صفحه نمایش MateView GT، معادل ١١٠ پیکسل بر اینچ است. اما یک ویژگی بسیار جذاب که در مشخصات فنی این مانیتور گیمینگ دیده می‌شود، وجود رفرش ریت ١۶۵ هرتزی است. بنابراین، شما می‌توانید با برخورداری از یک سیستم سخت افزاری قوی، به اجرای بسیاری از بازی‌های روز با نرخ فریم بالا در این مانیتور بپردازید. بیشینه نوری محصول جدید هواوی نیز حدود ٣۵٠ نیت است. قابلیت استفاده از فیلتر نور آبی و کاهش سطح فلیکر نیز در این نمایشگر فراهم شده است. همچنین انحنای 1700R در ساخت این مانیتور استفاده شده است. در انتها، هواوی برای MateView GT، دو میکروفون و اسپیکرهای استریوی ۵ واتی را در نظر گرفته است. اما قیمت مانیتور گیمینگ MateView GT چطور است؟

قیمت مانیتور MateView GT

طراحی مانیتور گیمینگ میت ویو GT

این محصول گیمینگ، در کنار برادرش یعنی MateView، در چین آماده فروش شده است. قیمت تک نسخه MateView GT، برابر با ٣,۵٩٩ یوان چین (معادل ۵۵٩ دلار آمریکا) است. قیمتی که تا حدود ١,٠٠٠ یوان از گران‌ترین نسخه MateView، ارزان‌تر است.

در کل، نظر شما در مورد مانیتورهای سری MateView چیست؟ شما کدام مانیتور را انتخاب می‌کنید؟ ارزش خرید کدام محصول بیشتر است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

عجب مانیتورهای دنگی ، دمش گرم🤍

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️