حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهنمای خرید بهترین کولر گازی و انتخاب درست کولر گازی

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

سپری کردن روزهای گرم تابستان بدون وجود کولر می‌تواند طاقت فرسا باشد. از این رو اکثر افراد به دنبال خرید کولر گازی در انواع و مدل‎‌های مختلفی می‌باشند تا در کمال آرامش و راحتی به کار روزانه خود بپردازند. در خرید کولر گازی دقت کنید تا ‎‌محصولات اورجینال برندها را از فروشگاه‎‌های معتبر تهیه کنید و دچار دردسر نشوید. چرا که با توجه به قیمت روز افزون این کالا خرید دوباره آن بسیار مشکل می‌باشد.

با گسترش تکنولوژی، میل به تهیه لوازم تأمین کننده آسایش و راحتی بیشتر در اغلب مردم جهان، افزایش یافت. یکی از این ابزار فراهم کننده راحتی بیشتر، لوازم خنک کننده‌ی محیط مثل کولر‌ها یا به طور کلی محصولات برودتی هستند.
کولرها انواع مختلفی از گازی، پنجره‌ای و آبی را شامل می‌شوند اما امروزه نوع پیشرفته‌تر یعنی کولرهای اسپیلت که علاوه بر کیفیت افزون بر سایر مدل‌ها، مصرف انرژی کمتری هم دارند، بیش از سایر انواع همه گیر شده و در سبد خرید ابزار و لوازم انتخابی خانواده‌ها، صاحبین کسب و کار و ….. قرار گرفته‌اند.

برای راهنمای خرید و بهترین انتخاب در کولر گازی حتما مقاله 12 نکته مهم در انتخاب و راهنمای خرید کولر گازی وبلاگ کولرنیو را مطالعه کنید.

 

تشخیص کولر گازی با کیفیت و اصل

در زمینه خرید کولرهای گازی و فروش آن همانند سایر محصولات همواره افراد سودجویی وجو دارند که سعی در آشفتگی بازار و ارائه محصولات بی‌کیفیت با برچسب‌‎های تقلبی دارند. در این برچسب‎‌ها معمولا عکس پرچم کشور تولید کننده زده شده این درحالی است که در محصولات اصل و اورجینال تولیدی کشورهای اروپایی بر روی برچسب عکس پرچم کشورشان کشیده نمی‌شود. نکته دیگری که باید توجه شود این است که بعضی از برندها به طور مثال در کشور چین مونتاژ می‌شوند ولی برچسب آن نشان دهنده تولید کولرگازی در کشور کره یا آلمان است؛ درحالی که اگر مونتاژ برندی در یک کشور انجام می‌شود پس برچسب هم باید مال آن کشور باشد نه کشور دیگر. فروشندگان کالاهای تقلبی حتی در ظرفیت کولر‎‌ها هم تغییر ایجاد می‌کنند و کولر 24000 را به عنوان کولر 30000 به فروش می‌رسانند. البته شاید از طریق کمی دقت در وزن نوشته شده در کولر بتوانید به اورجینال بودن آن پی ببرید. مثلا کولر گازی 30000 وزنی بالای 60 کیلوگرم خواهد داشت. در صورتی که نوع 24000 آن بین 48 تا 55 کیلوگرم معمولا وزن دارد. کولر‎‌های گازی تقلبی را در جعبه‎‌های تمیز ارائه می‌دهند تا متوجه اصل نبودن آن نشوید. اما شما می‌توانید تنها با ارسال کد سریالی که بر روی جعبه حک شده از تقلبی بودن یا نبودن آن اطلاع یابید و در دام فروشندگان کالاهای تقلبی نیافتید. مورد دیگر آن که به هیچ عنوان گول نصب رایگان و خدماتی از این قبیل و حتی قیمت ارزان‌تر را نخورید و بنا را براصل بودن کالا بگذارید و از تمامی ویژگی‌هایی چون مبرد، آمپر، دمای جوش و… کولر گازی از برند مد نظر خود اطلاع یابید تا نوع تقلبی آن را بتوانید به راحتی تشخیص دهید.

راهنمای انتخاب و خرید کولرر گازی

برای خرید کولر گازی یا اسپلیت از کولرنیو ابتدا توجه نمایید که برای چه مکانی کولر گازی قرار است استفاده شود. به طور مثال کولر‎‌هایی که در ادارات و فروشگاه‎‌ها و یا منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد قطعا از نظر نوع و ابعاد با هم متفاوت هستند.

کولر اسپیلت، در صورتی که نصب و جابه جایی کولر برایتان اهمیت ندارد کولر گازی اسپیلت می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در خرید این کولرها گرچه با قیمت بیشتری روبه رو می‌شوید ولی می‌توانید از مزایای فراوان آن هم استفاده کنید. کولرهای گازی اسپیلت که برخلاف نوع پنجره‌ای در دوقسمت (یکی برای نصب در قسمت خارجی منزل و قسمت دیگر برای ایجاد سرمایش در داخل منزل) تولید می‌شوند می‌توانند فضای کمتری را اشغال نمایند. انتخاب این کولرها باید متناسب با فضای مورد استفاده باشد. مثلا برای فضای 75 تا 80 متری کولر اسپیلتی با ظرفیت 18000 بی‎‌تی‎‌یو (یکای ظرفیت کولر) متناسب است. در صورتی که برای فضای بیشتر از این مقدار، کولری با ظرفیت 18000 تهیه کنید، ممکن است نتواند آن بازدهی مورد نظر را داشته باشد و باید کولر را به مدت طولانی‎‌تری روشن بگذارید تا همه جا را خنک کند و در نتیجه هم به موتور فشار وارد می‌شود هم مصرف برق بالا می‌رود و برعکس در صورتیکه کولری با ظرفیت بیشتر برای فضای کوچک تهیه کنید خیلی سریع فضا را خنک می‌کند و مدام مجبور به خاموش روشن کردن آن هستید. توجه کنید اگرچه این کولرها دارای مصرف برق پایین‌تری هستند ولی در مدل‎‌های مختلف مصرف برق هم متفاوت می‌باشد. پس سعی کنید در خرید کولرگازی اسپیلت، کولری با مصرف برقی پایین‎‌تر انتخاب کنید. نکته قابل توجه دیگر این است که قدرت پرتاب باد کولرها می‌تواند از مزایای آن‎‌ها باشد و هرچه کولری قدرت پرتاب باد بیشتری داشته باشد حتما عملکرد بهتری دارد و فضا را سریع‎‌تر خنک می‌کند.

از این رو افراد دائما با پرسش‌هایی از قبیل برای تهیه کولر از چه برندی، از کجا و با چه ویژگی‌هایی اقدام کنم؟ روبرو هستند. عوامل زیادی در خرید کولر گازی نقش دارند که عبارتند از:

  • • سبک و مدل کولر گازی از قبیل ایستاده، پنجره‌ای یا اسپیلت
  • • زیبایی ظاهری پنل نصب شونده در محیط داخلی
  • • انتخاب ظرفیت مناسب که با لفظ هزار معرفی می‌شود
  • • نوع کمپرسور تعبیه شده در ساختار کولر گازی
  • • وجود یا عدم وجود اینورتر
  • • تعداد کولرهای مورد نیاز جهت تامین نیاز مکای
  • • سطح انرژی تولیدی و مصرفی
  • • برند تولید کننده‌ی کولر گازی و …..

که در این بین دو گزینه زیر بیش از سایر گزینه‌ها مورد توجه واقع می‌شوند.

  1. ۱- ظرفیت دستگاه
  2. ۲- برند تولید کننده کولر گازی

کولرهای گازی اجنرال به اصطلاح در ظرفیت‌های مختلفی مثل کولر گازی ۱۲۰۰۰ اجنرال کولرنیو و ….. تولید می‌شوند‌. اهمیت ظرفیت کولر گازی در آنجا مشخص می‌شود که اگر ظرفیت کولر خریداری شده کمتر از میزان نیاز محیط باشد، کولر گازی دچار عدم کارآیی کافی جهت خنک کردن محل مورد نظر می‌شود. از طرف دیگر اگر ظرفیت کولر، بیش از حد مورد نیاز باشد، علاوه بر مصرف بیهوده انرژی برق، اجباری جهت زود به زود خاموش و روشن کردن کولر گازی نیز به وجود می‌آید. این امر نه تنها موجب سلب آسایش و ناراحتی می‌شود، بلکه بر سلامت و ماندگاری دستگاه مذکور تاثیر منفی خواهد داشت. به طور مثال کولر گازی ۱۲۰۰۰ با مکان‌هایی به متراژ کمتر از ۲۰ متر یا بیش از ۵۰ متر به اندازه کافی تناسب ندارد. البته عوامل دیگری از جمله میزان رفت و آمدها، ارتفاع سقف، مدت زمان استفاده از کولر، تعداد نفرات مستقر در مکان نصب و ….. علاوه بر متراژ در انتخاب ظرفیت مناسب نقش دارند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات