حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازش تصویر گوگل برای رنگین پوست ها، شامل تر می شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

وقتی که موبایل می خرید، شاید به این موارد توجه نکنید. برندهای سطحی تر به این موارد توجه نمی کنند. خیلی ها با اعداد شما را مجاب می کنند که خوب هستند. حقیقت اما این است که گاهی، “استثنا” ها یا “اقلیت ها” نادیده گرفته می شوند. نادیده گرفته شدنی که دردناک است و تاثیر روانی زیادی دارد. گوگل امشب در کنفرانس توسعه دهندگان ۲۰۲۱ خود وعده جذابی داد. اینکه پردازش تصویر گوگل برای رنگین پوست ها، شامل تر می شود. به این ترتیب پردازش رنگ پوست افراد مختلف بهتر انجام می شود.

پردازش تصویر گوگل برای رنگین پوست ها

بخش اعظم عکاسی و فیلم برداری موبایلی، به پردازش ثانویه یا Post Processing متکی است. جایی که تصویر خام با توجه به داده های آن شرکت و با استفاده از هوش مصنوعی تلاش می کند تا بخش به بخش تصویر را بهینه کند. خب رنگ پوست یا Skin Tone هم بخشی از این پردازش است.

عموما این پردازش برای سفید پوست ها انجام می شود. افراد رنگین پوست مانند سیاه پوستان یا زردپوستان عموما در نظر گرفته نمی شوند. در تست های DxO ما توجه به این موضوع را دیدیم که ایده خوبی بود. همچنین پس از اشتباه نژاد پرستانه آلگوریتم گوگل مبنی بر شناسایی یک شخص سیاه پوست به عنوان گوریل (البته که این یک اشتباه ناخواسته بوده است)، گوگل کنفرانس توسعه دهندگان ۲۰۲۱ خود را فرصتی دانست تا برطرف کردن و سرمایه گذاری در جهت بهبود این بخش، اشاره کند.

اجازه بدهید ویدیو مربوط به این بخش را با هم ببینیم:

 

همانطور که دیدید، با همکاری حرفه ای های این زمینه، گوگل تلاش دارد تا پردازش رنگ پوست کاربران رنگین پوست را بهتر کند. این تلاش با تمرکز بر روی کاربران سیاه پوست است و فعلا به زردپوستان یا دیگران تعمیم پیدا نکرده است.

نظر شما درباره این تغییر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)