حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی قفل پوشه گوگل Photos برای محافظت از عکس ها معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۲، گوگل

گوگل به تازگی ویژگی جدیدی به Google Photos اضافه کرده است که به ما امکان می دهد پوشه های عکس خود را با رمز عبور “قفل شده” در گوشی های هوشمند خود ایجاد کنیم. گرچه نمی توان این شرکت را به طور دقیق به عنوان بزرگترین طرفدار حفظ حریم خصوصی در جهان در نظر گرفت، اما این ویژگی جدید پوشه قفل شده که در رویداد Google I/O 2021 معرفی شد، قطعاً می تواند پیشرفت خوبی برای برنامه گالری عکس گوگل باشد.

ویژگی قفل پوشه گوگل Photos

همه ما این تجربه را داشته ایم که تلفن خود را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود داده تا یک عکس زیبا یا meme را که در گالری گوشی ذخیره شده است، به ایشان نشان دهیم و به طور حتم نیز، آن ها شروع به پیمایش تمامی تصاویر شما در گالری گوشی هوشمندتان، می کنند. احتمالاً بسیاری از ما، آن لحظه دردناک را تجربه کرده و از خود پرسیده ایم که در این زمان، آن فرد ممکن است به تصویری خصوصی که فراموش به حذف آن کرده بودیم، برخورد کرده و یا به سادگی چیزی را که ترجیح می دهیم برای خود نگه داریم، مشاهده کرده است.

گوگل قصد دارد با قرار دادن این عکس های خصوصی در آلبوم “مخفی” جدید، آن ها را از دید پنهان کرده و توسط یک رمز عبور ایمن، محافظت کند. این قابلیت با محافظت از عکس های شخصی، امنیت آن ها بیش از پیش تضمین می کند.

ویژگی قفل پوشه گوگل Photos

ویژگی قفل پوشه گوگل Photos

این پوشه، در کنار سایر تصاویر شما در Google Photos (یا هر برنامه گالری دیگر) به صورت آشکار ظاهر نمی شود و فقط توسط خود شما قابل دسترسی است. این قابلیت بسیار مفید می باشد؛ زیرا یک قدم جلوتر از Apple Photos بوده، که گزینه “آلبوم پنهان” را داشته، اما هیچ راهی برای محافظت کامل از عکس های خصوصی به وسلیه هر نوع رمز عبور و شناسه لمسی یا چهره وجود ندارد.

برای یادآوری، اگر کاربر آیفون باشید، هم اکنون می توانید نسخه iOS نرم افزار Google Photos را به رایگان دانلود کرده و از تمامی ویژگی های آن بهره مند شوید.

طبق گفته گوگل، بزودی در گوشی های پیکسل، شاهد انتشار این قابلیت جدید خواهیم بود. بقیه دستگاه های اندرویدی، از جمله گلکسی های سامسونگ، تا اواخر امسال آن را دریافت می کنند.

پاک کردن تاریخچه جستجو گوگل خیلی راحت تر و سریع تر شده است

نظر شما راجع به ویژگی جدید قفل پوشه گوگل photos و کاربرد آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی