حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رکورد فروش شیائومی: شیائومی به برند اول بازار موبایل ١٢ کشور دنیا تبدیل شده است!

نوشته

2 سال قبل | 8 دیدگاه | شیائومی

محبوبیت شیائومی، بسیار زیاد است. این کمپانی چینی، طرفداران پر و پا قرص زیادی در سطح جهان دارد. عرضه گسترده گوشی‌های این برند، زیر مجموعه‌های چندگانه، بازاریابی موفق و ارزش خرید بالا، همگی سبب پیشرفت کم نظیر شیائومی شده‌اند. همه این موارد، در تبدیل شدن شیائومی به برند اول بازار موبایل ١٢ کشور جهان دخیل هستند. بله؛ رکورد فروش شیائومی، این برند را به برند اول چندین کشور جهان تبدیل کرده است. در ادامه، نگاهی به فروش شیائومی و جزئیات این خبر خواهیم داشت.

شیائومی و پیشرفت‌های تحسین برانگیز

شیائومی، در سال ٢٠١٠ میلادی توسط شخصی چینی با نام Lei Jun تأسیس شد. این برند، با گذر زمان، پیشرفت‌های زیادی را در خود دید. افزایش رشد و محبوبیت شیائومی، توانست این کمپانی را روز به روز موفق‌تر کند. به عنوان مثال، پیش‌تر در مورد تبدیل شدن شیائومی به برند اول بازار موبایل هند و کنار زده شدن سامسونگ توسط این غول فناوری چینی گفته بودیم.

 

جدول فروش موبایل در هند فصل اول ٢٠٢١: شیائومی همچنان برند اول بازار هند است

 

شیائومی و زیر مجموعه‌هایش، توانستند به ثمره همین محبوبیت‌ و شهرت و البته ثبت رکورد‌های مختلف، به اهداف جدیدی دست پیدا کنند. به گزارش Gizchina، رکورد فروش موبایل شیائومی ادامه دار است. اخبار رسمی که از شیائومی منتشر شده‌اند، حاکی از این هستند که شیائومی اکنون به برند اول بازار موبایل ١٢ کشور مختلف در سطح جهان، تبدیل شده است. اما ببینیم که این کشور‌ها، دقیقاً چه کشورهایی هستند.

رکورد فروش شیائومی و تبدیل شدن این کمپانی بزرگ چینی به برند اول ١٢ کشور جهان

احتمالاً کم‌تر کسی تصور می‌کرد که شیائومی، با عنوان “برند اول” در برخی از بازار‌های جهان شناخته شود. اما ظاهراً این ایده دور از ذهن، در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی، به واقعیت تبدیل شده است! این اتفاق برای کارکنان شیائومی آن قدر مسرت بخش بوده است، که معاون مدیر عامل این برند، یعنی Lu Weibing، به خود می‌بالد. اما بیایید نگاهی به لیست جالب این کشورها بیاندازیم. شیائومی و زیر مجموعه‌هایش، با فروش فوق العاده‌ای که ثبت کرده بودند، توانستند به پر فروش‌ترین کمپانی در بازار موبایل کشور‌های زیر تبدیل شوند:

– اسپانیا

– روسیه

– لهستان

– بلاروس

– اوکراین

– کرواسی

– لیتوانی

– مالزی

– هند

– نپال

– میانمار

– کلمبیا

تبدیل شدن شیائومی به برند اول بازار موبایل ١٢ کشور جهان

تبدیل شدن شیائومی به برند اول بازار موبایل ١٢ کشور جهان

همان طور که مشاهده کردید، این لیست کشورهایی است که شیائومی در بازار موبایل آن‌ها، حرف اول را برای مشتریان می‌زند. ظاهراً علاقه مندی به گوشی‌های شیائومی، در بازار موبایل کشور‌های شرق و مرکز آسیا و البته، کشورهای حوالی روسیه، بیشتر است. بنابراین، شیائومی باید فعلاً تمرکز خود را به حفظ جایگاه در این بازارها، معطوف کند.

در این اعلامیه، Lu Weibing، فراموش نکرده بود تا برخی از دست یافته‌های اخیر شیائومی را یاد آوری کند. به طور مثال، وی خاطر نشان کرد که شیائومی، برای اولین بار برند دوم بازار اروپا لقب گرفته است. همچنین این کمپانی، در بخش فروش موبایل بازارهای شرقی، حدود ۶ ماه است که رتبه اول را دارد. برخی دیگر از رکوردهای فروش شیائومی نیز در این اعلامیه مجدداً گفته شده‌اند. در نهایت، وی اعلام کرد که کمپانی شیائومی، در بین ۵٠ کمپانی برتر چین، در حال حاضر فاتح رتبه چهارم است.

قبلاً، گروه فناوری شیائومی به صورت رسمی اعلام کرده بود که از بخش موبایل خود، درآمد عظیمی در حدود ١۵٢.٢ میلیارد یوان چین را کسب کرده است. این رقم به واحد پول آمریکا، حدوداً معادل ٢٣.۶ میلیارد دلار آمریکا است. این رقم عظیم، نشان می‌دهد که شیائومی به موفقیت بدون چون و چرایی در بخش موبایل، دست پیدا کرده است. این درآمد، ٢۴.۶ درصد بیشتر از درآمد این کمپانی در سال ٢٠١٩ میلادی است. همچنین به نقل از شیائومی، این برند موفق به ثبت فروش ١۴۶.۶ میلیون واحدی در سطح جهان و در سال ٢۰٢٠ میلادی شده بود. این میزان نیز نسبت به سال گذشته، ١٧.۵ درصد رشد مثبت را تجربه کرده است.

به نظر می‌رسد که شیائومی، قصد دارد تا رکورد فروش ٢٠٠ میلیون واحدی را در بخش موبایل خود برای سال ٢٠٢١ میلادی ثبت کند. با توجه به روند پیشرفت بسیار خوب شیائومی، دست یابی به این هدف نیز بعید نیست. شیائومی می‌تواند در ادامه سال جاری میلادی با عرضه گوشی‌های با کیفیت و اقتصادی، به این هدف برسد. اما شاید تنها مانع این راه، شیوع بیشتر ویروس Covid-19 در کشورهای مهمی مانند هند باشد. این اتفاق، می‌تواند روند تولید و معرفی گوشی‌های جدید شیائومی را کند کند. اما احتمالاً این موضوع با عرضه گسترده‌تر واکسن‌های کرونا، کم‌تر خواهد شد و احتمالاً شیائومی مشکلی برای رسیدن به این هدف خود، نداشته باشد.

در کل، نظر شما نسبت به رکورد فروش شیائومی و اول شدن این برند در بخش بازار موبایل ١٢ کشور جهان چیست؟ آیا این کمپانی می‌تواند به هدف فروش ٢٠٠ میلیون گوشی در سال ٢٠٢١ میلادی برسد؟ نظر شما در مورد کمپانی چینی شیائومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

فقط سامسونگ فقط کم مونده برسی کارش تمومه .

V800B

هنر کرده تمومی این کشور ها مشکلات مالی دارن
پس قطعا مردمش هم نمیان پول برا گوشی بدن
روسیه خودش تحریم و از بیرون به به چه چه داره
اسپانیا ک ب دلیل کرونا ب شدت مشکلات مالی دارع چون بنادر زیاد داره
بقیه هم مشخصه
خدایش ک پول دار باشه پا میشه می‌ره اپل یا پرچم‌دار سامسونگ ول نمیکنه میره شیا بخره
اونم میان رده هاش
سری ۱۰ ک از وسط خم میشه
سری ۹ ک خدای مشکلات نرم افزاری و گرد غبار داخل لنز دوربین
سری ۸ ک مشکلات داغی
پرچمدارش ک جدیدا مشکلات عجیب داره
و رابط کاربری ب شدت ضعیف و کپی
یک نواخت نبودن میزان مصرف باتری
و و و
عجیب نیس بره تو غنا و اتیوپی هم اول بشه

صدرا مخملی

داداش مگه وضع ایرانیها خوبه فامیلهای ما میخوان گوشی گرون بخرنن میگن ایفون ( چون حس خوبی به آدم میده از نظر اونها ) و وقتی میخوان گوشی میان رده یا پایین رده بخرن فقط میگن سامسونگ

خیلی از مردم هستند که نمیدونم میشناسید یا نه که میگن فقط سامسونگ ( چینی آشغاله 🤦‍♂️ )

ولی خب رابط کاربری سامسونگ شاید امکاناتش به زیادی شیائومی نباشه ولی بازم رابط کاربری خوبی داره

اما فکر نمیکنم شیائومی بتونه به سامسونگ برسه خیلی از برند ها بودن که داشتن به سامسونگ میرسیدن رفتند چون سامسونگ همیشه خودش رو با هر نسل که گوشی ها عوض میشن وقف میده و شیائومی هم همینطوریه

اما به سامسونگ نمیرسه

The Destroyer

این کشورهایی که اینجا هستن
از ۱۲ تا ۴ تاشون تو اتحادیه اروپان (لهستان، لیتوانی، کرواسی و اسپانیا)، دو تاشون تو آسیای جنوب شرقی که کشورهای ثروتمندی حساب میشن و سرعت توسعه‌شون هم وحشتناکه (مالزی و میانمار) پس نصفشون
به جز نپال بقیشون هم همچین فقیر نیستن
پس همه اینا از مثلا نیجریه، اتیوپی، چاد و مشابه اینا که بازارشون دست سامسونگه از نظر اقتصادی ثروتمندترن
فقیرتر از اینا هنوز دست شیائومی نیست و دست همون برندیه که شما میگی اگه کسی پول خریدش رو نداشته باشه میره شیارو میخره😂
همچین میگه فقیر انگار مثلا سامسونگ یا بقیه تو اون بازه قیمتی چیزی برای عرضه کردن نداشتن حالا افتاده دست شیائومی به خاطر نبود رقابت

بعدشم
گرفتن بازار کشورهای در حال توسعه که صنایع داخلی دارن و برندهای خارجی باید با اونا رقابت کنن راحت‌تره یا گرفتن بازارهایی که یه سری برند شکل گرفته دارن و تکلیفشون مشخصه

نخواستم زیاد به برندها بپردازم و خب حوصله‌ش رو هم ندارم واقعا
فقط خواستم منطق اقتصادی زیبای شمارو زیر سوال ببرم

AŁɪ

ایرانم بهش اضافه کنید 😂

ARMTIN

حتی سامسونگ جرئت نمیکنه بگه رتبه اول فروش در بازار ایران داره ، چون با تحریم آمریکا رو به رو میشه
.
.
کلا بازار موبایل ایران مثل بازار سیاه میمونه با اینکه
بازار مهمی هست ولی نمیتونند اسمش بیارند 😑

ali_s

فروش کل میانرده هاش دست ایرانه بعد نمیگه😐😂

david2arc

همش به کنار . . . این رکورد افزایش درآمد ۲۴ درصدی در دوره کرونا، شاهکار حساب میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️