حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توسعه دهنده Magisk، اپل را به مقصد گوگل ترک کرد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | چهره ها

تصور کنید که شما یک توسعه دهنده هستید و به کاربران راه هایی را ارایه می دهید که توسعه دهنده اصلی سیستم عامل دوست ندارند چنین راه هایی وجود داشته باشد! خالق Magisk یعنی John Wu چنین توسعه دهنده ای بود و حالا راهش به گوگل باز شده است. در حقیقت حتی جالب تر اینکه بدانید توسعه دهنده Magisk، اپل را به مقصد گوگل ترک کرده است.

استخدام توسعه دهنده Magisk در گوگل

تعداد کمی از توسعه دهندگان در انجمن های XDA به اندازه جان وو یعنی خالق Magisk شناخته شده هستند. با نام مستعار topjohnwu این توسعه دهنده سالها در حال توسعه ابزارهای روت Open Source، برنامه مدیریت کاربر superuser و چارچوب اصلاح (Modding) بدون سیستم بود. در اواسط سال ۲۰۱۹ او قبل از استخدام تمام وقت در اوایل سال ۲۰۲۰ برای کار در تیم ترجمه ماشین، به عنوان کارآموز به اپل پیوست تا در تیم Siri Core Platform شرکت کار کند.

حضور John Wu در اپل

حضور John Wu در اپل

اکنون، جان وو تغییر بزرگی در شغل خود ایجاد کرده است: او اپل را ترک می کند تا به Google بپیوندد، شرکتی که سیستم عامل خود را توسعه می دهد و John Wu به میلیون ها نفر برای دستیابی Root آن کمک کرده است!

جان وو به ما گفت که او در حال پیوستن به تیم امنیتی Android Platform است، تیمی که مسئول امنیت سیستم عامل اندروید از آسیب پذیری ها است. گوگل هر ماه یک بولتن امنیتی اندروید منتشر می کند. در این بولتن تمام آسیب پذیری های موجود در فریم ورک اندروید یا Linux Kernel fork اندروید و مولفه های منبع بسته برندهای تولیدکننده ثالث را که گوگل و شرکای آن کشف کرده و برای آنها اصلاحاتی انجام داده اند، منتشر می کند.

تامین امنیتی ۲.۵ میلیارد دستگاه اندرویدی در سراسر جهان

حضور John Wu در گوگل

حضور John Wu در گوگل

همانطور که گوگل نسخه های جدید اندروید را توسعه می دهد، این شرکت برای اطمینان از عدم معرفی آسیب پذیری های جدید و پیروی از روشهای توسعه ایمن تلاش می کند. سیستم عامل اندروید در بیش از 2.5 میلیارد دستگاه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین لازم است که گوگل یک تیم کامل را برای تقویت امنیت خود اختصاص دهد.

با توجه به سوابق وی، پیوستن جان به گوگل پیشرفت طبیعی در حرفه او به نظر می رسد. توسعه و نگهداری Magisk مستلزم درک عمیق بسیاری از جنبه های مربوط به امنیت اندروید است، مواردی مانند روند Boot، بوت تأیید شده، SafetyNet و غیره.

در ادامه کار بر روی پروژه ای مانند Magisk که باعث می شود تلفن های اندروید از امنیت کمتری برخوردار شوند (اما ویژگی های مفیدی را به اهل فن می دهد)، احتمال بروز تعارض منافع با کار در تیم امنیتی گوگل وجود دارد، جایی که او برای بهبود امنیت کلی سیستم عامل نیز تلاش می کند!

اما ما امیدوارم که برای ادامه کار در Magisk به او چراغ سبز نشان داده شود. از آنجا که Magisk منبع باز است، هر کسی می تواند از نظر فنی در آن سهیم باشد، اما پیچیدگی پروژه بدون درک عمیق فنی از Android و Linux ممکن نیست.

در حقیقت در سال ۲۰۱۹ از شنیدن این که جان به اپل پیوسته است متعجب شدیم، اما از شنیدن اینکه وی در Google به عنوان یک شغل استخدام شده است تعجب نمی کنیم.

توییت او در این زمینه را می توانید اینجا ببینید:

رسمی شد!

از امروز ، من به تیم امنیت پلتفرم اندروید در گوگل می پیوندم.

من از همکاری در کنار افراد با استعدادی که قبلاً “در آن طرف (در مقابل من)” بودند بسیار هیجان زده هستم. واقعاً منتظر کارهایی هستم که در آینده کار خواهم کرد!

نظر شما چیست؟ امیدوارم که آینده شغلی همه شما که با شور و هیجان به علاقه مندی خود چنگ زده اید، همینقدر درخشان باشد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تجربیات خوبی را میتونه به گوگل منتقل بکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)