حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل LaMDA شما را قادر به مکالمه با یک موشک کاغذی می کند!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

کنفرانس توسعه دهندگان گوگل ۲۰۲۱ در حال برگزاری است. همین حالا نطق اصلی آن را می توانید به صورت زنده در یوتیوب ببینید. یکی از موارد جالبی که تا کنون از آن منتشر شده است، این است که گوگل LaMDA شما را قادر به مکالمه با یک موشک کاغذی می کند! اما این یعنی چه؟

همه چیز درباره گوگل LaMDA به بحث “درک زبان طبیعی” باز می گردد. برای درک بهتر آن، باید سه موضوع را یادآوری کنیم.

اول این که این هفته گوگل اعلام کرد برنامه Google Translate آنها ۴ برابر بیشتر از سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته است.

دوم این که آن ها می گویند جدیدترین پیشرفت ها در درک خودکار تصاویر در Google Photos باعث شده بیش از ۲ میلیارد “خاطره” مشاهده شود و کاربارن از آن لذت ببرند. همچنین ماهانه ۳ میلیارد بار از Google Lens استفاده می شود. اصولاً گوگل در مورد نحوه استفاده از فن آوری خود برای ترجمه و تفسیر اطلاعات به طور مداوم جلب توجه می کند.

سوم این که استفاده گوگل از WaveNet به آن ها اجازه داد ۵۱ زبان جدید را (نسبت به معرفی اولیه) در Google Assistant ارایه کند. جدیدترین به روزرسانی های Google در درک زبان طبیعی اجازه می دهد تا “پاسخ های معقول” در مکالمات کاربران با موتور جستجو گوگل ارائه شود.

گوگل LaMDA

گوگل LaMDA

گوگل LaMDA

این هفته، درک زبان طبیعی گوگل با LaMDA به روز می شود. این یک مدل زبان برای برنامه های گفتگو محور است. در حال حاضر این فناوری هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، اما به زودی برای آزمایش توسط اشخاص ثالث در دسترس خواهد بود.

این به نوعی شبیه ربات های چت است که یک دهه پیش ارائه شده است اما بسیار پیشرفته تر. حالا سیستم های گوگل به رایانه این امکان را می دهد که نه تنها از لیستی از پاسخ های از قبل مشخص شده برای مجموعه محدودی از عوامل انتخاب کند، بلکه قادر به یادگیری و تغییر است.

گوگل LaMDA

گوگل LaMDA

گوگل LaMDA در نطق اصلی کنفرانس توسعه دهندگان گوگل ۲۰۲۱ به عنوان یک مدل زبانی با یک سیاره نشان داده شد. کاربری با سیاره زمین صحبت می کند و سیاره زمین پاسخ می دهد. گوگل همچنین به یک کاربر نشان داد که با هواپیمای کاغذی صحبت می کند (که باز هم توسط LaMDA آموزش دیده).

گوگل در نهایت این فناوری را در موتور جستجوی Google، گوگل اسیستنت و Workspace قرار خواهد داد. نظر شما درباره تلاش های گوگل در زمینه درک زبان طبیعی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)