حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پاک کردن تاریخچه جستجو گوگل خیلی راحت تر و سریع تر شده است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | گوگل

گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان ۲۰۲۱ خود خیلی تمرکز دارد که از اطلاعات شما استفاده زیادی نمی کند. یا این که شما روی اطلاعات خود تسلط دارید. در راستای همین موضوع، Google اعلام کرد که پاک کردن تاریخچه جستجو گوگل خیلی راحت تر و سریع تر شده است. حقیقتا همینطور هم هست و این می تواند خیلی مفید باشد.

پاک کردن تاریخچه جستجو گوگل

بیاید با خودمان روراست باشیم، خیلی از اوقات ما مواردی را در موتور جستجو گوگل، جستجو می کنیم که دوست نداریم هیچ کس دیگری درباره آن اطلاع داشته باشد، حتی خود Google. طبیعی است و موضوع بدی نیست. من معمولا این جستجوها را در حالت Incognito انجام می دهم. با این وجود وبگردی در حالت سخت تر است.

راه دیگر این است که شما به صورت دستی تاریخچه جستجو خود را پاک کنید. این خیلی پیچیده بود. خبر خوب این که به نظر می رسد که گوگل این کار را خیلی ساده تر کرده است.

به تصویر متحرک زیر نگاه کنید:

پاک کردن تاریخچه جستجو گوگل در کروم موبایل

پاک کردن تاریخچه جستجو Google در موبایل

با تپ کردن روی گزینه Delete Last 15 min همانطور که مشخص است، حافظه ۱۵ دقیقه اخیر جستجوهای شما در گوگل پاک خواهد شد. خیلی خوب است نه؟ خوب و سریع.

این به شما کمک می کند تا با نگرانی کمتری درباره اطلاعات شخصی خود، از موتور جستجو گوگل استفاده کنید. با اینکه تا کنون این غول فناوری استفاده های فراوانی از اطلاعات رایگان ما (در مقابل سرویس رایگانش) کرده است، اما حالا با آگاهی بیشتر کاربران و دولت ها، دست آن ها قرار است کوتاه تر شود.

نظر شما چیست؟ این ویژگی را دوست دارید؟ استفاده خواهید کرد؟

گوگل LaMDA شما را قادر به مکالمه با یک موشک کاغذی می کند!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

منم به یه همچین چیزی نیاز داشتم خیلی خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)