حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مواجهه TSMC با قطع برق، تولید تراشه ها به مشکلی نخورد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها

چرا این موضوع آنقدر مهم است که تبدیل به خبر شد؟ خب درباره کمبود جهانی تراشه ها که خبر دارید. از سوی دیگر وقتی بر یک کارخانه تولید تراشه برق قطع شود، محصولات در حال تولید نابود می شوند. با وجود گزارش مواجهه TSMC با قطع برق، این شرکت تایوانی عنوان کرد که تولید تراشه ها به مشکلی نخورده است.

قطع برق در خط تولید TSMC

احداث کارخانه TSMC

کارخانه TSMC

به گزارش رویترز، بزرگترین تولید کننده قراردادی تراشه ها در جهان یعنی TSMC تایوانی، دیروز یعنی پنجشنبه (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰) مدت کوتاهی با آنچه شرکت به عنوان “قطع منبع تغذیه” ناشی از قطعی برق در سراسر جزیره توصیف کرد، مواجه شد.

این قطع باعث نگرانی در مورد ضربه زدن به تولید در TSMC شده و وضعیت تأمین تراشه را بدتر کرده است. ساخت نیمه هادی عملیاتی بسیار حساس به برق است و هرگونه از دست دادن برق می تواند باعث از بین رفتن زیاد محصولات در اثر هدر رفتن تولیدات در حال اجرا شود.

این فیبرها برای کنار آمدن با چنین شرایطی پشتیبان برق اضافی دارند ، اما این شرایط فقط تا زمان برقراری مجدد برق از شبکه امکان پذیر است. TSMC و UMC هرکدام گزارش کرده اند که خطوط تولید آنها که در پارک های علمی (مناطق ویژه اقتصادی) در سراسر تایوان واقع شده اند، تحت تأثیر خاموشی قرار نگرفته اند و اقدامات پشتیبان برق آنها نیز انجام شده است. تأمین برق از شبکه تا عصر پنجشنبه برقرار شد.

کمبود تراشه این بار سری گلکسی A سامسونگ را هدف قرار داده است

 

به این صورت می توان حداقل مقداری خوشحال بود که وضعیت تامین تراشه در دنیا به مشکل خاصی بر نخورده است. به گفته برخی صاحب نظران، یکی از جنگ های اصلی در آینده را می توان جنگ صنعت تراشه ها دانست.

نظر شما چیست؟ از وابسته بودن اکثر تولیدات جهانی به ۱ تولیدکننده نگران نیستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

یعنی یه قطعی کوتاه مدت برق اندر تاثیر گذار هست؟ 😯

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)