حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش نجومی قیمت هارد اکسترنال طی ۲ هفته اخیر: از ۲.۵ به ۶ میلیون تومان

دو هفته پیش بود که ارزنده ترین هارد اکسترنال اردیبهشت ۱۴۰۰ را به شما معرفی کردیم. در زمان معرفی هارد اکسترنال WD My Passport 4TB قیمت این محصول حوالی ۲.۵ میلیون تومان بود. امروز اما همزمان با ناموجود شدن آن در اکثر فروشگاه های اینترنتی، دیگر فروشگاه های اینترنتی این محصول را بین ۵.۵ تا ۶ میلیون تومان می فروشند. افزایش قیمت هارد اکسترنال هنوز به نمونه های ۱ ترابایت نرسیده و نمونه های ۲ ترابایت مقداری افزایش را نشان می دهند.

افزایش قیمت هارد اکسترنال

به نظر می رسد که بازار رمزارزها روی قیمت حافظه ها هم تاثیر گذاشته است. با ارایه رمزارزهایی که نیازمند به حافظه هستند، قیمت این محصولات به شدت تاثیر پذیرفته است. البته در حال حاضر هنوز نمونه های ۱ و ۲ ترابایت تفاوت زیادی نداشته اند. با این حال، همانطور که ۲ هفته پیش به شما گفتیم، هارد اکسترنال بسیار ارزنده WD مدل My Passport 4TB به قیمت ۲.۵ میلیون تومان قابل خرید بود.

این موضوع را در استوری های پیج اینستاگرام ترنجی هم چند بار تاکید کردم:

قیمت هارد اکسترنال ۴ ترابایت WD My Passport

پیشنهاد هارد اکسترنال ۴ ترابایت WD My Passport در پیج اینستاگرام ترنجی

با این حال امروز یکی از کاربران ترنجی که از افزایش قیمت حافظه های ذخیره سازی ناراحت بود به ما پیام داد. با بررسی های بیشتر به قیمت های عجیب بین ۵.۵ تا ۶ میلیون تومان برای این هارد اکسترنال رسیدم. تصویر زیر را ببینید:

قیمت هایی نزدیک ۵ میلیون تومان برای این محصول عنوان می شود. این در حالی است که هنوز قیمت حافظه های خارجی ۱ یا ۲ ترابایت چنین افزایش نجومی را تجربه نکرده اند. البته نمونه های ۲ ترابایت تحرکاتی در قیمت را نشان می دهند.

مشخص نیست که همه این افزایش قیمت مربوط به بازار رمزارزهای وابسته به حافظه است یا چیز دیگری، اما در حال حاضر مشخص نیست که آینده نزدیک قیمت حافظه های ذخیره سازی در بازار به چه صورت خواهد بود.

شما قصد خرید حافظه خارجی دارید؟ چه مدلی؟ آیا تفاوت قیمت قابل توجهی را شاهد هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ممد بمولا

این رمزارز ها بالاخره ما رو به فنا میدن 🙁

Amin B3DA

بخاطر رمزارز (چیا) این اتفاق افتاد. چون برخلاف بیت کوین و بقیه ارزهای قابل استخراج، این ارز بجای استفاده از CPU یا GPU از حافظه سیستم استفاده می کند و مصرف برق کمتری خواهد داشت و به قولی (برخلاف بیت کوین) دوست دار محیط زیست است. بعد از هجوم مردم به کارت های گرافیک، این بار نوبت هارد هاست… 🙂

Milad7

مملکت نیست که دیوونه خونه اس 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)