حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آلمان اجازه جمع آوری اطلاعات توسط واتس اپ را نمی‌دهد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پیام رسان، نرم افزار

واتس اپ، یکی از زیر مجموعه‌های فیسبوک است. این پیام‌رسان، توسط بسیاری از کاربران در سطح جهان مورد استفاده قرار گرفته است. اما اعمال سیاست‌های جدید جمع آوری داده، هیاهوی عظیمی را بر علیه این شرکت به پا کرد. در آخرین اخبار، آلمانی‌ها اجازه نمی‌دهند که جمع آوری اطلاعات توسط واتس اپ صورت بگیرد.

ممنوعیت فعالیت واتس اپ در بخش جمع آوری اطلاعات از کاربران

واتس اپ، در مدت اخیر آسیب‌های فراوانی از اعمال سیاست‌های جدید خود دیده است. اما با وجود تمام این ضرر‌ها، فیسبوک همچنان به ادامه سیاست جدید اصرار می‌ورزد. پیش از این مطلب، به طور کامل در مورد جزئیات این اتفاق، صحبت کرده بودیم. برای دسترسی به این مطلب، روی این لینک کلیک کنید.

 

واتس اپ را چه کنیم؟ اعمال شرایط استفاده جدید Whatsapp از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

اما به تازگی، آلمان، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای واتس اپ محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است. در گزارشی از Gizchina، مدیر آژانس حفاظت از داده‌های ایالتی هامبورگ، مجوز منع موقتی واتس اپ از جمع آوری اطلاعات کاربران را صادر کرده است. همچنین، وی از ٢٧ گروه حفاظت از داده‌های اروپایی نیز خواسته است تا این اقدام را انجام دهند و جلوی جمع آوری اطلاعات توسط واتس اپ را بگیرند.

سیاست‌های حریم خصوصی جدید واتس اپ چگونه هستند؟

سیاست‌های جدید واتس اپ

بر اساس اعلامیه فیسبوک، واتس اپ اطلاعات بیشتری را جمع آوری می‌کند. این اطلاعات از شماره تلفن، اطلاعات خدمات رسانی، آدرس‌های IP و دیگر مواردی تشکیل می‌شوند که به گفته فیسبوک، برای بهبود خدمات رسانی جمع آوری می‌شوند. در اوایل سال جاری میلادی، واتس اپ اعمال سیاست‌های حریم خصوصی جدید خود را به علت جو منفی عظیمی که ایجاد شده بود، به تعویق انداخت. گرچه نگرانی‌هایی مبنی بر حذف حساب کاربری افرادی که این شرایط را قبول نکرده‌اند، وجود داشت. اما فیسبوک رسماً اعلام کرد که هیچ حساب کاربری، حتی با قبول نکردن شرایط جدید، حذف نخواهد شد. با این حساب، دسترسی کاربرانی که این شرایط را قبول نکرده‌اند محدود خواهد شد. با این حساب، این کاربران می‌توانند با قبول کردن قوانین تازه، از حساب خود مجدداً بهره ببرند. اما تماس‌ها و پیام‌های یک طرفه دریافت شده تا ابد ادامه دار نخواهند بود.

فیسبوک می‌گوید:

“طی چند هفته گذشته، اعلان‌هایی را در واتس اپ به نمایش در آوردیم. این اعلان‌ها، اطلاعات بیشتری را به کاربران ما نمایش می‌دادند. پس از فرصت دیده شدن اعلان مذکور برای تمام کاربران، ما همچنان به کسانی که فرصت انجام این کار را نداشته‌اند یا مخالفتی دارند، فرصت مجدد دادیم و اکنون یادآوری می‌کنیم تا این شرایط. را بررسی و قبول کنند. یادآوری‌های ما مداوم بوده است تا کاربران چیزی را از یاد نبرند.”

جمع آوری اطلاعات توسط واتس اپ، فعلاً در آلمان ممنوع است

جمع آوری اطلاعات توسط واتس اپ

همان طور که گفتیم، آژانس حفاظت از داده‌های ایالتی هامبورگ، اعلامیه‌ای بر علیه فعالیت واتس اپ در جمع آوری اطلاعات کاربران صادر کرده است. این اعلامیه از فعالیت واتس اپ در این زمینه، جلوگیری می‌کند. مدیر این آژانس اظهار داشته است که سیاست‌های جدید واتس اپ، معتبر نیستند زیرا متناقض و گسترده هستند.

وی در مورد جزئیات اقدام خود گفته است:

“هدف از صدور این فرمان، حمایت از حقوق و آزادی میلیون‌ها کاربر آلمانی است. این کاربران اجباراً برای استفاده از این پیام رسان، می‌بایست سیاست‌های نامعتبر آن را بپذیرند. جلوگیری از این ضرر و زیان‌ها، موضوع مهمی در حفاظت ما از اطلاعات کاربران‌مان است.”

اما در مقابل، واتس اپ اعلام کرده است که عقیده و اعلامیه این آژانس اشتباه است. با اعلام این ممنوعیت نیز، واتس اپ همچنان شرایط جدید خود را اعمال خواهد کرد. توسعه دهندگان واتس اپ در پاسخ به این اقدام گفته‌اند:

“اقدامات این آژانس آلمانی، به دلیل سو تفاهم‌های اساسی در مورد اهداف، مزایا و تاثیرات این به‌روزرسانی در سیاست‌ها است.”

واتس اپ در اوایل این ماه، یک مقاله در مورد امنیت منتشر کرد. این مقاله، از کاربران می‌خواهد تا سیاست‌های جدید واتس اپ را تا قبل از ٢۵ اردیبهشت ١۴٠٠ قبول کنند. اما با این وجود، آژانس حفاظت از داده‌های هامبورگ، عقیده دارد که فیسبوک از اطلاعات کاربران سو استفاده می‌کند. البته این موضوع، می‌تواند به دلیل نزدیک بود انتخابات آلمان نیز باشد. آژانس حفاظت از داده‌های ایالتی هامبورگ، قصد اطلاعات حساس انتخابات توسط شخص ثالث جمع آوری شوند.

نظر شما در مورد جمع آوری اطلاعات توسط واتس اپ چیست؟ آیا به فیسبوک بابت اعمال این شرایط جدید، اعتماد دارید؟ واتس اپ برای شما جذابیتی دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

بخواد لجاجت بکنه گور خودش را میکنه👌

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️