حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هک ایرتگ اپل و برنامه نویسی مجدد آن توسط یک محقق امنیتی آلمانی صورت گرفته است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

یک محقق آلمانی به نام stacksmashing به تازگی، توئیتی در مورد موفقیت خود در هک کردن ردیاب ایرتگ اپل منتشر کرده است. وی میکروکنترلر را بر روی این دستگاه مهندسی معکوس کرده (اگرچه هنگام تلاش برای انجام این کار، دو عدد ایرتگ خراب شده است) و آن را مجدداً برنامه نویسی کرده است که به وی اجازه می دهد تا در عملکرد ایرتگ تغییراتی ایجاد کند. تغییر ایجاد شده مربوط به نشانی اینترنتی است که در هنگام لمس ایرتگ در حالت گمشده توسط تلفن هوشمند iOS یا Android مجهز به NFC در قسمت اعلان ها ظاهر می شود.

هک ایرتگ اپل

به گزارش phonearena، هنگامی که ردیاب در حالت گمشده قرار می گیرد، سیگنال هایی را ارسال می کند که می توانند توسط نزدیک به 1 میلیارد دستگاه فعال اپل در سراسر جهان دریافت شوند. زمانی که ایرتگ توسط برنامه “Find My” پیدا شود، قرار دادن این دستگاه نزدیک گوشی آیفون یا اندرویدی دارای قابلیت NFC، اعلانی را برای هدایت شخصی که برچسب گمشده را به وب سایت (found.apple.com) اضافه کرده، باز می کند. باید امیدوار بود که صاحب شی گمشده، اطلاعات تماس خود از جمله شماره تلفن و آیدی را، به این سایت اضافه کرده باشد.

هک ایرتگ اپل

هک ایرتگ اپل

این نقطه جایی است که عمل هک از آنجا شروع می شود. محقق آلمانی موفق شده تا آدرس اعلان را تغییر دهد. این اعلان به جای اینکه به شخصی که ایرتگ خود را گم کرده، سایت found.apple.com را معرفی کند، آدرس وب سایت محقق را به وی نشان می دهد.

این مورد باید برای اپل نگران کننده باشد زیرا هک ایرتگ ممکن است اجازه دهد که افراد ناشناسی، یک کاربر خاص این ردیاب را ردیابی کنند. حال، از آنجا که احتمال هک شدن این ردیاب برای ایجاد مشکلات امنیتی وجود داشت، به نظر می رسد با روی دادن چنین تحرکاتی، انگشت اتهام به سوی اپل خواهد بود و انتظار می رود این شرکت بیانیه ای را در این باره ارسال کرده و مشکل خود را هر چه سریعتر رفع کند.

ایرتگ اپل از سال ۲۰۱۹ در دسترس بوده اما اپل عرضه آن را تا امروز به تعویق انداخت!

نظر شما راجع به هک شدن ایرتگ اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

عجب!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی