حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امکان بازطراحی کنسول پلی استیشن ۵ در سال ٢٠٢٢ وجود دارد!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | پلی‌استیشن، سونی، شایعات، کنسول بازی

پلی استیشن‌های سونی همواره یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های گیمینگ تاریخ بوده‌اند. PS5، آخرین نسل پلی استیشن‌های سونی است که سال گذشته رونمایی شد. اکنون، خبر می‌رسد که به دلیل کمبود قطعات و موجودی کم این دستگاه، کنسول پلی استیشن ۵ بازطراحی خواهد شد. اما این بازطراحی می‌تواند سهم زیادی در گسترش تولید کنسول گیمینگ سونی داشته باشد.

بازطراحی کنسول پلی استیشن ۵: خوب یا بد؟

حدود ١٠ ماه پیش، سونی از کنسول گیمینگ PS5 خود رونمایی کرد. این کنسول با تراشه‌ متعلق به AMD رونمایی و عرضه شد. اما به دلیل محبوبیت شدید کنسول پلی استیشن ۵، این محصول در تمامی بازارها به سرعت فروش می‌رفت.

 

پلی استیشن ۵ رسما رونمایی شد

 

همین فروش بالا و کمبود موجودی، صدای مشتریان را در آورد. این موضوع باعث شد تا سونی بیشتر برای تولید سریع‌تر PS5، دست به دامن تأمین کنندگان شود. اما بحران جهانی کمبود نیمه‌ هادی‌ها، شرایط را برای سونی سخت‌تر کرد. حال، به نظر می‌رسد سونی راه و چاره‌ای را برای حل این موضوع پیدا کرده است.

به گزارش Tom’s Guide، سونی قصد دارد سخت افزار کنسول پلی استیشن ۵ را از نو طراحی کند. سونی با همکاری کمپانی سازنده نیمه‌هادی تایوان، این کار را انجام بدهد. ظاهراً این اتفاق، در فصل دوم و سوم ٢٠٢٢ میلادی رخ خواهد داد. این تصمیم پیش از جشن تولد یک سالگی پلی استیشن ۵ گرفته شده است! تصمیمی که کمی زودرس است. اما سونی برای بقای فروش بالای خود باید این کار را انجام دهد. به وقوع پیوستن این موضوع، می‌تواند حرکت مثبتی در جهت تأمین موجودی کنسول پلی استیشن ۵ باشد.

کنسول پلی استیشن ۵

مدیر مالی سونی، Hiroki Totoki می‌گوید که با پیدا شدن تأمین کننده ثانویه و طراحی محصولات جدید، می‌توان بر بحران پیش رو غلبه کرد. وی ادامه داد:

“به عنوان مثال، ما می‌توانیم منبع ثانویه‌ای را برای تأمین قطعات نیمه هادی در نظر بگیریم. یا با تغییر و بازطراحی محصولات، با مشکل کنار بیاییم.”

اما ببینیم این باز طراحی دقیقا چگونه انجام می‌شود؟ آیا شاهد نسخه‌ای قدرتمند‌تر از کنسول پلی استیشن ۵ هستیم؟

باز طراحی و عرضه کنسول پلی استیشن ۵ با تراشه‌ قدرتمند‌تر AMD

احتمال باز طراحی PS5 به دلیل کمبود قطعات

احتمال باز طراحی PS5 به دلیل کمبود قطعات

احتمال دارد سونی یک باز طراحی را در بخش سخت افزاری کنسول گیمینگ خود انجام دهد. در ابتدا، تراشه ٧ نانومتری AMD Zen 2 کنسول فعلی، با یک تراشه نیمه سفارشی ۶ نانومتری طراحی شده توسط AMD جایگزین خواهد شد. جایگزینی این تراشه‌ با یک تراشه جدیدتر با لیتوگرافی بهتر، می‌تواند خبر خوبی باشد. این امر، به مصرف انرژی کم‌تر و بهینه سازی عملکرد کمک کند. در مورد پردازنده گرافیکی این نسخه همچنان جزئیاتی در دسترس نیست. در حقیقت، ما انتظار بهره گیری از چنین تراشه‌ای را در PS5 Pro داشتیم! اتفاقی که چند سال بعد از عرضه PS4 افتاد.

قطعاً وجود چنین باز طراحی، نه تنها از فروش نمی‌کاهد، بلکه سبب افزایش آن هم می‌شود. اما انتظار افزایش قیمت از سونی را داریم. با این وجود، سونی باید به این موضوع نیز اندیشیده باشد. با جایگزینی این تراشه‌ و افزایش موجودی، مشکل فعلی سونی حل خواهد شد و سونی می‌تواند از بحران فعلی عبور کند. ظاهراً این باز طراحی تنها در بخش سخت افزار خواهد بود. در بخش طراحی، شاهد استفاده از همان طراحی قبلی خواهیم بود.

شاید بهتر باشد تا آن زمان، سونی مقدار حافطه SSD بیشتری را برای کنسول گیمینگ خود در نظر بگیرد. زیرا حافظه ذخیره سازی ٨٢۵ گیگابایتی آن چنان که باید، کافی نیست. به هرحال، این موضوع هنوز قطعی نیست و ظاهراً تا زمان به وقوع پیوستن آن، حدود ١.۵ سال باقی مانده است. بنابراین، شاید اصلاً نام این کنسول به PS5 Pro تغییر کند و در بخش‌های دیگری شاهد پیشرفت باشیم.

نظرتان در مورد این باز طراحی چیست؟ آیا ممکن است این باز طراحی با عنوان PS5 Pro صورت بگیرد؟ از کنسول پلی استیشن ۵ خوشتان می‌آید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

سلطان 🥰🥰🥰

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️