حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نکات کاربردی برای تشخیص درگاه پرداخت امن و مطمئن

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

این روزها با گسترش فروشگاه‌های اینترنتی، بسیاری از مردم به خرید اینترنتی روی آوردند. زمانی که به یک صفحه پرداخت اینترنتی، منتقل می‌شوید، اطلاعاتی که از شما خواسته می‌شود، شامل شماره کارت، رمز دوم، کد اعتبار سنجی دوم، تاریخ انقضا، پست الکترونیکی و کد امنیتی است. بنابراین بسیار اهمیت دارد که این اطلاعات را در یک درگاه بانکی امن وارد کنید. اگر می‌‌خواهید به عنوان یک کسب و کار آنلاین و یا یک کاربر اینترنتی، از امن بودن یک درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن شوید، بهتر است نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

 آدرس URL صفحه را بررسی کنید

این آدرس همان آدرسی است که در صفحات اینترنتی در نوار بالای مرورگر به شما نمایش داده می‌شود. هر صفحه URL مخصوص به خود را دارد. با کمی دقت به آدرس صفحه می‌توانید متوجه جعلی بودن یا نبودن آن درگاه پرداخت شوید. برای مثال زمانی که وارد صفحه سایتی می‌شوید که اطلاعات هویتی خود را در آن وارد می‌کنید، حتما توجه کنید که آدرس، دقیقا برای سایت مورد نظر باشد. برای نمونه، اگر  قصد دارید به سایت www.abc.ir وارد شوید، توجه داشته باشید که آدرس صفحه‌ای که به آن وارد شدید، www.aabc.ir نباشد.

https را آدرس صفحه بانکی بررسی کنید

اگر صاحب کسب و کار اینترنتی هستید، در نظر داشته باشید که برخورداری از htpps برای امنیت سایت شما مهم است. از طرفی تمامی درگاه‌‌های اصلی پرداخت، با آدرس https آغاز می‌شود. وجود حرف s در انتهای http روشی برای بررسی اعتبار صفحه پرداخت‌تان است. همچنین قفل سبز رنگی که در کنار آدرس صفحه وجود دارد، امنیت صفحه را نشان می‌دهد. البته در چند وقت اخیر برخی سایت‌های جعلی نیز همچنان با استفاده از پروتکلssl، آدرس صفحه را به https تبدیل می‌کردند. با این وجود شما می‌توانید با در نظر گرفتن فاکتورهای دیگر، از امنیت درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن شوید.

 

به آدرس shaparak.ir در آدرس صفحه پرداخت دقت کنید

در همه آدرس‌های صفحه پرداخت اینترنتی، آدرس shaparak.ir وجود دارد. برخی از سایت‌های تقلبی ممکن است به صورت‌های دیگری این آدرس را نمایش دهند. مثلا shaaparak.ir یا shaparok.ir یا shaparaak.ir. توجه به این آدرس نیز می‌تواند شما را از دام کلاهبرداری‌های اینترنتی نجات دهد.

صفحه پرداخت را رفرش کنید

احتمالا دقت کرده باشید که در صفحات پرداخت اینترنتی، کیبوردهای مجازی قرار داده شده تا امنیت پرداخت اینترنتی کاربر حفظ شود. زمانی که شما صفحه را رفرش می‌کنید، شماره‌ها در کلید مجازی تغییر می‌کند. در صورتی که پس از رفرش، شماره‌ها همچنان باقی مانده و تغییری نکند، در این صورت شما وارد یک صفحه پرداخت جعلی شدید.

اطلاعات کارت بانکی خود را به صورت عمد اشتباه وارد کنید

احتمالا برایتان پیش آمده باشد که گاهی در صفحات پرداخت، زمانی که به صورت ناخودآگاه اطلاعات کارت‌تان را اشتباه وارد می‌کنید، صفحه مورد نظر، پیغام “ناموفقیت آمیز بودن پرداخت” می‌دهد. در صفحات جعلی، هر نوع اطلاعاتی که وارد کنید، چه درست و چه اشتباه، پیغام”تراکنش با موفقیت انجام شد” به شما نمایش می‌دهد. در نتیجه اگر می‌خواهید از معتبر بودن صفحه اطمینان پیدا کنید، می‌توانید اطلاعات کارت بانکی‌تان را یک دور به اشتباه وارد کنید. در صورتی که با پیغام”تراکنش با موفقیت انجام شد” روبرو شدید، بدانید که وارد یک صفحه درگاه پرداخت جعلی شده و نباید اطلاعات صحیح‌تان را آنجا وارد کنید. البته دقت داشته باشید که این روش هم روش قطعی برای بررسی امنیت درگاه نیست. امنیت درگاه را بایستی در کنار فاکتورهای دیگر بررسی کنید.

افزونه ضد فیشینگ نصب کنید

با نصب افزونه ضدفیشیگ روی مرورگر، هر زمان وارد درگاه پرداخت اینترنتی شوید، در صورتی که صفحه پرداخت امن باشد، پیامی مبنی بر امن بودن درگاه بانکی به شما نمایش می‌دهد و در صورت جعلی بودن پیغام هشدار می‌دهد.

 

در حالت کلی، شما می‌توانید با در نظر گرفتن روش‌های پرداخت دیجیتال امن، مانند استفاده از رمز پویا، عدم ذخیره اطلاعات کارت بانکی روی صفحه مرورگر، عدم نگهداری تمام موجودی در کارتی که با آن خرید اینترنتی انجام می‌دهید و… از روش‌های جعلی و کلاهبرداری‌های اینترنتی در امان باشید.

در هر صورت، یک درگاه پرداخت امن و مطمئن می‌تواند امنیت سایت شما را نیز بالا ببرد و اعتماد مشتریان را جلب کند. در این زمینه بسیار اهمیت دارد که از همان ابتدای کسب و کار اینترنتی‌تان، یک درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن انتخاب کنید. درگاه پرداخت اینترنتی زیبال ، یک سرویس درگاه پرداخت امن است که با ارائه راهکارهای نوین پرداختی از جمله درگاه پرداخت اینترنتی امن، به شما در حفظ امنیت تراکنش‌ و پرداخت های مشتریانتان کمک کند. برای مشاهده آموزش ساخت درگاه پرداخت اینترنتی به zibal.ir مراجعه کنید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

متشکر 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات