حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه لکه های نوشابه را از روی فرش پاک کنیم؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

نوشابه یکی از نوشیدنی هایی است که اغلب در میهمانی ها و تجمعات در سفره خانواده ها پیدا می شود. بنابراین احتمال ریختن این نوشیدنی بر روی فرش نیز وجود دارد. اما از بین بردن لکه نوشابه از روی فرش آسان تر از آن است که فکر می کنید.

لکه نوشابه بر روی فرش در اثر رنگ های موجود در آن ایجاد می شود، از آنجا که بیشتر نوشابه های گازدار با شیرین کننده های چسبناک تهیه می شوند، بنابراین در صورت عدم پاکسازی سریع لکه، احتمال آنکه گرد و غبار و کثیفی و چربی را به خود جذب کنند و یا لکه تیره تر شود، وجود دارد. علاوه بر این، لکه های نوشابه فرش می توانند مورچه ها و یا دیگر موجودات ریز را به شمت خود جذب کنند.

بنابراین در این مقاله که توسط قالیشویی قیطریه آماده شده است، نحوه پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش به شما آموزش داده خواهد شد.

لوازم و مواد مورد نیاز برای تمیز کردن لکه نوشابه از روی فرش

  • 2 تا 3 عدد پارچه یا حوله تمیز
  • جارو برقی
  • چنگک فرش (اختیاری)
  • اب
  • مایع لباسشویی
  • لکه بر فرش (اختیاری)

پیش از تمیز کردن لکه نوشابه به یاد داشته باشید:

  • ابتدا مواد شوینده یا محلول های تمیز کننده خود را بر روی یک قسمت از فرش که کمتر دیده می شود، آزمایش کنید تا مطمئن شوید که رنگ فرش تغییر نمی کند.
  • اگر لکه نوشابه کهنه و مانده است، برای از بین بردن لکه چندین بار فرآیند تمیز کردن را تکرار کنید.

مرحله 1: لکه را پاک کنید

با استفاده از یک پارچه یا حوله تمیز، محلی از فرش را که نوشابه ریخته است، پاک کنید تا نوشابه اضافی از فرش خارج شود. اگر لکه روی فرش هایی پرز بلند ایجاد شده است، بهتر است ابتدا با یک چنگک فرش یا شانه ابتدا بین الیاف فاصله ایجاد کنید و سپس مایع اضافی نوشابه را به کمک دستمال از الیاف بگیرید.

توجه داشته باشید که برای پاک کردن لکه نوشابه یا هر نوع لکه دیگری از فرش، باید از بیرون به سمت مرکز لکه تمیز کنید تا از پخش شدن لکه جلوگیری کنید. همچنین خیلی لکه را فشار ندهید زیرا با فشار دادن باعث نفوذ نوشابه به عمق فرش خواهید شد. از مالش دادن لكه نیز خودداري كنيد زيرا اين كار باعث مي شود تا لكه بيشتر شود.

مرحله 2: از شوینده استفاده کنید

مخلوطی از 4/1 قاشق چای خوری مایع لباسشویی و 2/1 فنجان آب سرد را بر روی لکه نوشابه فرش بریزید و مجدداً با استفاده از یک پارچه خشک و تمیز محل لک شده را پاک کنید. اجازه دهید منطقه کاملا خشک شود.

آنزیم یکی از اجزای اصلی مواد شوینده است که باعث می شود تا چربی ظرف ها شکسته و پاک شود. آنزیم ها باعث می شوند تا مواد شوینده در دمای پایین آب نیز به خوبی لباس ها یا ظروف را تمیز کنند. این آنزیم ها می توانند لکه نوشابه را نیز به خوبی حل کرده و پاک نمایند.

مرحله 3: جاروبرقی بکشید

پس از خشک شدن لکه، فرش را کاملاً جاروبرقی بکشید. با این کار باعث می شوید فرش کاملا خشک شده و همچنین الیاف فرش به حالت اولیه خود بازگردند. در صورتی که پس از انجام تمام مراحل ذکر شده، لکه هنوز از بین نرفته است، می توانید از خدمات قالیشویی آجودانیه کمک بخواهید.

از لکه بر فرش استفاده کنید اما مراقب باشید!

اگر لکه نوشابه هنوز بر روی فرش باقی مانده است می توانید یک لکه بر فرش را امتحان کنید. لکه بر های فرش دارای سورفاکتانت هایی هستند که باعث می شوند مواد تمیز کننده بهتر کار کنند. سورفاکتانت ها ترکیبی هستند که به دلیل توانایی کاهش کشش سطحی آب در مجموعه ای از محصولات تمیز کننده مورد استفاده قرار می گیرند. این ماده باعث لغزنده شدن مولکول ها می شود و بنابراین احتمال چسبیدن آنها به یکدیگر کمتر می شود و احتمال تعامل آنها با روغن و چربی نیز وجود دارد.

حتماً دستورالعمل های درج شده بر روی لکه بر فرش را دنبال کنید و از استفاده بیش از حد مواد تمیز کننده بر روی فرش اجتناب کنید. در استفاده از لکه بر مراقب باشید چرا که استفاده بیش از حد، باعث می شود تا به سختی از روی فرش پاک شوند و کثیفی ها را زودتر به فرش جذب کنند.

استفاده از سرکه

اگر هیچکدام از گزینه های بالا جواب نداد، مقداری سرکه سفید را با آب رقیق کنید (به نسبت 1 به 2) و سپس مراحل 2 و 3 را تکرار کنید. از بین بردن برخی از لکه های نوشابه طعم دار مانند نوشیدنی گازدار انگور سیاه و … ممکن است دشوارتر باشد. اسید موجود در سرکه برای از بین بردن این لکه ها لازم است. به جای سرکه نیز می توانید از محلول آب لیمو یا آمونیاک استفاده کنید. در صورتی که باز هم لکه نوشابه مقاومت کرد و از روی فرش شما پاک نشد، می توانید با قالیشویی پونک تماس بگیرید.

*توجه داشته باشید که هرگز مواد شوینده مختلف را با آمونیاک ترکیب نکنید چرا که بخارهای خطرناکی ایجاد می شود.

 

استفاده از خدمات قالیشویی

قالیشویی همیشه یکی از معتبرترین راه ها برای پاک کردن انواع لکه های فرش است. قالیشویی های معتبر و مجاز با دارا بودن دستگاه های قالیشویی حرفه ای و پیشرفته می توانند انواع لکه های فرش را به راحتی تمیز نمایند. قالیشویی های مجاز همچون قالیشویی محدوده قیطریه به کمک تکنسین های مجرب و استفاده از مواد درجه یک شستشوی فرش و موکت می تواند فر های شما را همچون روز اول تمیز و براق کند. شما می توانید بدون نگرانی و به راحتی فرش های خود را درب منزل به قالیشویی تحویل داده و درب منزل نیز تحویل بگیرید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید فعالیت های گسترده قالیشویی، مبل شویی و موکت شویی خود را در منطقه قیطریه، آجودانیه، پونک و دیگر محلات شهر تهران ارائه می دهد. تمام فعالیت های ما تحت نظر اتحادیه می باشد. بنابراین شما می توانید با خیالی آسوده فرش های خود را به ما بسپارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ممنون😘

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات