حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سواحل و جزیره‌ها در تور کوش آداسی

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

تور کوش آداسی در چند سال گذشته به یکی از پرطرفدارترین تورها بین ایرانیان تبدیل شده است. این جزیره‌ رویایی در فاصله 71 کیلومتری استان آیدین ترکیه و نوار ساحلی دریای اژه قرار دارد. اگر بخواهیم موقعیت جغرافیایی کوش آداسی را بهتر بررسی کنیم، باید بگوییم این جزیره از جنوب به جزیره دیلک و از سمت شمال با پاموجاک و سلجوق همسایه است. از طرفی کوش آداسی فاصله کمی با جزایر یونان دارد. امروزه این جزیره زیبا به یک مکان گردشگری در ترکیه تبدیل شده است و سالانه مسافران زیادی برای بازدید از کوش آداسی به این جزیره سفر می‌کنند. اگر قصد دارید با تور کوش آداسی سفرتان را آغاز کنید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا با سواحل و جزیره‌های این منطقه بیشتر آشنا شوید.

کوش آداسی به نام جزیره پرنده هم شناخته می‌شود. در روایت‌های تاریخی آمده است که این جزیره محل درگیری بین دو کشور ترکیه و یونان بوده و هر دو کشور ادعای حاکمیت بر این شهر را داشتند. در سال 1922 پس از مبارزه‌های طولانی این شهر به بخشی از ترکیه تبدیل می‌شود و آتاتورک نام آن را از اسکالانوا که نامی یونانی بود به کوش آداسی یا جزیره پرنده تغییر می‌دهد.

قلعه تاریخی گوورچین آدا

در کوش آداسی یک قلعه تاریخی جذاب وجود دارد که در قرن سیزدهم بنا شده است. آنچه این قلعه تاریخی را جذاب‌‌تر می‌کند، این است که قلعه بر روی یک جزیره قرار گرفته و تقریبا همه خاک جزیره را احاطه می‌کند. افرادی که با تور کوش آداسی به این منطقه‌ جذاب گردشگری سفر می‌کنند، بازدید از این قلعه زیبا و تاریخی را در برنامه خود دارند.

شبه جزیره دیلک

در 26 کیلومتری کوش آداسی شبه جزیره‌ای به نام دیلک وجود داشته که غار زئوس، یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های منطقه، در آن خودنمایی می‌کند. اگر در سفر با تور کوش آداسی به دیلک سر بزنید، خواهید دید که استخر آب شیرین جلو غار قرار گرفته و افسانه‌های زیادی در مورد این غار گفته می‌شود. تورهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، طبیعت‌گردی و جنگل‌گردی از جمله تفریحات این منطقه هستند. البته انواع ورزش‌های آبی مانند شنا، غواصی و همچنین ماهیگیری هم در منطقه رواج دارد.

جزیره یونانی ساموس

جزیره‌ ساموس بخشی از کوش آداسی نیست؛ اما یکی از جاذبه‌های نزدیک به کوش آداسی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر با تور کوش آداسی بازدید از ساموس را هم در برنامه داشته باشید. در فصل‌های بهار و تابستان می‌توانید به بندر کوش آداسی بروید و با قایق‌های موتوری خودتان را به جزیره‌ جذاب ساموس در خاک یونان برسانید. بندر کوش آداسی یکی از زیباترین بنادر ترکیه است و می‌توانید بازدید از آن را هم در برنامه سفرتان بگنجانید.

ستور مارینا

یکی از بزرگ‌ترین مراکز تفریحی ساحلی و همچنین مرکز خرید در کوش آداسی، ستور مارینا نام دارد. این تفرجگاه ساحلی 620 قایق دارد و یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در این منطقه است. کم‌تر کسی پیدا می‌شود که به کوش آداسی رفته باشد؛ اما برای خرید سری به ستور مارینا در نوار ساحلی نزند. در این مرکز خرید ساحلی می‌توانید از انواع برندهای ترک خرید کنید.

در سواحل کوش آداسی با چه آب و هوایی مواجه می‌شوید؟

کوش آداسی به‌طورمعمول آب‌وهوایی معتدل دارد و بیشتر اوقات آفتابی است. برای رفتن به ساحل حتما کرم ضدآفتاب همراه داشته باشید. کوش آداسی مانند دیگر نقاط ترکیه اقلیمی مدیترانه‌ای دارد؛ با زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی نسبتا گرم. به همین خاطر این منطقه اکثر فصل‌های سال برای سفر مناسب است. یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌هایی که مسافران در کوش آداسی با تور ترکیه ارزان تجربه می‌کنند، حمام آفتاب در سواحل است. بعد از یک حمام آفتاب عالی می‌توانید خودتان را به مرکز شهر برسانید و از قدم زدن در هوای معتدل و کافه‌ها و رستوران‌های جذاب لذت ببرید.

برای رفت‌وآمد در کوش آداسی نگران وسایل حمل‌ونقل نباشید. در این جزیره می‌توانید از تاکسی‌های خصوصی استفاده کنید یا با ون‌های عمومی 10 نفره در شهر جابه‌جا شوید. برای دسترسی به فرودگاه هم می‌توانید از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های ویژه فرودگاه استفاده کنید.

در کوش آداسی تفریحات متنوعی پیش‌رو دارید؛ ساحل‌گردی یکی از این تفریحات است. اگر قصد داشته باشید در شهر هم چرخی بزنید می‌توانید به رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید این منطقه سر بزنید. کاروانسرای اوکوز محمد پاشا، پلاژهای آب گرم، غار کاراجا و پارک ملی دلتای آیدین هر کدام به‌تنهایی مناطق گردشگری جذابی هستند که در طول سفر به کوش آداسی باید از آن‌ها بازدید کنید. سفر به کوش آداسی سفری جذاب و خاص است. تور کوش آداسی می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای شما باشد. این منطقه گردشگری فرصت مناسبی برای لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی کنار جاذبه‌های تاریخی است. نکته مثبت درباره کوش آداسی این است که برای هر گردشگری دیدنی‌هایی دارد! اگر قصد دارید تعطیلات خود را در سفری خارجی بگذرانید، تور کوش آداسی یک گزینه عالی برای شما خواهد بود.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

دیگه ترکیه حیاط خلوت ایرانی ها شده 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات