حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشه های گرد در آپدیت Sun Valley ویندوز ۱۰ (آپدیت 21H2)

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | Windows، آپدیت، مایکروسافت

ویندوز است و گوشه های تیزش. این حتی نشانه طراحی این سیستم عامل روی دستگاه های موبایلی‌ش هم بود. اگر طرفدار آن بودید، خبر خوبی برای شما ندارم. گوشه های گرد در آپدیت Sun Valley ویندوز ۱۰ (آپدیت 21H2) ارایه می شوند. موضوعی که البته شخصا می پسندم و در نهایت شاید به ارایه مانیتورهای های با گوشه های کمی گرد منتهی شود.

آپدیت Sun Valley ویندوز ۱۰

نام آپدیت نیمه دوم سال ۲۰۲۱ ویندوز ۱۰ را دره خورشید یا Sun Valley مشخص کرده اند. البته به صورت معمول آن را 21H2 می نامند. به هر صورت هر چه که هست، قرار است کمی ظاهر محبوب ترین سیستم عامل دسکتاپ دنیا را تغییر دهد.

ویندوز ۱۰ قرار است با به روزرسانی آینده  Sun Valley یک اصلاح قابل توجه بصری انجام دهد. نگاه های اجمالی که تاکنون دیده ایم، یک سیستم عامل مدرن با ظاهری یکپارچه است. منوی Start، لیست برنامه ها، اعلان ها و Action Center در کنار چندین عنصر دیگر به راحتی تفاوت ظاهری را نشان می دهند. این المان های جدید از یک زبان طراحی پیروی می کنند. اکنون، چندین توییت به ما ظاهر جدید ویندوز ۱۰ را نشان می دهد.

ظاهر جدید ویندوز ۱۰

ظاهر جدید ویندوز ۱۰

وقتی این تصویر را مشاهده می کنید، چند نکته مهم وجود دارد. گوشه های گردی که در تصویر نشان داده شده است تنها پس از فعال کردن برخی گزینه ها در shell experience ظاهر می شود. به همین دلیل، دقیقاً همان چیزی نیست که “فهرست پاپ آپ ظاهر شده روی آیکون تسک بار” در حال حاضر برنامه ریزی شده باشد. البته بنا بر گفته برخی منابع موثق، این همان ظاهر نهایی است که در آپدیت عمومی ارایه خواهد شد.

تسک بار جدید ویندوز ۱۰ حافظه رم بیشتری اشغال می کند

جهت کلی به روزرسانی Windows 10 Sun Valley را می توان به روزکردن ظاهر سیستم عامل دانست. مایکروسافت می خواهد ویندوز ۱۰ را دوباره نیرو بخشد، سرمایه گذاری مجدد کند و دوباره جوان کند تا یک نگاه مدرن به آن اضافه شود. گوشه های گرد و طراحی کلی Jump List یا “فهرست پاپ آپ ظاهر شده روی آیکون تسک بار” با دیگر بخش های ویندوز ۱۰ مانند تسک بار، نوتیفیکیشن سنتر و اکشن سنتر، منوی استارت و سایر عناصر هماهنگ خواهد شد.

به گفته ویندوزسنترال:

در مورد منوی Start من می دانم که مایکروسافت در تلاش است تا عناصر “تیز” رابط کاربر خود مانند گوشه های اطراف کاشی های زنده و خود منوی Start را حذف کند. انتظار می رود که منوهای راست کلیک و Jump List همراه با منو استارت و تسک بار از گوشه گوشه گرد استفاده کنند. نرم افزارهای پیش فرض ویندوز هم این طراحی را باید ارایه کنند.

نظر شما درباره طراحی جدید در آپدیت Sun Valley ویندوز ۱۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
max03

خسته نشه یه وقت با این سرعت ایجاد تغییرات ظاهری،هر ۶ماه یه اپدیت میده تهش میبینی مثلا بین گزینه ها یه خط اضافه کرده فقط و به عنوان به بروزرسانی بزرگ تحویل میده🤦‍♂️
دمش گرم تو هر اپدیت هم به جای اینکه بهینه تر بشه،برعکس راندمان همه چیش پایین میاد،اپدیتای ماهانشم هدفشون اینه که بیشتر باگ اضافه کنن تا کم کنن😑

iTroll 2nd Gen

خوب شد بیلد 20H2 رو دانلود نکردم
من بزور جلوی آپدیت رو میگیرم !!!
نحوه : در بخش سرچ ویندوز services رو سرچ کنید و بازش کنید
بعد دنبال windows update بگردید
روش راست کلیک کنید بعد روی properties بزنید بعد اون رو disable کنید
از بخش log on هم همه گزینه هارو روی take no action بزارید
هر وقت هم خواستید آپدیت کنید به حالت قبل برگردونید 🙃

مایکروسافت عزیز.
به حای اینکه بیای ویندوز ۱۰ رو خوشگل کنی واسه سیستم عاملای ضعیف بهینه ترش کن تا تو ویندوز xp و 7 نباشن.
البته خدایی ویندوز ۷ رو باید مادام العمر پشتیبانی میکردن……

البته در مورد این منوی گردش من Start Is Back همون منوی استارت ویندوز ۷ رو زدم خدایی خوشگل تر از مال خود ویندوز ۱۰ شده

Milad7

خوشگل شده ☺

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)