حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاثیر ابزار های گیمینگ در کیفیت انجام بازی ها

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

ابزار های گیمینگ جزو آن دسته از ابزار هایی بوده که انجام بازی به وسیله نمونه های حرفه ای آن ها می تواند تاثیر چشمگیری در روند بازی ها داشته باشد. همه روزه افراد زیادی در جهان به انجام بازی های ویدیویی مشغول می شوند که در میان آن ها عده کمی از ابزار های حرفه ای گیمینگ برای انجام بازی ها استفاده می کنند. ممکن است این گونه افراد اطلاعات چندانی در خصوص ابزار های گیمینگ نداشته باشند و همچنین شاید یکی از دلایلی که افراد کمتر به سراغ ابزار های گیمینگ می روند هزینه خرید این گونه وسایل باشد.

اما در کل استفاده از ابزار های حرفه ای گیمینگ برای کسانی که می خواهند بازی های ویدیویی را با کیفیت و جدیت بیشتری انجام دهند امری ضروری است. البته در این میان کسانی هم هستند که از طریق انجام بازی های ویدیویی کسب درآمد می کنند و این افراد به نحوی انجام گیم های ویدیویی را به عنوان یک حرفه انتخاب کرده اند که تعداد زیادی از این افراد در این امر بسیار هم موفق هستند. اما در کل استفاده از ابزار های بهینه شده برای گیم می تواند در نتیجه بدست آمده در بازی ها بسیار تاثیر گذار باشد و در بسیاری از مواقع باعث پیروزی گیمر در بازی شود. علاوه بر آن یک فرد گیمر معمولا ساعات زیادی از روز خود را به انجام بازی های گوناگون می پردازد که این امر نیازمند به استفاده از ابزار های مناسب برای این کار می باشد.

به همین منظور استفاده از ابزار های گیمینگ برای کسانی که گیم را به صورت حرفه ای دنبال می کنند بسیار لازم و ضروری است. زیرا شاید نتوان با ابزار های ساده موفقیت های چندانی را در مسابقات گیمینگ بدست آورد.

برخی از ویژگی های ابزار های گیمینگ

در حال حاضر ابزار هایی که تحت عنوان گیمینگ به بازار عرضه می گردند از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بوده و این در حالی است که ابزار های ساده ای که برای انجام بازی های ویدیویی از آن ها استفاده می شود فاقد این ویژگی ها هستند. یکی از ویژگی هایی که تقریبا در تمامی ابزار های گیمینگ مشترک می باشد سرعت پاسخگویی بالای این گونه تجهیزات است.

بهتر است بدانید که ابزار های حرفه ای گیمینگ نسبت به فشرده شدن دکمه های خود از سرعت عملکرد بسیار بالایی برخوردار هستند به گونه ای که پاسخگویی به عمل تحریک شدن سنسور های این گونه تجهیزات در کسری از صدم ثانیه صورت می گیرد. به عنوان مثال هنگام فشرده شدن کلید های یک کیبورد گیمینگ به علت وجود سنسور های مختلف در این گونه کیبورد ها نتیجه عملکرد آن درون محیط بازی به سرعت بسیار زیادی قابل مشاهده خواهد بود.

علاوه بر آن تمامی ابزار های گیمینگ مجهز به نورپردازی RGB بوده که عموما با رنگ بندی های گوناگون مانند تک رنگ یا چند رنگ به بازار جهت فروش عرضه می گردند. اما نورپردازی RGB برای کسانی که می خواهند یک اتاق گیمینگ حرفه ای داشته باشند می تواند گزینه بسیار ایده آلی باشد. زیرا این گونه نورپردازی ها جلوه بسیار زیبایی به اتاق های گیمینگ و یا سایر اتاق ها می دهند که این موضوع در جایگاه خود می تواند بسیار جذاب باشد.

ابزار های گیمینگ کدامند؟

اما ممکن است این سوال ایجاد شود که ابزار های گیمینگ کدامند؟ ابزار های گیمینگ دارای دسته بندی های مختلفی هستند که هرکدام از آن ها به مدل های گوناگونی تقسیم می شوند. اما به طور کلی ابزار های گیمینگ به شرح موارد زیر می باشند.

موس گیمینگ یکی از ابزار های حرفه ای گیمینگ بوده که با استفاده از آن قابلیت های بیشتری در اختیار گیمر قرار خواهد گرفت. در حال حاضر موس های گیمینگ در انواع گونه های مختلف باسیم و بدون سیم در بازار موجود هستند که هر یک از آن ها دارای نقاط ضعف و قوت زیادی می باشند. معمولا کسانی که به صورت حرفه گیم را دنبال می کنند از موس های باسیم به علت تاخیر بسیار کمی که دارند بهره گیری می نمایند. البته موس های گیمینگ بی سیم هم در جایگاه خود از ارزش زیادی برخوردار هستند.

به عنوان یکی دیگر از ابزار های گیمینگ می توان کیبورد گیمینگ را نام برد. کیبورد های گیمینگ که در حال حاضر تحت عنوان برند های مختلفی به بازار عرضه می گردند از ویژگی های منحصر به فردی نسبت به کیبورد های ساده برخوردار هستند که یکی از ویژگی های بسیار خوبی که می توان برای آن ها عنوان نمود وجود کلید های حساس در این گونه کیبورد ها می باشد. علاوه بر این موضوع نحوه چیدمان کلید های این گونه کیبورد ها به گونه ای است که فرد گیمر هنگام استفاده از آن احساس بسیار راحتی را تجربه می نمایند. همچنین مواد اولیه بکار رفته در ساخت این گونه کیبورد ها از جنس بسیار خوبی بوده که در نتیجه استفاده از این کیبورد ها باعث عدم خستگی و همچنین عدم تعریق دست خواهد شد.

دسته بازی نیز جزو ابزار های گیمینگ بوده که استفاده از نوع حرفه ای آن بیشتر مناسب کسانی است که از کنسول های مختلف گیمینگ مانند پلی استیشن یا ایکس باکس استفاده می کنند و تمایل دارند تا تجربه حرفه ای تری را از گیم مورد نظر برای خود به ارمغان آورند. البته علاوه بر کنسول پلیر ها افرادی هم هستند که از ابزار های گیمینگ مانند دسته های بازی جهت انجام بازی ویدیویی بر روی کامپیوتر شخصی خود استفاده می کنند.

  • صفحه نمایش

یکی دیگر از ابزار های گیمینگ صفحه نمایش است که این ابزار گیمینگ از آنجا که وظیفه به اشتراک گذاری تصویر را بر عهده دارد باید از وضوح و کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد. در میان صفحه های نمایشی که برای گیمینگ استفاده می شود نمونه های LED آن گزینه های مناسب تری خواهند بود. به این علت که صفحه نمایش های LED نسبت به سایر نمونه های موجود از کیفیت و وضوح بیشتری برخوردار هستند.

  • هدست گیمینگ

در میان ابزار های گیمینگ نباید هدست گیمینگ را از یاد برد. هدست نقش مهمی را در انجام گیم های ویدیویی ایفا می کند. بسیاری از بازی های اکشن به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که برای انجام حرفه ای آن ها نیاز است تا صدای محیط و اطراف به خوبی دریافت شود. به عنوان مثال زمانی که دشمن درون محیط بازی در نزدیکی فرد گیمر و یا در یک خانه باشد گرفتن صدای حرکت او در خانه می تواند کمک زیادی به عکس العمل سریع بازیکن و هدف قرار دادن او نماید. به همین منظور وجود یک هدست گیمینگ خوب تاثیر بسیار زیادی در روند بازی خواهد داشت.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

این کیبود موس و هدفون داخل ایران خدا تومن قیمت دارن 😶😶😶

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات