حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهنمای خرید هندزفری بلوتوث

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

لوازم جانبی گوشی هوشمند سبب افزایش کارایی گوشی‌‎های هوشمند شده و لذت استفاده از آن را دو چندان کرده است. هندزفری بلوتوث یکی از لوازم جانبی است که با رفع مشکلات هندزفری‌‎های قدیمی وارد بازار شده و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. از آنجایی که هندزفری بلوتوث ممکن است توسط فروشندگان تقلبی فروخته شود بهتر است قبل از اقدام به خرید اطلاعات بیشتری در آن باره کسب نمایید.

حتما شما هم هنگام گوش دادن به آهنگ یا صحبت کردن با هندزفری‎‌های قدیمی تجربه جدا شدن سیم از گوشی و احساس کلافگی بعدش را داشته‎‌اید. در تولید هندزفری‎‌های بلوتوثی به این مشکل توجه شده و در نتیجه سیمی که اتصال بین گوشی و هندزفری را برقرار می‌کرد حذف کرده‎‌اند و به جای آن سیستم بلوتوث را جایگزین شده است. همانطور که می‌دانید شرکت‎‌های تولیدکننده لوازم جانبی سعی در ارتقای لوازم خود و افزودن امکانات به آن دارند. از این رو انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین هندزفری نیازمند کسب اطلاعات بیشتر و شناخت مدل‎‌های مختلف آن می‌باشد. این هندزفری‎‌ها نه تنها از لحاظ امکانات بلکه از لحاظ نحوه استفاده و شکل و ظاهر نیز با یکدیگر متفاوت‌اند به طوری که برخی از آن‌‎ها را می‌شود توسط حلقه‌‎ای که دارند در پشت گوش قرار داد و یا در بعضی از انواع دیگر هندزفری‌‎های دوگوشی هستند که توسط یک سیم به یک دیگر متصل بوده و این سیم در پشت گردن قرار می‌گیرد. یکی از نکاتی که در هنگام خرید هندزفری بلوتوث مطرح می‌شود زیبایی ظاهری و طراحی آن است. در واقع هر چه طراحی آن بروزتر باشد در نظر ما جذاب‎‌تر است اما نباید ظاهر آن را بر کیفیتش ترجیح داد و همیشه کیفیت در اولویت قرار دارد. مسئله بعدی در خصوص وزن هندزفری است. هندزفری‎‌های سنگین به مرور باعث خستگی گوش می‌شوند پس بهتر است سبک بودن هندزفری یکی از ملاک‎‌های شما در انتخاب هندزفری باشد. قرار گرفتن هندزفری در گوش ممکن است منجربه عرق کردن گوش و ایجاد باکتری و قارچ شود، از این رو بعضی از هندزفری‎‌ها به گونه‎‌ای طراحی شده‌‎اند که از عرق کردن گوش جلوگیری به عمل می‎‌آورند.

یکی از نکات بسیار مهم که در بحث کیفیت هندزفری بلوتوثی مطرح می‌شود در خصوص باتری آن است. هرچه کیفیت باتری بالاتر باشد قطعا هندزفری کیفیت بهتری خواهد داشت. در واقع باتری مناسب می‌بایست ظرفیت بالاتری برای نگهداری شارژ داشته باشد و در هنگام مکالمه و یا استفاده دیرتر، شارژ خود را از دست بدهد. یکی از نکات بسیار مهم در هنگام خرید هندزفری بلوتوث توجه به حساسیت آن می‌باشد. میزان حساسیت هندزفری با سلامت گوش شما در ارتباط است. پس هندزفری مناسبی که دارای دسیبل (واحد اندازه‌گیری حساسیت هندزفری) مناسبی است خریداری نمایید. اما یکی از بخش‎‌های دیگر هندزفری امپدانس آن می‌باشد. توجه به امپدانس بستگی به نیاز شما از هندزفری بلوتوث دارد. در واقع در صورتی که قرار است در جهت فعالیت‎‌های حرفه‌‎ای از آن استفاده کنید هندزفری با امپدانس بالا که برای استفاده حداکثری آن نیاز به آمپلی فایر است گزینه مناسب‌تری می‌باشد و برای فعالیت‎‌های معمولی‌‎تر و دستگاه‌‎های دارای خروجی کمتر مثل گوشی همراه و… بهتر است. یکی از امکاناتی که در جهت بهبود عملکرد هندزفری‎‌ها ارائه شده بخش حذف نویز یا Nois Cancelling می‌باشد که با کاهش میزان صداهای اطراف در مکان‎‌های شلوغ سبب افزایش وضوح صدا هنگام مکالمه می‌شود.

توجه به برد هندزفری بلوتوث یکی از مسائلی است که ممکن است برای شما دارای اهمیت باشد. در صورتی که در فواصل دورتری از گوشی همراه خود قرار است از هندزفری استفاده کنید پس به برد آن توجه کنید که چه میزان فاصله‎‌ای را پوشش می‌دهد. یکی دیگر مسائلی که برای دارندگان هندزفری اهمیت دارد این است که برای تعویض آهنگ یا قطع کردن آن مجبور به استفاده از گوشی بودند ولی با تعبیه کلیدهایی در هندزفری‎‌های بلوتوثی امکانات آن افزایش یافته است. این کلید‎‌ها امکاناتی نظیر تعویض آهنگ، قطع یا وصل کردن آن، امکان برقراری ارتباط را خواهند داشت، حتی امروز هندزفری‎‌هایی در بازار وجود دارند که قابلیت استفاده از کارت حافظه را دارند.

آخرین نکته که گاه مهم‌‎ترین نکته محسوب می‌شود قیمت هندزفری بلوتوث می‌باشد. هندزفری‎‌های بلوتوثی با توجه به امکناتی که ارائه می‌دهند طبیعتا قیمت‎‌های متفاوتی خواهند داشت و هرچه شما کیفیت بالاتر وامکانات بالاتری را در خواست کنید با مبالغ بالاتری هم روبه رو خواهید شد. اما مسئله‌ای که حائز اهمیت و توجه است این است که هرگز قیمت هندزفری بلوتوث را بر کیفیت ترجیح ندهید و همیشه به دنبال بهترین کیفیت با مناسب‎‌ترین قیمت باشید. در ادامه به معرفی دو از انواع هندزفری بلوتوث می‌‌پردازیم.

  • هندزفری بلوتوث پلنترونیکس Plantronics Voyager Edge

همانطور که کمی قبل اشاره کردیم یکی از امکانات خوبی که در روند پیشرفت هندزفری‎‌ بلوتوث شاهد آن هستیم امکان حذف نویز بوده که با حذف صداهای اضافه امکان برقراری ارتباط به نحو بهتری را ارائه می‌دهد. در هندزفری پلنترونیکس با استفاده از این امکانات سعی شده کیفیت بهتری را برای خریداران ارائه نمایند. یکی دیگر از ویژگی‌‎هایی که در تولید این هندزفری به آن توجه شده ایجاد طراحی زیبا در وزن پایین بوده است، به طوری که استفاده از آن موجب اذیت شدن گوش نمی‌شود. این هندزفری توسط  بلوتوث و فناوری Multipoint قابلیت اتصال همزمان به چند موبایل و تبلت را خواهد داشت. اسپیکرهای تعبیه شده در هندزفری بلوتوث پلنترونیکس امکان انتقال صدای فرد مقابل را با وضوح و کیفیت بالا ارسال می‌کند که البته این اسپیکر با قابلیت HD خود لذت گوش دادن به موسیقی را نیز افزایش می‌دهد. باتری‌های این هندزفری  پس از شارژ کامل 90 دقیقه‎‌ای توانایی نگهداری شارژ را با 7 ساعت مکالمه و 7 روز شارژ در حالت استند بای خواهند داشت.

  • هندزفری بلوتوث انکر Anker SoundBuds Curve

اگر به دنبال  خرید هندزفری بلوتوث برای ورزش هستید این هندزفری با کیفیت بالایی که در پخش صدا دارد می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. نکته دیگری که می‌بایست در خصوص هندزفری ANKER ذکر شود در خصوص عمر باتری آن است. این هندزفری  پس از هر بار شارژ کامل امکان 14 ساعت مکالمه و 5/12 ساعت  پخش موسیقی را فراهم می‎‌آورد. طراحی این هندزفری به گونه‎‌ای است که در مقابل عرق و آب مقاوم می‌باشد.

جهت تهیه لوازم جانبی اصل و دارای ضمانت بهتر است به فروشگاه‎‌های معتبری چون هایتل که دارای پروانه کسب از اتحادیه اصناف تعمیرکاران و فروشندگان موبایل و لوازم جانبی می‌باشند مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده نمایید. فروشگاه هایتل با ارائه خدمات لوازم جانبی باکیفیت بالا و قیمت مناسب در جلب رضایت مشتریان خود همواره تلاش می‎‌نماید. جهت خرید از این سایت می‌توانید به آدرس https://www.hitel.ir مراجعه نمایید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

متشکر 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات