حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایلان ماسک فعال بودن راننده خودکار در خودرو تسلا تصادف کرده در تگزاس را رد کرد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | خودرو

دیروز برای شما درباره تصادف و آتش سوزی خودرو تسلا بدون راننده که باعث مرگ ۲ سرنشین آن شد، نوشتیم. امروز مدیر تسلا که دست به توییت خوبی هم دارد (!) موضوع مهمی را عنوان می کند. در توییتی، ایلان ماسک فعال بودن راننده خودکار در خودرو تسلا تصادف کرده در تگزاس را رد کرد.

در تصادف اخیر، راننده خودکار در خودرو تسلا فعال نبوده است

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا در حال مقابله با گمانه زنی های منفی درباره تصادف خودرو خودران این شرکت است. این گمانه زنی ها مبنی بر آن است که تصادف مرگبار تسلا در منطقه هوستون در روز شنبه، ممکن است هنگام فعال بودن سیستم نرم افزاری کمک راننده خودکار تسلا رخ داده باشد.

ماسک در توییت خود نوشت:

“گزارش ها از اطلاعاتی تاکنون بازیابی شده، نشان می دهد راننده خودکار فعال نبوده است.”

توییت ایلان ماسک درباره تصادف خودرو خودران تسلا

توییت ایلان ماسک درباره تصادف خودرو خودران تسلا

شاید بپرسید که از آن خودرو سوخته، چطور اطلاعات رانندگی بازیابی شده است؟ باید بدانید که وسایل نقلیه تسلا به اتصالات تلفن همراه مجهز هستند و مدل 2019 S ممکن است چند ثانیه پس از تصادف، داده های اصلی را به صورت بی سیم به سرورهای تسلا منتقل کرده باشد.

در همان توییت، ماسک همچنین گفت که:

“صاحب وسیله نقلیه FSD را خریداری نکرده است.”

خب FSD چیست؟

در ابتدا باید بدانید که مخفف full self-driving یا رانندگی خودکار کامل است. بسته نرم افزاری که تسلا می گوید در نهایت، رانندگی بدون راننده را کاملا امکان پذیر می کند. با این حال، نسخه فعلی “بتا” FSD هنوز به نظارت فعال راننده احتیاج دارد.

ماسک همچنین افزود:

“راننده خودکار استاندارد برای روشن شدن به خطوطی نیاز دارد که این خیابان فاقد آن است.”

برخی این ادعای تسلا را زیر سوال برده اند. یکی از مالکان تسلا روز یکشنبه ویدیویی را منتشر کرد که نشان می دهد راننده خودکار تسلا در جاده ای کوچک و بدون خطوط واضح هم روشن می شود. اما با نزدیک شدن ماشین به یک انحنای تند، به نظر نمی رسید که فرمان چرخانده شود یا سرعت آن قبل از مداخله راننده کاهش یابد.

گویا راننده خودکار تسلا بر اساس سنسور وزن تعبیه شده، نیاز به یک شخص بزرگسال روی صندلی راننده دارد

توییت ماسک در پاسخ به یک کاربر مدافع تسلا بود که استدلال می کرد راننده خودکار نمی تواند فعال باشد، زیرا راننده خودکار تسلا کار نمی کند مگر اینکه راننده ای در صندلی راننده باشد. ظاهراً اگر سنسور وزن صندلی بزرگسالان را تشخیص ندهد، وسایل نقلیه تسلا راننده خودکار را غیرفعال می کنند. مقامات محلی گفته اند كه هنگام تصادف، كسی در صندلی راننده نبوده است. طبق گفته پلیس، یک نفر در صندلی شاگرد بوده، در حالی که دیگری در صندلی عقب نشسته بود.

اما منتقدان تسلا نیز این ادعا را مورد بحث قرار داده اند. یک فیلم از ماه سپتامبر نشان داد که مردی راننده خودکار را در پارکینگ فعال می کند، سپس از طریق یک پنجره به بیرون می ورد. او با سه پایه دوربین پدال گاز را فشار داده و ماشین را با سرعت ۱ مایل در ساعت حرکت داد.

به هر صورت، هیچ یک از اینها دلیل قطعی بر فعال بودن راننده خودکار در تصادف تگزاس نیست. ممکن است دلایل جزئی وجود داشته باشد که به ما بگوید این غیرممکن است که راننده خودکار در هنگام حادثه فعال بوده باشد. البته اگر هم راننده خودکار به صورت غیر رسمی از سوی صندلی شاگرد فعال شده باشد، خب فرد متوفی مرتکب حرکت اشتباه شده است.

توییت ماسک مورد توجه مقامات محلی در حال بررسی این حادثه قرار گرفت.

پاسبان هریس کانتی مارک هرمان روز دوشنبه به رویترز گفت:

“اگر او این پیام را توییت می کند و اگر قبلاً داده ها را استخراج کرده باشد ، این موضوع را به ما نگفته است.” “ما مشتاقانه منتظر آن داده ها خواهیم بود.”

همچنین این تصادف توسط دو آژانس فدرال تحت بررسی است: شورای ایمنی حمل و نقل ملی، که تصادفات اتومبیل ، قطار ، هواپیما و سایر موارد را بررسی می کند و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه که قوانینی را برای صنعت خودرو تعیین می کند.

تظر شما درباره این اتفاق چیست؟ فکر می کنید که این حادثه خودرو خودران برقی چه تاثیری در تببین استداندارهای این صنعت داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ای کلک دروغ ک نمیگی 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)