حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی S22 بدون دوربین ToF ارایه می شود

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | سامسونگ، شایعات

سامسونگ یکی از اولین شرکت ها برای استفاده از دوربین ToF بود. گلکسی اس ۱۰ مدل 5G نه تنها ۱ بلکه ۲ دوربین ToF داشت که یکی در کنار دوربین اصلی و دیگری در کنار دوربین سلفی قرار داشت. اما سامسونگ در نسل های بعدی این موضوع را حذف کرد. حتی امروز خبر می رسد که سامسونگ گلکسی S22 بدون دوربین ToF ارایه می شود. اما این ها یعنی چه؟ آیا دوربین 3D ToF محبوبیتش را در کمپ اندروید از دست داده است؟

غیبت دوربین ToF در گلکسی S22

به نظر می رسد سامسونگ در حال بررسی سیستم دوربین خود و تصمیم گیری سریع در تغییر ترکیب دوربین بر اساس کارایی آن هاست. تا سال گذشته و خانواده گلکسی اس ۲۰ شما دستگاه هایی را با سنسور 3D Time-of-Flight یا ToF داشتید.

با این حال، سری Galaxy S21 از سنسور ToF چشم پوشی کرده و به نظر می رسد که سری پرچمدار آینده Galaxy S22 نیز این حسگر را از دست بدهد. بر اساس گزارش ها، حداقل در حال حاضر تصمیم سامسونگ بر کنار گذاشتن دوربین ToF در خانواده پرچمدار سال ۲۰۲۲ خود است.

شاید بپرسید اصلا این دوربین ToF چیست؟ خب توصیه می کنم مطلب زیر را از ترنجی بخوانید:

دوربین ToF چیست؟ کاربرد دوربین ToF در موبایل

اما به صورت خلاصه باید بدانید که سنسور ToF سیگنال نور مادون قرمز را ساطع می کند و مدت زمان لازم برای رسیدن به سوژه و برگشتن به سنسور را اندازه می گیرد. به همین دلیل هم به آن می گوید Time of Flight یا سنسور زمان پرواز.

به عبارت ساده نمایشی کم و بیش سه بعدی از آنچه سنسور ضبط می کند، ایجاد می کند. این سنسور برای عمق سنجی برای بوکه، فوکوس خودکار، واقعیت افزوده و موارد دیگر استفاده می شود.

دوربین ToF در کنار دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ مدل 5G

دوربین ToF در کنار دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ مدل 5G

واقعیت افزوده تنها دلیلی بود که اپل ToF سه بعدی را به سری آیفون های خود اضافه کرد. بد نیست بدانید که این یکی از ویژگی های پیش فرض گوشی های پرچمدار سامسونگ بود. پس از مواجهه با انتقادات نسبت به عملکرد فوکوس اتوماتیک گلکسی اس ۲۰ اولترا، این شرکت تصمیم گرفت حسگر 3D ToF را با یک سیستم AF لیزری در Galaxy Note 20 جایگزین کند.

به نظر می رسد که سنسور ToF یکی از سنسورهای کم مصرف در سری پرچمداران گلکسی بود. این را به راحتی می توان فهمید چرا که تقریبا هیچکس درباره غیبت آن در گلکسی اس ۲۱ صحبتی نکرد.

گزارش رسانه ای کره جنوبی ادعا می کند که سامسونگ در نظر دارد سنسور ToF را در سری Galaxy S22 سال آینده نیز حذف کند. بد نیست بدانید که عدم حضور دوربین ToF در گلکسی اس ۲۲ ممکن است تجارت LSI سامسونگ را که حسگر 3D ToF را برای گوشی هوشمند تولید می کند، تحت تأثیر قرار دهد.

سامسونگ دوربین ToF 3D خود را با نام ISOCELL Vizion توسعه می دهد

در حال حاضر، اطلاعات زیادی در مورد Galaxy S22 موجود نیست و باور کردن هرگونه شایعه در مورد تلفن هوشمند خیلی زود است. توصیه می شود این اطلاعات را خیلی جدی نگیرید و منتظر اعلام رسمی باشید.

نظر شما چیست؟ دوربین ToF برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

خوب s21 ultra هم بدون سنسور tof بود
فکر کنم شیاهومی mi 11 ultra هم نداره

amir_galaxy

دقیقا متن هم همینو میگه که سامسونگ بررسی کرده دوربین گلکسی اس ۲۱ الترا بدون سنسور tof هم در زمره بهتریناس و کاربرا راضی هستن پس نتیجه گرفته حذف بشه بهتره

iTroll 2nd Gen

یک سنسور dToF
داره که واقعیتش خودمم فرقش رو با ToF نمیدونم
جایی ندیدم زیاد اشاره به این کنه که می ۱۱ اولترا این رو داره ، اگه کسی اطلاعات بیشتری داره بگه لطفا
ممنون

m.b

بله داره… با قابلیت 64 پله عمق مختلف…

از طریق ساطع کردن و دریافت پرتو لیزر به صورت ماتریسی ، همزمان اطلاعات عمق مختلفی از 64 موقعیت از پیش تعریف و تعیین شده را بدست میاره و فاصله دقیق تا جسم متمرکز را حساب می‌کنه که بیشترین تأثیرش تو محیط های تاریک و کم نوره …
dToF = Direct-Time of flight
عکس اول اسلایدیه…
comment image
comment image
comment image

iTroll 2nd Gen

ممنون

Milad7

والا ظاهرا بود و نبودش فرق خاصی نداشته 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)