حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ١٢ و ویژگی‌های جدیدش را می پسندید؟

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | Android، گوگل

گوگل هر ساله با برگزاری مراسم‌ مخصوص توسعه‌دهندگان، نسخه‌های جدیدی از محصولات نرم افزاری خود از جمله، سیستم‌عامل اندروید را رونمایی می‌کند؛ ما می‌خواهیم در این پست به برخی از ویژگی‌های اندروید ١٢ بپردازیم.

اندروید ١٢ اینجاست!

به نقل از Gizchina، گوگل با عرضه دومین نسخه بتا از نسخه جدید اندروید، به توسعه دهندگان اجازه داد تا از ویژگی‌های جدید آن بهره‌مند شوند و در عین حال، باگ‌هایش را نیز گزارش دهند. زمان عرضه این نسخه، احتمالاً در نیمه دوم سال جاری میلادی و بعد از ماه آگست (مرداد) خواهد بود.
گوگل تا قبل از عرضه اندروید ١٠، عادت داشت اسم رمز نسخه‌های مختلف این سیستم‌عامل را با انواع دسرها، نام‌گذاری کند؛ اما به دلیل نامشخصی، این نام‌گذاری متوقف شد و احتمال می‌رود همان‌طور که قبلاً گفته بودیم، نام رسمی اندروید S، بستنی یخی یا “Snow Cone” باشد.

اسم رمز اندروید ۱۲ احتمالا Snow Cone 🍧 یا بستنی یخی خواهد بود

اکنون برویم تا نگاهی به ویژگی‌های جدید اندروید ١٢ داشته باشیم.

قابلیت Nearby Share برای رمز Wi-Fi

قابلیت Wi-Fi Nearby share

قابلیت Wi-Fi Nearby share

در سيستم‌عامل اندروید 10، برای به اشتراک‌گذاری رمز Wi-Fi خود، فرد مورد نظر مجبور به اسکن بارکد شما بود تا بدون وارد کردن رمز، به وای‌فای شما متصل شود؛ اما در بستنی یخی دیگر خبری از این کارها نیست، فقط لازم است قابلیت Nearby Share را در قسمت Wi-Fi فعال‌سازی کرده و به افراد مورد نظرتان، اجازه دسترسی بدهید. همچنین در نسخه جدید اندروید می‌توانید از نسخه وای‌فای مورد استفاده مطلع شوید. (مانند Wi-Fi 6 یا Wi-Fi 5)

تماس اضطراری پیشرفته

قابلیت تماس اضطراری در اندروید ١٢

گوگل با رونمایی پیکسل ۴، از قابلیت جدیدی در تماس اضطراری رونمایی کرد؛ این قابلیت با تشخیص وقوع تصادف، آلارمی را پخش می‌کرد و در صورت خاموش نشدن آلارم توسط صاحب گوشی، به صورت خودکار با مراکز اورژانسی تماس گرفته می‌شد. بعد از آن، در اندروید ١١، گوگل این ویژگی را به دیگر پیکسل‌ها آورد و به نظر می‌رسد در اندروید ١٢، تمامی گوشی‌های دریافت کننده از آن بهره‌مند خواهند بود اما توجه کنید که تنها در برخی مناطق از این ویژگی پشتیبانی خواهد شد. در غیر این صورت، همچنان می‌توانید با ۵ بار فشار دادن پشت سر هم کلید پاور، به صورت اضطراری تماس حاصل کنید.

با نگه داشتن دکمه پاور، گوگل اسیستنت را فرا بخوانید

قابلیت جدید گوگل اسیستنت

قابلیت جدید گوگل اسیستنت

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اندروید ١٢، این است که شما می‌توانید با نگه داشتن دکمه پاور گوشی، می‌توانید گوگل اسیستنت را فرا بخوانید و از آن استفاده کنید و یا در پیکسل ۵، با دو بار ضربه زدن به قاب پشتی، این کار را انجام دهید؛ البته که از قبل برخی از گوشی‌های چینی از قابلیت فراخوانی دستیارهای صوتی با استفاده از کلید پاور بهره می‌برند، اما گویا گوگل تصمیم گرفته است برای اولین بار، این ویژگی را رسماً وارد امکانات پایه سیستم‌عامل خود بکند.

چرخش صفحه با تشخیص زاویه صورت شما

گوگل تصمیم دارد با استفاده کردن قابلیتی جدید به بستنی یخی، چرخش صفحه گوشی شما را به وسیله زاویه صورت‌تان تعیین کند! عملکرد این ویژگی، به این شکل است که گوشی با استفاده از دوربین سلفی، زاویه صورت شما را اسکن می‌کند و بسته به شرایط، تصمیم می‌گیرد که صفحه قابلیت چرخش را داشته باشد یا خیر؛ ویژگی جالبی به نظر می‌رسد اما باز هم قبلاً این قابلیت را در گوشی‌های دیگری، دیده بودیم.

استفاده از یادگیری ماشینی برای ناوبری

با توجه به تبدیل شدن نمایشگرهای کم حاشیه به ترند، گوگل ناوبری‌های جدیدی را برای استفاده از گوشی‌ها معرفی کرد؛ اما در برخی مواقع، برنامه‌هایی وجود داشتند که با این سیستم تداخل پیدا می‌کردند و کاربر نمی‌توانست از پیمایش‌های حرکتی یا همان جسچرها به درستی بهره بگیرد؛ بنابراین به نظر می‌رسد توسعه دهندگان این نسخه از اندروید، با بررسی اپلیکیشن‌های زیادی، یادگیری ماشینی را به ناوبری آن اضافه کرده‌اند و در نهایت، خطای پیمایش‌های حرکتی، از جمله پیمایش حرکتی “برگشتن” بسیار کم‌تر خواهد شد و سیستم‌عامل با تشخیص رفتار کاربر، تصمیم می‌گیرد که چه عکس العملی نشان دهد.

منتقل کردن تماس‌ بین سیم‌کارت‌ها

انتقال تماس در اندروید ١٢

قابلیت انتقال تماس در نسخه جدید اندروید

قابلیت انتقال هوشمند تماس بین سیم‌کارت‌ها، در بستنی یخی قابل دسترسی خواهد بود و کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت، تماسی که از سیم‌کارت اول خود دریافت می‌کنند را به سیم‌کارت دوم منتقل کنند.

امکانات ضد ردیابی اطلاعات کاربران و پیشرفت امنیت حریم شخصی

می‌دانیم که کمپانی‌های بزرگ از جمله اپل، فیسبوک و خود گوگل به جمع‌آوری اطلاعات کاربران متهم هستند و شایعات زیادی پیرامون آن‌ها است؛ اما گوگل می‌گوید این اطلاعات را برای هدفمند کردن تبلیغات نمایش داده شده به کاربران جمع‌آوری می‌کند. به هر حال به نظر می‌رسد گوگل در حال کار بر روی قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات کم‌تری را با آن به اشتراک بگذارند و حتی کوکی‌های سوم شخص در حال خارج شدن از کروم هستند اما این به معنی قطع شدن جمع‌آوری اطلاعات نیست و صرفاً گوگل قول می‌دهد کم‌تر از دیتاهای کاربرانش استفاده کند.

انتظار می‌رود بستنی یخی در بخش امنیت نیز، پیشرفت بارزی داشته باشد و کاربر بتواند سنسورهای گوشی شخصی‌اش را به صورت دستی مدیریت کند. همچنین اپ‌ استورهای سوم شخص قابلیت نصب راحت‌تری خواهند داشت و اگر این اپ استورها مشکل امنیتی نداشته باشند، گوگل هیچ محدودیتی در عملکرد آن‌ها ایجاد نخواهد کرد.

 

در نهایت باید توجه داشته باشید که این نسخه نهایی نیست و تنها نسخه بتا می‌باشد. در نسخه‌های نهایی شاهد تغییرات بیشتر و اضافه شدن امکانات جدیدتری نیز خواهیم بود.

نظر شما در مورد قابلیت‌های اندروید ١٢ چیست؟ آیا آن را رقیب مناسبی برای iOS 15 می‌دانید؟ گوشی شما به‌روزرسانی اندروید ١٢ را دریافت می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

چرا که نه 😄

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️